וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניגון של Musix

24.6.2009 / 18:33

שירות המוזיקה החדש של פלאפון מציע לכם אלטרנטיבה מעניינת, אם כי מוגבלת, לרדיו, דיסקים ושירותי הורדה

שום דבר לא יכול להחליף את התחושה של קריעת העטיפה של דיסק חדש אותו רציתם לשמוע במשך שנה, והרגשת המתח באותן השניות שבין הכנסת הדיסק לכונן לבין תחילת הנגינה של השיר. באמת, מדובר – ללא ספק – באחת הפעולות המעצבנות ביותר בהיסטוריה של פעולות מעצבנות. הטרחה, הזמן המבוזבז, וזה עוד בעידן אינטרנטי בו ניתן להוריד מוזיקה.

הפתרון של פלאפון לבעיה המציקה הזו, כמו גם לבעיות מציקות אחרות שקשורות לדיסקים, היא musix – שירות מוזיקה מקוון שהחל לפעול בימים האחרונים. לפני שניגע בממשק שלו, ובאפשרויות שהוא מציע, חייבים להבהיר: musix איננה חנות מקוונת של מוזיקה, אלא שירות במנוי חודשי. ברגע בו תפסיקו לשלם על השירות, לא יישארו אצלכם על המחשב או על המכשיר הסלולרי קבצים אותם תוכלו לנגן.

מה יש שם?

מה שאתם כן מקבלים, כל עוד אתם רשומים לשירות, זו גישה לאתר השירות במחשב ובטלפון הסלולרי (במידה וזה תומך. רשימת המכשירים התומכים בסוף הכתבה). בגרסת המחשב, המוזיקה מגיעה באמצעות טכנולוגיית הזרמה (Streaming) ואילו בטלפון הסלולרי כל שיר אותו אתם שומעים יורד למכשירכם כדי שיהיה זמין גם כשאין לטלפון קליטה.

הקטלוג של musix כולל כרבע מיליון שירים, מתוכם כ-35 אלף שירים ישראליים והשאר לועזיים. מבחינת מותגים, יש כאן שיתופי פעולה עם מרבית הלייבלים הגדולים בארץ, שניים מתוך ארבעת הלייבלים הגדולים בעולם (וורנר ו-EMI כאן, יוניברסל וסוני לא) והרבה לייבלים קטנים מחו"ל. כמו כן, הקטלוג מתעדכן ברגע בו יוצאים אלבומים חדשים, וגם קטלוג העבר של כמה מהלייבלים מתעדכן.

הבעיה היא שמרביתכם לא יודעים באיזה לייבל יוצאים הדיסקים שאתם רוצים לשמוע, והיעדר שני הענקים גורם לחורים ענקיים בקטלוג המוזיקה הלועזית. בכל הקשור למוזיקה עברית המצב הרבה יותר טוב.

יפה, אבל בעייתי

הרושם הראשוני אותו משאיר Musix חיובי למדי, למרות מספר באגים והחלטות ממשק בעייתיות – סימנים מובהקים של שירות בתחילת דרכו. גרסת המחשב שלו פועלת כעמוד פלאש בדפדפן האינטרנט, מה שיכול להכביד על מחשבים חלשים מאוד, אבל לא באמת מפריע למחשבים עם מפרט סביר. בדף הראשי של השירות תמצאו המלצות מערכת יחד עם אפשרות לסייר בקטלוג של השירים או של הפלייליסטים שהורכבו על ידי אנשי המערכת ושורת חיפוש.

הקטלוג של Musix מסודר על פי הסדר של ז'אנר-אמן-אלבום, כשאמן אחד יכול להופיע תחת כמה הגדרות ז'אנריות. קצת בעייתית אי-היכולת לסייר רק על פי אמנים, אבל עבור זה תמיד יש שורת חיפוש. אם לא נרשמתם לשירות, עדיין תוכלו לסייר בו ולהתרשם מהמבחר, אבל לנגן את השירים עצמם ניתן רק אם תרשמו. וגם זה לא עניין של לחיצה אחת.

האמת היא שזה עניין של שלוש לחיצות. הראשונה תעביר את השיר לתפריט "המוזיקה שלי" שמופיע אצל משתמשים רשומים. השניה תעביר אתכם לתפריט הזה. השלישית תפעיל את השיר. חוץ מרשימת השירים שלכם, בתפריט ניתן למצוא גם את רשימות 25 השירים האחרונים שהוספו, 25 השירים האחרונים שנוגנו ואת 25 השירים המנוגנים ביותר.

זוכרים שהבטחתי החלטות ממשק בעייתיות? ובכן, חוץ מהיעדר אפשרות לחפש על פי אמן, אם אתם משתמשים בשורת החיפוש כשאתם בספריית השירים שלכם, המערכת תחפש רק שם. כדי לחפש בכל המאגר, תצטרכו לצאת לדף הראשי. וגם תוצאות החיפוש עצמן מוצגות במספר לשוניות, מה שמצריך יותר מדי לחיצות כדי להגיע לתוצאה המתאימה.

רשימות קצרות

השירים עצמם מנוגנים כמעט מיידית – אחרי מספר שניות של המתנה גם אם רוחב הפס שלכם נמוך – וניתן לשלוט עליהם באמצעות הפלייר שנמצא בחלקו העליון של המסך. בימים בהם השתמשתי ב-Musix, קרה לי רק פעמיים ששיר נעצר באמצע.

חוץ מהשירים, יש כאן גם פלייליסטים שמורכבים על ידי צוות שנשכר במיוחד לצורך זה. אלה כוללים פלייליסטים מבוססי ז'אנר ופלייליסטים דוגמת "Summer Hits" או "מסיבה ישראלית", להם ניתן לקרוא מבוססי מטרה. הבעיה איתם היא היותם קצרים מדי – 10-12 שירים, שלא באמת מספיקים אם אתם רוצים להטעין רשימת השמעה כזו ולהעביר איתה יום עבודה שלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טוב יותר בסלולרי

אבל Musix עובד לא רק במחשב, אלא גם בסלולרי. רשימת "המוזיקה שלי" משותפת לשניהם, כך שהטענת שירים לפלייליסט במחשב מוסיפה אותם אוטומטית לפלייליסט של הטלפון. ההבדל העיקרי בין שתי הדרכים הוא שבסלולרי, צריך להוריד את השיר למכשיר לפני שתוכלו לשמוע אותו. זה לוקח כ-20-30 שניות, אך התוכנה לא מסתפקת בהורדת השיר לו אתם מאזינים – היא גם מתחילה להוריד את השירים הבאים באלבום, כדי לקצר את זמני הטעינה. שמיעה רציפה של אלבום, למשל, הצריכה הטענת שירים רק פעמיים – בשיר הראשון ובחמישי.

השירים האלה, שנשמרים על כרטיס הזכרון, נגישים באמצעות תוכנת Musix גם כשלטלפון שלכם אין קליטה, אך הינם מוגנים ולא מאפשרים העברה למכשירים אחרים או שמיעה באמצעות נגן המוזיקה המובנה. כמו כן, הם ממלאים את כרטיס הזכרון, כך שהפלייליסט הלא-מקוון שזמין עבורכם מוגבל בגודלו. ממשק התוכנה הסלולרית, אגב, אמנם מינימליסטי אבל נוח יותר – ולפעמים אף מהיר יותר – מהממשק של המחשב.

שווה את הכסף?

כיוון שאלה הם הימים הראשונים של השירות, נתקלתי מדי פעם בתקלות כגון אי-טעינה של רשימת השמעה, מחיקת ספריית המוזיקה שלי ובעיות גרפיות עם ממשק הנגן. את אלה מבטיחים בפלאפון לתקן, וגם אומרים שזו הסיבה לכך שבחודשיים הראשונים השירות חינם.

לאחר מכן, הוא יעלה 19.90 לחודש, והשאלה שתישאל היא האם זהו סכום ששווה לשלם עבור גישה מיידית-כמעט לספריה גדולה של שירים. אם אתם יושבים רוב היום במשרד ומאזינים למוזיקה, או – לחלופין – הסלולרי הוא הנגן העיקרי שלכם, התשובה היא "כן" למרות החורים בקטלוג והבעיות של השירות. הסיבה לכך היא שהוא הופך את ההאזנה לשירים לקלה יותר מהורדתם, ועם 250,000 שירים תמיד תוכלו למצוא למה להאזין.


סוני אריקסון W760
סוני אריקסון W905
סוני אריקסון C510
נוקיה N85
נוקיה 6120
נוקיה 6210
נוקיה E66
בימים הקרובים:
נוקיה E71

  • עוד באותו נושא:
  • פלאפון
  • musix

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully