וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

E3: משחק סים סיטי החדש: מנהלים את העיר ביחד

עידן זיידרמן, לוס אנג'לס

10.6.2012 / 18:15

וואלה TECH! בתערוכת המשחקים E3: הגלגול החדש של סים סיטי מציע משחק יפהפה, עם אלמנטים חברתיים שלא ברור כמה יהיו מוצלחים

כש-EA הכריזה על משחק חדש בסדרת משחקי בניית הערים המפורסמת, Sim City, אף אחד לא מאוד הופתע. אחרי הכל, מדובר בסדרה פופולרית שהמשחק האחרון בה יצא לפני תשע שנים, כך שבהחלט הגיע הזמן להוציא לה המשך. גם כשהוכרז כי המשחק החדש לא יקרא "Sim City 5" אלא פשוט “Sim City” אף אחד לא יותר מדי הופתע. אחרי הכל, אתחולים כאלה מאוד פופולריים בימינו (חכו שנספר לכם בעוד כמה ימים על Tomb Raider, למשל).

אבל כשהוכרז ש-Sim City תוכנן מהבסיס "בתור משחק מרובה משתתפים" – זה כבר היה קצת מוזר. ובכל זאת, אחרי ההדגמה שהוצגה בפנינו ב-E3 אין מנוס מלהסיק ש-EA יודעים מה הם עושים. סים סיטי החדש אכן תוכנן מהבסיס בתור משחק מרובה משתתפים. וכנגד כל הסיכויים - נראה שזה עובד.


עוד מתערוכת המשחקים E3:

- E3: המשחק 1313: סטאר וורז למבוגרים בלבד
- E3: משחק X-COM: Enemy Unknown: החייזרים חוזרים
- E3: משחק סטאר טרק: להיכנס לראש של קירק וספוק
- E3: ספלינטר סל Black List: הגדול והשאפתני ביותר עד היום
- E3: פיפא 13: חוזרים לשחק על המגרש, ולא מסביבו

כל כך, כל כך יפה

אבל לפני שנגיע לנושאים רבי-מעלה כמו מכניקת משחק, בואו נהיה שטחיים לרגע: סים סיטי הוא משחק יפהפה. המנוע שלו (מנוע בשם GlassBox שפותח במיוחד עבורו) מציג בפני השחקן עיר עמוסה שנראית כמו עיר אמיתית שצולמה בטכניקת Tilt/Shift בנסיון לגרום לה להראות מיניאטורית. העיר הזו מלאה בפרטים קטנים שכדאי לשים אליהם לב. הצורה שבה שוטרים עוצרים מול הבנק כדי לתפוס את האנשים ששודדים אותו, האנשים שסוחבים ארגזים ממשאית ברגע שזו עוצרת מול הבית החדש שלכם – לאן שלא תסתכלו, קורה משהו בעולם של סים סיטי, ופעמים רבות המשהו הזה גם מלמד אתכם על צרכי העיר שלכם. פקקים, למשל, ילמדו אתכם איפה אתם צריכים לשים תחנות רכבת בשביל להקל את העומס מהכבישים, ומחסור באורות באזורים מסוימים יבהיר לכם שאתם לא מייצרים מספיק חשמל עבור העיר.

למראה היפה הזה תהיה גם השפעה, גם אם קוסמטית בעיקרה, על בניית הערים עצמה. כעת, כל כביש יכול להיות גם מעוקל, וכל בניין יכול להסתובב בכל זווית. השינויים האלה תורמים ליצירת ערים יפות יותר, ולמרות שמבחינת המשחק אין לזה כמעט השפעה - לעזאזל, כבר אמרנו כמה זה יפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לאן שלא תסתכלו - קורה משהו בעולם של סים סיטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שינוי דרסטי בחוויית המשחק

אחרי שעוברים את המעטפת הזו, מגלים משחק שמצליח ליצור שיתוף פעולה בין מספר שחקנים על מנת לשנות דרסטית את חווית המשחק. מילת המפתח כאן היא "משחק מרובה-משתתפים א-סינכרוני". כל השחקנים משחקים באותו העולם, אבל לא בו-זמנית. המשמעות של זה היא שהעיר שלך תעמוד בשכנות לכמה מהערים של החברים שלך, ובכל הרצה של המשחק, יבדוק סים סיטי בעזרת שרת המשחק את המצב העדכני של הערים הללו, והערים המעודכנות יכנסו למשחק הקרוב שלך ויתחילו להשפיע עליו.

ואיך ההשפעה הזאת מתבצעת? ובכן, בהמון דרכים. ערים שכנות יכולות לספק לכם יותר תיירים, הן יכולות להשכיר לכם חשמל במחיר נמוך ביחס לעלות של בניית תחנת כוח, הן יכולות לכלול מפעלי תעשייה שיספקו חומרי גלם לפרויקט עצום כזה או אחר שתיקחו על עצמכם (או שתבנו בשיתוף עם אותן הערים). אבל ההשפעה הזאת יכולה גם להיות שלילית יותר – עיר שיש בה כמות פשע גבוהה במיוחד עלול להפיץ חלק מהעבריינים שבתחומיה (המיוצגים ע"י מכונית אדומה הנוסעת במהירות ומשמיעה מוזיקת רוק קולנית) לערים הסמוכות, מה שיצריך את כוחות המשטרה בעיר שלכם לעבוד קשה הרבה יותר בשביל לשמור על בטיחות האזרחים.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כמה שזה יפה, כבר אמרנו?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריבוי המשתתפים יועיל או יזיק?

יש עוד הרבה שיפורים מהותיים יותר ופחות שנמצאים במשחק: הרבה יותר קל ליצור עיר "מומחית", שמתמקדת ברווח ושגשוג ע"י פיתוח של אפיק מסוים (למשל, תעשיה, מחקר או תיירות), ובתוך המשחק ניתן לבחור כעת "מודולים" שאתם יכולים להוסיף לחלק מהבניינים בעיר (תחנות כוח, למשל) כדי לשפר את התפקוד שלהם.

אבל השאלה העיקרית בנוגע לסים סיטי היא עד כמה טוב יעבוד חזונם של המפתחים בנוגע למשחק מרובה-משתתפים. כל מה שראינו נראה מבטיח ביותר, אבל יש גם סיכוי שכל הפטה-מורגנה הזו תתמוגג ברגע שבאמת נשים את הידיים שלנו על המשחק ונוכל לשחק בו. בינתיים, אין לנו באמת סיבה להאמין שזה מה שיקרה. החלקים שהראו לנו עד כה נראים מצוין, ונראה שהמפתחים הקדישו מחשבה רבה לעניין לקונספט ריבוי המשתתפים החדשy. נכון, היה עדיף בהרבה אם גם היתה אפשרות לשחק את סים סיטי כשחקן יחיד, בלי כל השטויות האלה, אבל אם כבר ההכרח של משחק מרובה-משתתפים נופל עלינו - עדיף שזה יקרה במסגרת משחק מאוד מוצלח. וסים סיטי עושה רושם של משחק מאוד. מוצלח מאוד, אפילו.

Sim City יצא עבור המחשב האישי בפברואר 2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סים סיטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully