וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: המשחק Metal Gear Rising: Revengeance מחזיר את החרב לאופנה

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: המשחק החדש בסדרת מטאל גיר מציג גיבור שנשקו היחיד הוא חרב. האם זה מספיק כדי להחזיק בימינו?

Metal Gear Rising: Revengeance הוא משחק בו לא רק ניתן לחתוך את האויבים לחתיכות, אלא גם את החתיכות שלהם ניתן לחתוך לחתיכות יותר קטנות. תרתי משמע. הכותר החדש בסדרת "מטאל גיר" המפורסמת נראה כי זונח לחלוטין את מנגנוני ההתגנבות שהפכו את קודמיו לפופולריים כל כך. ואכן, למה לכם להתחבא מפני אויבים כשניתן פשוט לחתוך אותם.

ההדגמה של המשחק בתערוכת E3 מתחילה ממספר דקות של שיעור תפעול חרב. בניגוד למשחקי פעולה אחרים, הדגש על החרב ב-Revengeance לא מסתכם בלחיצה על כפתורי הקונסולה ובהייה במסך עת הגיבור משסף את אויביו. באמצעות הסטיק הימני של שלט הקונסולה אתם יכולים לקבוע ברמת דיוק גבוהה מאוד את כיוון החרב, כשניתן להתחיל ולשסף בלי ללחוץ על כפתורים בכלל, פשוט להזיז את הסטיק כמו שהייתם מזיזים את היד.


עוד מתערוכת המשחקים E3:

- E3: מיקרוסופט מציגה יתרון עצום עם ה-SmartGlass
- E3: מפיפ"א ועד סים סיטי - החידושים של EA
- E3: יוביסופט מתפרשת על כל החזיתות
- E3: הבשורה של סוני: ספרים אינטראקטיביים
E3: סיקור מיוחד של וואלה! TECH

מהדמואים המרשימים ביותר

המפתחים שמדגימים את המשחק מסבירים כי המערכת הזו אינה שולית, ולא לחינם אחד משיעורי החרב דורש מכם לחתוך אויב מקרטון בלי לפגוע בבן ערובה מצוייר אותו הוא מחזיק כמגן. אם אתם לא חושבים שמשחק עם חרב בתור כלי נשק עיקרי זה רעיון טוב, כנראה שלא כדאי לכם לשחק ב-Revengeance בכלל. כמו כן, אתם טועים בגדול, כי ההדגמה של הכותר הייתה אחד הדמואים המרשימים ביותר שראינו ביום הראשון של E3.

הסיבה לכך היא המאמצים של מפתחי המשחק לא להפוך את מנגנון השימוש בחרב לטריוויאלי, אך בו בזמן לא ליצור קרבות חרב ריאליסטיים שכוללים הרבה יותר הגנה מהתקפה. המטרה העיקרית של המשחק היא לא לפגוע בקצב הקרב כשזה מתרחש, וכדי לעשות זאת, יש ל-Revengeance מספר כלפי ארקייד בשרוולים.

לפעמים יאפשר לכם המשחק במהלך ההתקפה ליצור מהלך קומבו פשוט באמצעות לחיצה על הפתורים הנכונים כשסימונם מופיע על המסך - תרגיל הקרוי Quicktime event, שהפך למאוד פופולרי בזכות סדרת God of War ונהפך למעיק אי שם באזור של Heavy Rain. אבל כאן לא מדובר בעניין של חיים ומוות, אלא בבונוס, שמאפשר לכם להפוך את ההתקפה שלכם לאורגיה של דם.

המשחקיות עברה מחכמה לכייפית?

אז כן, לא צחקנו בעניין החתיכות של האויבים. למעשה, בשלב בו אתם מבתרים את האויב, המשחק אפילו סופר לכמה חלקים פיצלתם אותו (השיא שלנו היה כמאה חלקים במספר שניות). זו אלימות מצועצעת, לא מציאותית ולגמרי לא ריאליסטית, שנראית כאילו יצאה מדפי קומיקס מעוות במיוחד.

אם אתם צמחונים, תוכלו לא להסתפק בביתור האויבים ולבתר גם את הסביבה שלכם - עצים, קופסאות, פחים, ארגזי קרטון שבתוכם מתחבא האויב (היה אחד כזה בדמו. מטאל גיר או לא מטאל גיר), ובערך כל דבר שעומד בדרככם.

השאלה שנשאלת, בתוך כל הכיף הזה, היא האם משחק החרבות יהיה טוב מספיק כדי להחזיק קמפיין שלם. כותרי מטאל גיר התבססו מאז ומעולם על עלילה חזקה וסוחפת (לא אמרנו חכמה, כן?), ומשחקיות חכמה. מה קורה עם עלילת Revengeance אנחנו עדיין לא יודעים, מעבר לשלד הבנאלי שתואר בטריילר - ב-Platinum Games המפתחת סירבו לדבר איתנו עליה. ובאשר למשחקיות, היא עברה מ"חכמה" ל"כיפית", מה שעשוי לא למצוא חן בעיני המעריצים הכבדים של הסדרה.

אך בינתיים, בכל מקרה, מדובר בדמו שיצר אצלנו ציפיות גבוהות מאוד למשחק. ולא רק אצלנו, בזמן ההמתנה לדמו חזינו באחד מאנשי ההפקה תולה בנונשלנטיות 4 אותות הערכה שקיבל המשחק ממגזינים שונים. נשאר לקוות רק שכש-Revengeance יושק, אי שם בתחילת 2013, הוא יצליח לענות על הציפיות.


מגיע לפלייסטיישן 3, אקס-בוקס 360

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully