וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט ראשון - Alan Wake

דניס ויטצ'בסקי מתקשה להירדם בלי אור לאחר המפגש שלו עם Alan Wake - המשחק החדש של יוצרי Max Payne

שש שנים עברו מאז שהוציאה חברת Remedy הפינית משחק לחנויות. והמשחק ההוא, הוא בכלל היה רק המוצר השלישי של החברה מאז שהוקמה ב-1995. רק שלמשחק קראו "Max Payne 2", ולקודמו "Max Payne" – שניים ממשחקי הפעולה המפורסמים ביותר של תחילת שנות האלפיים.

כשנתיים לאחר ש"מקס פיין 2" הושק, הכריזה החברה כי היא עובדת על כותר חדש בשם Alan Wake. ארבע שנים עברו מאז, ורק השנה התחלנו לקבל זרם סביר של עדכונים על המשחק. בתערוכת Gamescom בקלן יצא לי לראות הדגמה של הכותר הזה מאחורי דלתיים סגורות, והתוצאה מפחידה.

תתעוררו כבר

לא, באמת, "אלן וייק" הוא משחק מפחיד. עלילתו עוקבת אחר סופר שהגיע לעיירת נופש עם אשתו כדי להתמודד עם מחסום כתיבה. כשאשתו נעלמת לפתע, וייק מתחיל למצוא דפים מרומן חדש אותו כביכול כתב למרות שאיננו זוכר זאת, והדברים שמתוארים בדפים הופכים למציאות.

אחד האלמנטים החשובים במשחק הוא האור. "תאורה חשובה יותר מכלי נשק קונבנציונליים" אומרים המפתחים, ומסבירים שהיצורים המרושעים שהשתלטו על אנשי העיירה פוחדים בעיקר מאור. כך, נלחם לו וייק באמצעות האור בכוחות החושך, תרתי משמע.

מפחיד ויפהפה

כבר עכשיו נראה "Alan Wake" מצויין מבחינה גרפית, והדמו שהוצג בפגישה הצליח להרשים גם מבחינת העלילה. העולם בו מטייל גיבור המשחק יפהפה ואינטראקטיבי בצורה מרשימה, כשהמשחקים של האור והחושך הצליחו להדביק אותי לכסא.

כיוון שמדובר במשחק מונחה עלילה, אין לכם כאן עולם גדול ופתוח לחקור – המפתחים מובילים אתכם ממקום למקום, מסצינה לסצינה, כשבכל אחת מהן הם אלה שבוחרים את שעת היום ואת תנאי מזג האוויר. כאן זה לא GTA. המטרה של כל זה היא להפוך את הסיפור לכמה שיותר אפקטיבי.

מחכים לאביב 2010

אנשי Remedy אומרים כי אורך המשחק יהיה סטנדרטי יחסית לכותרי פעולה של היום – 8-10 שעות משחק. לדבריהם, בחברה הסתכלו על אפשרויות הוספה של חבילות הרחבה הניתנות להורדה מהרשת, אבל הם לא מוכנים להכריז על דברים ספציפיים. כמו כן, הם כבר אמרו כי מדובר בתחילתה של סדרה חדשה (בהנחה והמשחק יצליח), כך שאפשר לצפות לסיפור שלא ייגמר כשכתוביות הסיום ירוצו על המסך

כמו כן, Alan Wake אולי נראה כמו משחק שעלילתו מושפעת מאוד מהסיפורים של לאבקראפט, אבל בתשובה לשאלה ישירה אודות הנוכחות של קטולהו בכותר, אמרו המפתחים שלא – את קטולהו לא נראה כאן. וחבל, חבל מאוד. ואת וייק עצמו נוכל לראות באביב הבא, רק על האקס-בוקס 360.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully