וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקס, קרא לי מקס

אבי משולם

12.1.2005 / 9:17

אחרי שבוע וחצי בסלון, אבי משולם מייחל לחבר את יס מקס לעולם ולשלוט באנושות. עד אז הוא מביא כמה הצעות לשיפורים במכשיר המופלא

עד הרגע הזה הסתרתי את זה מכולם, אבל האמת היא שבתוך משהו כמו שלושה ימים התחלתי לראות את העולם כולו דרך "יס מקס". זה דבילי, אבל מתרגלים כנראה מהר מאוד למחשבה שאתה שולט בכל מה שקורה סביבך. פגישות מבאסות אותך, תריץ אותם הלאה חשבתי לעצמי. לא קלטת מה הבוס אמר הרגע וזה נראה מאוד חשוב, שטויות נעשה ריוויינד ונבדוק. אבל מה לעשות שדמי מנוי אני משלם בינתיים רק ליס, ולמרות שמדובר בחברה של בזק, היא עדיין לא אלוהים. אדוני רוצה שליטה בכל מה שקורה בטלוויזיה – בבקשה. עם שכנים, קופאיות בסופר ובוסים תסתדר לבד בינתיים. (שלמה כפיר ושאר ראשי ועד העובדים של בזק אני יודע שאתם הכי קרוב לאלוהים שאפשר, אבל נראה אתכם מורידים גשם...).

המפגש הראשוני עם האדון מקס החל בשעת ערב מאוחרת של יום חמישי. הוא נכנס יחד עם עמיתו הטכנאי, התיישב על השידה, זרק את הממיר הקודם והבלוי שיישב שם, ירק על הטלוויזיה שמימינו ושידר לכולנו: 21 אינץ' של מץ' זה בדיחה, מגיע לי יותר, הרבה יותר. והאמת, הוא צודק. לא הולכים עם חליפה וסניקרס כמו שלא מחברים מכשיר PVR מתקדם לטלוויזיה שקנית לפני מיליון שנה במאתיים דולר בסקאל. כמה הבטחות (לעצמנו בעיקר) שבקרוב נשקיע באינצ'ים נוספים, חתימה קטנה על מסמך, חוברת הדרכה גדולה שלא אומרת יותר מידי, הסברים קצרים מהטכנאי ויצאנו לדרך.

נתחיל בבשורות. זה מאוד פשוט לתפעול. אם הצלחתם לעבוד עד היום עם ה-EPG (מדריך השידורים) של יס תאכלו בלי מלח את מקס. מדלגים לתוכנית שרוצים במדריך, עוד לחיצה על כפתור וזהו. מכאן והלאה הוא עושה פחות או יותר את כל מה שחולי טלוויזיה חלמו עליו. הוא מקליט ערוץ אחד, בשעה שאתם צופים בערוץ אחר. הוא מאפשר הקפאה של שידור חי. והאופציה השווה ביותר, הוא ממשיך להקליט תוך כדי צפייה. תכננתם להקליט תוכנית שמתחילה באחת עשרה ונגמרת בחצות? הגעתם הביתה באחת עשרה ורבע, לחיצה על פליי ואתם צופים בתוכנית מהתחלה עד הסוף. אין יותר חישובים של "מתי אני חוזר הביתה", "בערוץ 2 יש משהו יותר טוב, אז נוותר על ערוץ 10", או "מי זה מצלצל אלי באמצע הכדורגל" וכן הלאה. מקס מלקט בשבילכם, עוצר בשבילכם את השידור החי ומאפשר לכם לרוץ על הפרסומות בארבע מהירויות שונות. מבט על החלק האחורי שלו מגלה אין ספור חורים ושקעים. הוא תומך בדולבי דיגיטל, ואפשר לחבר אותו למערכת הקולנוע הביתית ולוידאו. עד עכשיו טפו, טפו, טפו, אין פאשלות (למעט פעם אחת שאני עדיין לא סגור עליה).

מה בכל זאת טעון שיפור במקס?

קודם כל חיפוש. למצוא את התוכנית המבוקשת ולסמן אותה, זה נהדר, אבל אפשר לעשות את זה אפילו יותר קל. מדוע לא להקליד את שם התוכנית ולבקש מהמקס למצוא אותה בכל שעה, ובכל ערוץ? ואם כבר אז ללכת עם זה עוד יותר רחוק ולהביא חיפוש בתוך ה-EPG. בקש מהמקס שלך למצוא תוכניות עם נינט טייב, ותדע שתמיד בכל מקרה שנינט מופיעה ו/או מתארחת באחד הערוצים, היא תישמר לך על הארד דיסק. גם את מועדי ההקלטה אפשר לחדד. בקש מהמקס לא רק להקליט את סימפסון, אלא את כל העונה, ורק את השידורים הראשונים, מדריך השידורים של יס כבר מגיע לדקויות האלה, אז מדוע לא לנצל את זה.

דיוק היא בעיה נוספת של המקס. הערוצים הפנימיים של יס בדרך כלל מתחילים שידורים בזמן, אבל סדרות, בערוץ 2 לדוגמה, מעולם וכנראה לעולם לא יתחילו בשעה הנקובה בלוח המשדרים. אם לדוגמא רציתם להקליט את הבית הלבן. כרגע הפתרון הוא להקליט גם את חדשות חצות אחרי "הבית הלבן", וגם את התוכנית שלפני (אל תצפו ממני לשליטה ביום שידורים של טלעד). אבל אפשר לעשות את פשוט יותר עם פונקציה לבחירה של תוספת דקות להקלטה.

זה עוד לא הכל, מה לגבי חיבור המכשיר לאינטרנט ושליטה בבחירת התוכנית מרחוק באמצעות קוד, המכשיר הרי מחובר גם ככה לקו הטלפון, כך שזה לא צריך להיות סיפור גדול מידי. ומה בעניין של חיבור קופסאות, יש לי כבר הארד דיסק בסלון, חברו לי לשם גם את המחשב ותנו לי להוריד תוכניות מהאי מיול ישירות למקס. ואם כבר עשינו את זה, אז מה עם חיבור של צורב די.וי.די? המכשיר מספק כרגע נפח של עד 40 שעות הקלטה, זה נראה לא מעט, אבל יש לי תחושה שבעתיד הלא רחוק זה כבר יהיה קטן עלי. ועוד הערה קטנונית אחת, הממיר הרגיל בחדר השינה כבר נראה לי ממש פתטי תנו לו לדבר עם המקס, חברו בינהם. את כל התוספות האלה (פחות או יותר) מציע כבר ה"טיבו", האח הגדול, החו"לי ותתפלאו לשמוע, גם הפחות מתוחכם ממכשירי ה-PVR שמוצעים לנו עכשיו בארץ. עוד קצת מאמץ והיענות מצד החברים ביס, והחיים שלנו יהפכו מנעימים ונוחים למגניבים רצח. שווה לבחון.

כסף

פרט אחרון ומאוד חשוב, מדובר במכשיר לא זול בכלל. יס מבקשים עליו קרוב ל-2500 שקל, בשלב הזה זה עושה רושם של צעצוע לעשירים ומכורים לטלוויזיה. מצד שני מבט על אחוז החדירה המטורף של הטלוויזיה הרב ערוצית בארץ הופך את הציפיות של יס לעשרה אחוזי חדרה בשנה הראשונה ללא מאוד מופרכות. תוסיפו לזה את העבודה שהוט עומדת להיכנס לשוק בקרוב מאוד עם מכשיר משלה ואולי לפתוח מלחמת מחירים והנה, אין לכם כבר סיבה לקנא בכותב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully