וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קח לך חכם ובנה לו בית

בתים חכמים הנשלטים על ידי אפליקציה הם לא נחלתם הבלעדית של אפל או גוגל. אספנו כמה רעיונות של אנשים פרטיים שישמחו לעזרה שלכם. טור מימון ההמון משל המערה

כנס המפתחים של אפל 2014. GettyImages
אפל מציגה את ה-HomeKit בכנס המפתחים/GettyImages

בתחילת החודש הכריזה אפל על מערכת ההפעלה IOS8. הרבה מהכותרות שהאירוע יצר היו בסגנון: אפל נכנסת לתחום הבית החכם דרך מערכת HomeKit. המשמעות, על רגל אחת, אומרת פלטפורמה עבור מפתחים לחבר בין אלמנטים בבית דרך המערכת של אפל, שיתרכזו כפי הנראה לתוך האייפון. כלומר, זה לא שאפל תעבור לייצר מנורות, מכונות כביסה ומקררים אלא שיהיה כאן אקוסיסטם שיאפשר ליצרניות בשיתוף אפל ליצר את החיבור.

הנקודה היא שלאפל אין בלעדיות על הנושא. לא רק שחברות גדולות כמו סמסונג, גוגל או מיקרוסופט נכנסו לתחום לפניה, אלא שהבית שלנו הולך ונהיה יותר חכם כל הזמן מהיום שגרנו במערה. מאחר ולחברות גדולות יש אינטרסים של חברות גדולות, למה שלא תתמכו בכמה פרויקטים קטנים יותר שמנסים לעשות את הבית שלכם חכם יותר דרך מימון המון:

פעמון דלת חכם

54 שניות לתוך הסרטון של פרויקט נוקונו באתר קיקסטארטר זה נהיה דבילי: מתרחשת פריצה לבית. אישה מתעוררת בבהלה לשמע האזעקה ודבר ראשון היא בודקת את הסמארטפון שלה?? למה? תברחי! עד אז הרעיון שלהם עבר בצורה די ברורה: מוצר שהוא גם פלטפורמה להוספת אינטילגנציה לאלמנטים בבית - בעיקר דרך פעמון הכניסה. כולל הוספת רינגטונים לצלצול, קבלת התראות כשמישהו מצלצל, לפתוח את הדלת מרחוק ועוד.

הם מבקשים 95 אלף דולר.
נכון לעכשיו נאספו 11,650 אלף דולר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הסלון החכם

פרויקט שכבר עבר את היעד המקורי של 100 אלף יורו ועוד היד נטויה הוא Homey, The Living Room - פרוטוטייפ של מוצר שעוד לא קיים שנראה כמו ה-Death Star ממלחמת הכוכבים המשמש כסוג של שלט על המאפשר להפעיל את חלקי הבית על בסיס קול, ולהנות מסוג של עוזר אישי שלומד את ההרגלים שלך.

בדומה להכרזה של אפל, שאמורה לסנכרן את סירי לתוך הבית החכם ,גם כאן מדובר במקרה שבו אם המקרר שלכם חכם, כמו נניח המקרר ש-LG השיקה לאחרונה אז תוכלו להפעיל חפצים באמצעות הקול בישיבה על הספה.

למרות שהמוצר שלהם לא קטן, יש משהו בטענה שלהם שאפליקציה לסמארטפון יכולה להיות מסורבלת. מצד שני גם להם יש כמובן אפליקציה לשימוש מרחוק. כולל הדבר שאני אישית הכי צריך: לוודא שהדלת אכן נעולה אחרי שיצאתי מהבית. לא כי אני שוכח לנעול, אלא כי אני לא זוכר אם נעלתי.

נכון לעכשיו נאספו: 180,917 יורו.

הפסיכולוג האישי הלא כל כך חכם

אם כבר היינו על הספה הנה מוצר פארודי שמכנה עצמו: "רובוט השיחה הכי טוב מאז סירי" ו-כ"נראה הפייק פיסכולוג וירטואלי הכי גדול בכל הזמנים". היוצרים של Eliza - Free iPhone Therapist - מבקשים רק 100$, מה שמאפשר להם להכריז בגאווה שהפרויקט מומן בהצלחה, ואולי להרוויח עוד טיפה חשיפה כתוצאה מכך עבור מי שמחפש סיפורי הצלחה לשים באיזה טור נידח באתר טכנולוגיה מקומי.

מדובר במימון ליצירת אפליקצית שיחה עם אינטילגנציה מלאכותית. אל תתנו להם כסף, פשוט תורידו את האפליקציה בחינם כשהיא תצא. ובכל זאת, עדיין נחמד לראות פרויקט שמנסה לשבור את השיטה ולא לוקח את עצמו ברצינות.

עד עתה נאספו 122$ מ-6 תורמים בלבד.

העציץ החכם

ידעתם שהמהנדס הישראלי שמחה בלאס, יחד עם בנו ישעיהו, הם ממציאי ההשקייה בטפטפות? שיטה שיצרה בשנות החמישים מהפכה בתחום ההשקייה וגידולי השדה וחסכון גדול במים? רוצה לומר: גם לתחום ההשקייה, כמו עם ההיסטוריה של הבית החכם, כל הזמן נכנס עוד שכל.

Daisy.si באתר אינדיגוגו הוא מכשיר נייד, שלמען האמת נראה די מסורבל, שיודע למדוד ולתת חיווי של מצב האדמה בעציצים ולפי הצורך להשקות אותם במים. המכשיר פועל על סוללות ככה שהוא יכול להתאים גם לעציצים בגינה שאין לידם שקע חשמלי, ומאחר והוא מצריך חיבור למקור מים יכול להתאים גם לאלו שאוספים מי גשמים. וטוב נו, ברור שגם יש להם אפליקציה למי שלא רוצה לטרוח ללכת להשקות את העציצים בבית שלו אבל מוכן להתעדכן מה שלומם במסארטפון.

הם מבקשים 18 אלף דולר כדי להתחיל ביצור, וכבר הגיע ל-21 אלף דולר.

עוד טורים של מימון המון:
הכבישים הסולאריים שיעיפו לכם את המוח
הצוות הישראלי שאוסף כסף להגיע לירח
כל הארץ משקיעים, והישראלים שדפקו את הקופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully