וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: מיקרוסופט מציגה יתרון עצום עם ה-SmartGlass

בלי דור חדש של קונסולות או הכרזות חומרה הצליחה מיקרוסופט להציג חידוש חשוב: ממשק SmartGlass. פרשנות

מיקרוסופט היא המנצחת הגדולה של יום מסיבות העיתונאים ב-E3. בלי דור חדש של קונסולות או הכרזות חומרה כלשהן, הצליחה החברה להציג חידוש שעשוי לתת לה יתרון עצום על מתחרותיה - בעיקר נינטנדו - בשנה הקרובה. השאלה היא האם מיקרוסופט ושותפותיה תהיינה מוכנות להסתכן, ואין ספק שיש כאן סיכון לא מבוטל, כדי לדחוף את התעשיה לכיוון אליו ענקית הטכנולוגיה מרדמונד רוצה ללכת.

שמו של החידוש המדובר הוא SmartGlass - ממשק לטאבלטים, מחשבים וטלפונים סלולריים, שמטרתו להפוך את המסכים של כל המוצרים האלה לא רק למחוברים, אלא גם למוצרים משלימים. והכוונה כאן אינה רק ליכולות "שגרתיות" כמו מתן האפשרות להתחיל צפיה בסרט על מסך אחד ולסיים את הצפיה על מסך אחר, אלא לשימוש במסכי המגע שיש לכם בבית כבמסכים משניים עבור האקס-בוקס.

- E3: מיקרוסופט הופכת את האקס-בוקס לחכמה יותר

מיקרוסופט בתערוכת E3. רויטרס
עם ה-SmartGlass - הטאבלט יהפוך למוצר משלים/רויטרס

SmartGlass יפיח חיים במשחקים

השימושים שהודגמו לאירוע לטכנולוגיה הזו כללו, בין השאר, מפה אינטראקטיבית של עולם "משחקי הכס", בה יכול המשתמש לקבל מידע על עולם הסדרה בזמן שהוא צופה בפרק של הסדרה על גבי מסך הטלוויזיה. אבל זה, כפי שרמזו באופן בוטה למדי יוצרי סאות' פארק שהתארחו באירוע של מיקרוסופט, די מטופש. לא זה מה שיכול להפוך את הטכנולוגיה הזו לפורצת דרך.

השימוש שבאמת יכול להפיח חיים ב-SmartGlass הוא משחקים. את מה שנינטנדו מנסה לעשות עם ה-WiiU - יצירת מסך משני למשחק שמוסיף מימד חדש לחוויה - מיקרוסופט ושותפותיה יכולות תיאורטית לעשות עם כל מסך מגע. SmartGlass תומכת בטלפונים וטאבלטים מבוססי אנדרואיד, חלונות מובייל, חלונות 8 ו-iOS, מה שמאפשר תיאורטית להרחיב את חווית המשחק בלי להוסיף חומרה נוספת, כי אם רק תוך הסתמכות על מה שיש אצל אנשים בבית.

וזו בדיוק הבעיה. WiiU מבוססת על כך שכל רוכש יקבל גם את השלט בעל מסך המגע שלה, מה שיוצר פרדיגמת פיתוח פשוטה: כשמפתחים משחק ל-WiiU, אפשר לבסס אותו סביב המסך הזה. אך במקרה של האקס-בוקס 360, ממש לא לכל משתמש בקונסולה יש טאבלט או טלפון תומך. נכון, לרבים מאוד יש, אבל לא לכולם.

פרשת הדרכים: האם להפוך את SmartGlass לאינטגרלי?

וכאן נמצאת מיקרוסופט על פרשת דרכים. היא יכולה להמשיך ולשחק עם SmartGlass במסגרת הבטוחה, בה הוא משמש ליכולות מטופשות כמו הצגת מידע על סרט, מפה אינטראקטיבית או משטח מגע בדפדפן האינטרנט החדש שלה, ויכולות שוליות במשחקים כמו ארגון חבורה וקביעת מהלכים במסכי מגע. אנשים ישתמשו בזה, אבל מהפכה לא תהיה כאן.

לחלופין, יכולה מיקרוסופט, יחד עם שותפות התוכנה שלה, לנסות ולדחוף את ה-SmartGlass קדימה, אל עבר עתיד בו הוא חלק אינטגרלי לא פחות משלט ה-WiiU עבור המשחקים. וכן, זה יעצבן לא מעט אנשים, כי מה שחברות המשחקים בעצם תדרושנה כאן הוא מוצר נוסף חוץ מהקונסולה - מוצר שעולה כסף. אך בסופו של דבר, בדרך הזו תוכל מיקרוסופט לא רק לייתר את ה-WiiU, אלא גם ליצור חיבור הדוק הרבה יותר בין המסכים שנמצאים אצלנו בבית.

ובסופו של יום, יצרני הקונסולות הרי לא אחראיים על כך שאתם צריכים לקנות טלוויזיה כדי לשחק במשחקיהם, אז אולי הגיע הזמן לכך שגם הדרישה למסך מגע בבית לא תהיה מוגזמת. למיקרוסופט, שרוצה להיכנס לשוק הטאבלטים עם "חלונות 8" בהמשך השנה, זה בטח לא יזיק.


עוד בנושא:

- E3: מפיפ"א ועד סים סיטי - החידושים של EA
- E3: יוביסופט מתפרשת על כל החזיתות
- E3: הבשורה של סוני: ספרים אינטראקטיביים
E3: סיקור מיוחד של וואלה! TECH

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully