וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחק X-COM: Enemy Unknown: החייזרים חוזרים

עידן זיירמן, לוס אנג'לס

9.6.2012 / 15:00

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: משחק האסטרטגיה הנהדר מ-95' חוזר בגרסה קשה ומאתגרת במיוחד

אחד המשחקים הכי מעניינים שמפותחים כיום בתעשייה זו הוא X-COM: גרסה מחודשת של משחק אסטרטגיה נהדר מ- 1995, שנותר עד היום במעמד אחד מהמשחקים הטובים ביותר מסוגו.

מעט מאוד משחקים שיצאו אחריו ניסו בכלל לחקות אותו ולייצר את צירוף האלמנטים של X-COM. השחקנים שנכנסו לעולם של המשחק לקחו לידיהם ארגון גלובלי המנסה להילחם בפלישת חייזרים לכדור הארץ, והיו צריכים לנהל את הארגון גם ברמה הגלובלית (תקציב, בניית בסיסים, קניית ציוד), גם ברמה האישית (גיוס אנשים חדשים וקניית ציוד עבורם) ולאחר שכל ההכנות הללו מוצו – גם בשדה הקרב עצמו, בו הם נלחמו נגד הצורר האכזר מכוכב X. בין קרב לקרב יכול השחקן לאמן את החיילים האלה, ולאט לאט להפוך אותם ליעילים יותר בקרב נגד החייזרים.


עוד מתערוכת המשחקים E3:

- E3: משחק סטאר טרק: להיכנס לראש של קירק וספוק
- E3: ספלינטר סל Black List: הגדול והשאפתני ביותר עד היום
- E3: פיפא 13: חוזרים לשחק על המגרש, ולא מסביבו
- E3: נינטנדו הציגה את קונסולת Wiiu - כוללת שלט עם מסך מגע מובנה
- E3: המשחק Metal Gear Rising: Revengeance מחזיר את החרב לאופנה

המאפיין הבולט: ברוטליות

הגרסה המחודשת, הקרויה, X-COM: Enemy Unknown, משנה דברים רבים מהמשחק המקורי. הגרפיקה, כמובן, מתאימה למשחק שמופץ במאה ה-21 (אם כי אל תצפו למשהו מרשים במיוחד), אלמנטים שונים מהמשחק הוסרו לחלוטין, ואלמנטים חדשים נוספו אליו.

צוות החייזרים שנלחם נגדכם עבר שורה של שינויים. מנגנון הקרב עבר שינוי די דרסטי וכעת הוא מסתמך יותר על היכולות המיוחדות של החיילים שלכם בשדה הקרב. אבל בהדגמה שראינו בתערוכת המשחקים E3 ובראיון שניהלנו ב-K Games 2 עם מפיק המשחק גרט ביטנר, ראינו שאלמנט אחד שאפיין את X-COM המקורי בהחלט הולך לאפיין גם את המשחק החדש: הברוטליות שלו.

X-COM המקורי היה משחק קשה במיוחד. אפילו ברמה הקלה ביותר, הוא גרם לשחקנים מנוסים להזיע כשהם ניסו לסיימו. החיילים שהשחקן מגייס לשורותיו היו יכולים למות, השחקן היה יכול להיכשל במשימות (והמשחק היה ממשיך לרוץ) ולמעשה – ההפסד היה יכול להגיע בצורה מפתיעה אפילו אחרי כמה עשרות שעות של משחק. המשחק החדש הולך לעבוד בצורה דומה מאוד. אמנם יהיו בו פחות הפסדים פתאומיים, וברמות הקושי הנמוכות יהיה קשה לעשות בו טעויות שיגרמו לכם להפסיד במשחק לחלוטין (לפי גרט, "אנחנו לא רוצים שטעות ששחקן עשה לפני עשר שעות משחק תדון אותו להפסד בסופו"), אבל לטענת המפיק, הם מנסים ליצור משחק מותח וקשה יותר ממה שנפוץ כיום בשוק, וגם ברמות הקושי הנמוכות יותר השחקנים צריכים לצפות לאבד חיילים על בסיס קבוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חייזרים מהירים שמסוגלים להרוג בנשיכה כמעט כל חייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

אווירה רצחנית

האווירה הרצחנית כלפי החיילים בלטה גם ב-Demo שהוצג בפנינו. חבורה של חיילים טירונים נקלעים בו לשדה קרב שכולל בתוכו Chryssalids – חייזרים מהירים שמסוגלים להרוג בנשיכה כמעט כל חייל, להפוך אותו לזומבי, ובהמשך – גם ל- Chryssalid חדש. החייזרים שחטו במהירות את הצוות, שלא דאג להתגונן כראוי בפניהם, והייתה נחוצה התערבות של מספר חיילים מנוסים הרבה יותר כדי להשתלט מחדש על המצב ולסלק את הפולשים.

אחת ממטרות הדמו הייתה להראות לנו את הפער שהולך להיות במשחק בין חיילים טירונים עם ריח של בקו"ם, כאלו שקופאים מפחד בכל פעם שהם שומעים נהמה של חייזר, לחיילים מנוסים עם כוחות טלפתיים, כלי נשק מתקדמים ויכולת לעוף באוויר עם Jetpack. אבל תכונה אהובה אחרת של X-COM המקורי הייתה שגם כאשר חשבתם שזהו, אתם כבר שולטים בכל - יש לכם חיילי-על ואין שום דבר שיכול לעצור אתכם – רמת ההתנגדות של האויבים עלתה לפתע: הופיע סוג חדש של חייזר, החייזרים קיבלו סוג חדש של כלי נשק, או שהם סתם התחילו לבוא בכמויות גדולות יותר. העלייה ברמת ההתנגדות של הפולש החייזרי דאגה כל הזמן להשאיר אתכם על קצות האצבעות, ומנעה את היווצרותו של "שלב בטוח" במשחק – שלב שבו אתם משחקים בצורה פחות או יותר אוטומטית, והקרבות הופכים לפחות כיף וליותר טרדה שצריך לעבור עד ניצחונכם הבטוח במשחק. אם גם X-COM החדש ישכיל לעשות את זה, צפוי לנו משחק קשה ומאתגר הרבה יותר בהשוואה לשאר משחקי האסטרטגיה של השנים האחרונות – עוף מוזר בשמי עולם המשחקים, שכדאי לכם לעקוב אחריו מקרוב.

X-COM: Enemy Unknown יצא למחשב האישי, ולקונסולות ה- Xbox 360 והפלייסטיישן 3 ב-9.10.12.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • e3
  • X-COM

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully