וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמסונג שילמה לאפל את פיצוי המיליארד במטבעות?

עידו קינן

30.8.2012 / 15:43

גם אתם שמעתם שסמסונג שילמה לאפל את פיצוי מיליארד הדולר שקבע ביהמ"ש במטבעות של סנטים? אז גם עליכם עבדו

מדי פעם מתפרסם בתקשורת סיפור על אדם שמוחה על קנס או חוב שאולץ לשלם על ידי תשלום במזומן, באלפי מטבעות של עשר אגורות, או סנט, או כל מטבע קטן אחר. לפי שמועה שהסתובבה אתמול ברשת - סמסונג נקמה כך באפל ושילמה את הקנס על סך מיליארד דולרים שגזרו עליה המושבעים בתביעת הפטנטים של אפל, במטבעות של חמישה סנטים. לפי השמועה - שורה של משאיות הובילה את הכסף הקטן-גדול אל מטה אפל, ושפכו אותו שם, לקול צהלות מנכ"ל החברה הנתבעת.

מדובר, כמובן, במתיחה. היא פורסמה אתמול ב-El Deforma (אתר שמפרסם חדשות מפוברקות, כמו The Onion האמריקאי ו-NoNews הישראלי). לפי ה"דיווח" (שאף מלווה בתמונה), אתמול בבוקר הגיעו 30 משאיות למטה אפל בקליפורניה. המאבטחים הודיעו לנהגי המשאיות שהם הגיעו למקום הלא נכון, אבל אז התקשר מנכ"ל סמסונג למנכ"ל אפל והודיע לו שהן מלאות במטבעות של 5 סנטים, ושכך בכוונתו לשלם את הקנס. הכתבה מצטטת את יו"ר סמסונג, לי קאן-הי, כאומר שהחברה לא חוששת מ"גיקים עם סטייל", וכי גם היא יודעת לשחק מלוכלך: "אתם יכולים להשתמש במטבעות שלכם לקנות חטיפים וכיבוד במכונות במשך כל חייכם, או להתיך את המטבעות לייצר מחשבים, זו לא הבעיה שלי. אני כבר שילמתי על פי חוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברור שזה קרה, הנה, יש תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

תשלום עוד לפני שהקנס נקבע?

בלוגים וגולשים רבים האמינו לסיפור ושיתפו אותו, בעוד אחרים סייגו ותהו אם מדובר בדיווח אותנטי. בגרדיאן הבריטי מסבירים למה הסיפור לא יכול להיות אמיתי: הקנס כלל לא נגזר עדיין – מדובר בהחלטה של המושבעים, שהשופט אמור להחליט לגביה בקרוב, ובאפשרותו לשנות את סכום הקנס שהם קבעו. עוד מסבירים שם שלפי החוק האמריקאי, עסק פרטי רשאי לקבוע את מדיניות קבלת התשלומים שלו ולסרב לקבל מזומן, למשל, אלא אם יש חוק מדינתי שקובע אחרת. ראיה שלישית לחוסר הסבירות של הסיפור: עשרים מיליארד מטבעות של 5 סנטים יצריכו הרבה יותר משלושים משאיות – משהו כמו 2700, לפי המשקל המקסימלי המותר להובלה במשאית.

ניתן לסכם את התקלה שקראה למצטטי הידיעה ב"עובדת היום" שפרסם El Deforma אתמול: "אם אתה מעתיק חדשות, אל תשתמש באתר חדשות מפוברקות כמקור".

המתיחה משקפת תפיסה רווחת שלפיה ההחלטה נגד סמסונג לא הייתה הוגנת, ומעודדת טרולי פטנטים – גופים שאוגרים פטנטים לא כדי לייצר מוצרים ולקדם את הידע האנושי, אלא רק כדי לתבוע חברות אחרות על הפרתם. מם שפורסם בקהילת 9גאג מציג את סמסונג עם כובע של סקאמבג סטיב, דמות שלילית שמציקה לאנשים, וכטרולפייס ("טרול" בעגה האינטרנטית משמעותו אדם שמציק ומטריד, ולעתים משתמשים בו בהקשר חיובי כשההטרלה מופנית כלפי מישהו שנוא). טרולפייס הוצמד לסמסונג גם באתרים מובייל אנטרטיימנט ו-OFW.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully