וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצלמת חיים

דידי חנוך

19.10.2009 / 3:15

רובנו לא צריכים תיעוד מצולם של כל מה שעשינו, אבל לחולי אלצהיימר, הוא עשוי להועיל. גאדג'ט היום שלנו נועד לסייע

אלצהיימר היא מחלה נוראה, שהמדע עדיין לא הצליח למצוא לה תרופה. אבל מוצר חדש של חברת Vicon הבריטית עשוי לסייע. בשנה שעברה פיתח חוקר במיקרוסופט מוצר בשם SenseCam, מצלמה שנועדה להענד על ידי חולי אלצהיימר ולתעד את חייהם. הרעיון היה - ונותר - שבסוף היום הם יעברו על התמונות שצילמו, בתקווה שהן יעזרו להם לזכור.

כעת מגיעה המצלמה לשוק, בשם ViconRevue. היא קטנה מספיק כדי להיענד, ומצלמת תמונות כל 30 שניות. המצלמה מצוידת בחיישנים, כך שהיא יכולה גם לצלם בכל פעם שהיא חשה שינוי במצב האור או מבחינה בחום גוף מולה. כך, בכל פעם שהעונד נתקל באדם, היא מצלמת.

בשלב ראשון, המצלמה משווקת רק לחוקרים, כדי שיוכלו לצייד חולים בה ולנסות להיעזר בה בטיפול. אבל וייקון מודעת לכך שאנחנו חיים בעולם בו אנשים אוהבים לתעד את חייהם לכל מיני מטרות, לא רק רפואיות. לפיכך, החל מהשנה הבאה, היא תשווק לכל דכפין, ואנו בהחלט צופים שיהיו כאלה שיתעדו את חייהם ויעלו את התוצאות לפליקר או לבלוג שלהם. אנחנו לא מצפים לזה בשקיקה, אבל אנחנו יודעים שזה יקרה.

אבל בבסיסו, מדובר במוצר חשוב. מוצר שעשוי לסייע לפתרון בעיה רפואית קשה מאד. בשלב הראשון, כאמור, תשווק המצלמה לחוקרים בלבד, במחיר 820 דולרים. לא ידוע באיזה מחיר תשווק כאשר תצא לשוק הרחב.

צריכים לתעד?

ומה אתם אומרים? האם מצלמה שמתעדת את החיים יכולה לעזור?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully