וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמזון מצנזרת

דידי חנוך

13.4.2009 / 10:16

חנות הספרים הגדולה בעולם הסירה את דירוג המכירות של ספרי ארוטיקה ושל ספרות הומוסקסואלית. טוענת כעת שמדובר בתקלה

הסופר מרק פרובסט הופתע לגלות אתמול כי נעלם דירוג המכירות של ספרו The Filly, לצד ספרים רבים שעוסקים בנושאים הומוסקסואליים ולסביים. פרובסט כתב מייל למחלקת הפרסום של אמזון ותהה מה קרה. לאחר 24 שעות, הוא קיבל את התשובה הבאה:

"מתוך התחשבות בכלל ציבור הלקוחות שלנו, הוצאנו חומרים "למבוגרים" מחיפושים מסוימים ומרשימות רבי המכר. מכיוון שהרשימות האלה נוצרות על ידי דירוג המכירות, גם מאפיין זה הוסר מהם".

דירוג המכירות הוא יותר מסמל סטטוס. הוא משפיע על דברים כמו תוצאות חיפוש, החלטות רכישה, קידום מכירות ועוד. המהלך של אמזון, שהתבצע במהלך סוף השבוע וחג הפסחא, לא עבר בשקט. ההודעה של פרובסט זכתה לקישורים רבים ברחבי האינטרנט, ועוררה זעם רב בבלוגים ספרותיים ובטוויטר. נכון לרגע זה, מילת המפתח amazonfail היא הטרנד החם ביותר בטוויטר, והודעות עם התגית נכתבות בקצב של יותר מהודעה לשניה.

בין הספרים שהוסרו מהרשימות: מאהבה של ליידי צ'טרלי של ד"ה לורנס, הר ברוקבק של אנני פרולקס, מוריס של א"מ פורסטר, נשיקת אשת העכביש של מנואל פואיג, משרת הציבור העירום של קוונטין קריספ ועוד. רשימת הספרים - שניתן למצוא בקישור למטה - מצביעה על הטיה ברורה בהחלטות של אמזון. הרף להסרת ספרות הומוסקסואלית נמוך משמעותית מהרף להסרת ספרות סטרייטית. דוגמה קיצונית היא "Heather has Two Mommies", ספר שנועד לסייע לילדים לזוגות לסביים. גם הוא קוטלג כספרות למבוגרים בלבד. דוגמאות נוספות: האוטוביוגרפיה של מגישת הטלויזיה והשחקנית אלן דג'נרס איבדה את דירוג המכירות שלה. הביוגרפיה של כוכב הפורנו רון ג'רמי עדיין נהנית מדירוג מכירות. בנוסף, אמזון לא הסירה את דירוג המכירות של שלל האביזרים המיניים שהיא מוכרת.

במהלך הלילה (שעון ישראל) נמסרה מאמזון הודעה קצרה כי מדובר בתקלה שתתוקן בקרוב. גולשי טוויטר הגיבו על ידי יצירת התגית glitchmyass#, שנועדה להביע את חוסר אמונם בטענה. התגית נמצאת כרגע ברשימת המילים החמות של השירות, בעוד AmazonFail# עדיין נמצאת בראש הרשימה.

פורסם במקור: 00:32

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully