וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כן, טוויטר

דידי חנוך

27.11.2008 / 1:01

זה הזמן להיכנס לטוויטר, שירות המיקרו בלוגינג שהופך לאחד הכלים השימושיים - והמשעשעים - ברשת

כבר יותר משנתיים אנחנו מתעלמים באופן כמעט מוחלט מטוויטר, אחד השירותים עם הבאזז הרועש ביותר ברשת. הייתה לנו סיבה טובה לכך: זה היה מוצר נישתי, שכמעט כל תושבי עמק הסיליקון השתמשו בו בעוד שאר אוכלוסיית העולם או לא הבינה למה זה טוב או לא שמעה עליו בכלל.

אבל כתבתי כבר בעבר על הכוח שיכול להיות לבאזז - כוח שיכול לתת משמעות ושימושיות אמיתית למוצר שסבל מליקויים בתחומים אלה כשהיה בחיתוליו. וזה ללא ספק מה שקורה לטוויטר. לאחרונה קרו שני ארועים שונים מאד שסימנו את הגעתו של טוויטר לליגה של הגדולים. נדבר עליהם בהמשך, אבל ראשית צריך להסביר מה זה בכלל טוויטר, ולמה זה טוב.

הכוח של טוויטר הוא הפשטות שלו. בבסיס, מדובר במעין בלוג, פרט לכך שלהודעות יש מגבלת אורך של 140 תווים. לא מילים, תווים. לפחות, זה מה שדמיינו המפתחים שלו - יוצאי גוגל - כשהמציאו אותו. במציאות, טוויטר אמנם משמש גם כמיקרו בלוג, אבל זה שימוש כמעט משני לשימושים שהמשתמשים והמפתחים מצאו בו.

מה עושים שם?

השימוש הנפוץ של טוויטר הוא ככלי לתקשורת ציבורית, שיחה שנערכת לעיני כל. יש באתר אמנם אפשרות להודעה פרטית, אבל השימוש בה מועט, וודאי לעומת השימוש בסימן @, שהופך את ההודעה לתשובה או הודעה ציבורית למשתמש אחר ברגע שמוסיפים אחריו את שם המשתמש. אנחנו נמצאים בפתיחתו של עידן שקיפות חסרת תקדים, והנכונות - הלהיטות, אפילו - של משתמשי טוויטר לנהל את השיחות שלהם בציבור היא אחד הסמנים הבולטים לכך. רבות מהשיחות מעניינות, ומובילות לדיונים משמעותיים יותר באתרים, בלוגים ופודקאסטים.

שימוש משמעותי אחר הוא הודעת סטטוס, המקבילה להודעת הסטטוס של פייסבוק או לזו של שירות מסרים מיידיים. הודעות סטטוס אינן באמת הודעות בלוג, כי אם עדכון מינימלי שיכול להיות הגיג או עדכון אמיתי. היתרון של הודעת סטטוס בטוויטר על החלופות קשור לשירותי צד שלישי, שמאפשרים להעביר אותה לפייסבוק, לאתרים אחרים ולשירותים שונים.

שימוש נוסף הוא מעקב אחר חדשות ותחומי עניין. יש בטוויטר שירותי חדשות, וחלקם טובים מאד. אבל כשמוסיפים לשירות חיפוש - כפי שטוויטר עשו כשרכשו את חברת Summize שיצרה חיפוש טוויטר יעיל בזמן אמת - הוא הופך לכלי יעיל מאד לקבלת תמונת מצב בנוגע לעניין מסוים. בין אם מדובר בפיגוע או במבצעים לקראת חג ההודיה - שני הנושאים החמים בטוויטר בעת כתיבת טקסט זה - ניתן לראות מה אנשים חושבים, איזה ידיעות פורסמו ולאן הרוח נושבת.

דרך נוספת בה טוויטר הופך לכלי יעיל היא שירותים כמו Rememberthemilk.com, אתר התזכורות המצוין ששולח הודעות במגוון אמצעים. אחד האמצעים האלה הוא הודעה בטוויטר. כך, במקום שיטרידו אתכם במייל, ההודעה יכולה להיות במקום בו אתם בודקים מדי פעם. שוב, הפשטות של טוויטר היא מה שמאפשר למפתחים לעשות בו את השימוש הזה, וההתלהבות לה זכה בעמק הסיליקון היא מה שגורם למפתחים להשקיע בו את זמנם.

אז מה קרה?

כל הדברים האלה נכונים כבר לא מעט זמן. אז למה שווה לכתוב על טוויטר דווקא עכשיו? ובכן, השבוע דווח שהחברה דחתה הצעת רכש מפייסבוק, בשווי חצי מיליארד דולרים. יש לציין שחצי המיליארד היו מעט פיקטיביים, כי הם היו במניות לפי השווי המופרך של 15 מיליארד דולרים שפייסבוק אימצה כשמכרה פרומיל מהחברה למיקרוסופט, אבל עדיין מדובר בסכום ניכר, ונתח משמעותי מאחת החברות החשובות באינטרנט. זאת כבר הליגה של הגדולים. הצעת הרכישה הגיעה אחרי שטוויטר פתרו את הבעיות הטכניות שלהם והאתר הפסיק לקרוס כל הזמן.

ואולי חשוב מכך, לאחרונה הצטרף לטוויטר שאקיל אוניל. בניגוד לאנשים כמו אובמה או בריטני ספירס, שהטוויטר שלהם משמש למטרות יח"צ ומתוחזק על ידי אנשי יח"צ, לשאק אין מה למכור, והטוויטר שלו הוא באמת שלו. וזה אחד הטוויטרים המצחיקים ביותר שיש, מתחרה אמיתי לטוויטר המצוין של האתר הקומי The Onion. אצל שאק תוכלו לקרוא מה הוא חושב, בטקסטים קצרים שנשלחים לאתר בסמס. הוא מדבר על נסיונותיו לשכנע את סטיב נאש להצטרף לשירות, מתלונן על הפסדים ויורד על אנשים. הוא שאק. בלי פילטרים. וללא המאמץ הכרוך בכתיבת פוסט בבלוג. וגם אם כל שאר השימושים בטוויטר נראים לכם מיותרים, שאק לבדו הוא סיבה טובה להצטרף למסיבה.

  • עוד באותו נושא:
  • טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully