וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Is Anyone Up: האתר שחושף את האקסים במערומיהם

30.12.2011 / 16:39

כבר שנה שאתר קטן מטיל אימה על אלו שצולמו בעירום על ידי האקסים שלהם: הוא מפרסם את התמונות ואת פרטי הזיהוי. עכשיו גם פייסבוק קמה נגדו

כבר שנה בערך שהאנטר מור יכול להתהדר בכינוי "אחד האנשים השנואים ביותר באינטרנט". הצעיר בן ה-25 מנהל מביתו שבסן-פרנסיסקו אתר אותו אפשר לקטלג כפורנוגרפי. לכאורה, לא ביג דיל, עוד אתר סקס מתוך המוני האתרים הללו ברשת. אבל העירום באתר של מור, isanyoneup.com שמו (זהירות, לחיצה על הלינק תוביל לתוכן למבוגרים בלבד), אינו העניין. העניין הוא של מי העירום הזה.

סוג הז'אנר של הפורנוגרפיה באתר של מור הוא "תמונות נקמה". הוא לא המציא את הקונספט, ואפשר למצוא ברשת אתרים בהם מציגים אקסים תמונות חושפניות של האקסיות שלהם (וההיפך), אך מור הלך אפילו צעד אחד קדימה: הוא לא מסתפק בפרסום תמונות עירום שקיבל לתיבת הדואר של האתר, אלא מצמיד אליהן צילום מסך של עמוד הפייסבוק או חשבון הטוויטר של הקורבן שנחשף ללא רצונו. פעולה זו מאפשרת לזהות את המצולם בקלות ויוצרת גם פתח להטרדות כלפיו.

כשר, אבל מסריח

השאלה הברורה מאליה היא "זה בכלל חוקי?". מסתבר שכן. מור מעסיק עורכי דין שדואגים לו, והעובדה שהאתר נמצא באוויר מעל לשנה כנראה מדברת בעד עצמה. התמונות מתקבלות ממי שצילם אותן. הן נחשבות לרכושו ולא לרכוש המפרסם, ומוגנות על ידי תיקון חוק שמתיר פרסום תכנים שסופקו על ידי צד שלישי. צוות האתר (מור מעסיק מלבד עורך דין גם אנשי רשת) מוודא שלא מדובר בתמונות של קטינים. מור גם מצהיר שאין לו בעיה להסיר פוסט מהאתר אם המצולם בו מבקש זאת. "אנשים מאיימים עליו בתביעות כל יום. זה מצחיק, כי זה רק מתדלק את האתר והופך אותו לפופולרי", אמר בראיון.

מור מספר שהרעיון לאתר הגיע בטעות. הוא ניסה לשלוח לחבר שלו במסנג'ר תמונת עירום של בחורה איתה שכב. התקשורת לא צלחה, והחבר הציע לו שיעלה את התמונה לשטח האחסון אותו רכש מור בעבר עבור כתובת דומיין שיועדה להקמת אתר העוסק בבילויים. הוא עשה זאת. לאחר מכן גם חברים שלו החלו להעלות תמונות דומים לאתר הזה – "בשביל הצחוקים". הצחוקים הללו הביאו לאתר אנשים שגילו אותו במקרה והקפיצו את הרייטינג.

כיום יש ל-Is Anyone Up בין 175,000 ל-230,000 משתמשים ביום ו-30 מיליון צפיות עמודים בחודש. הוא מכניס למייסדו כל חודש כ-13,000 דולר מפרסומות. 8,000 דולר מזה הולכים על תחזוקת השרת, שצריך להתמודד עם כמות התעבורה הנכבדה וסכומים נוספים הולכים לעורכי הדין ושאר המועסקים. מור עצמו, לדבריו, עובד לא פחות מ-12 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע במיון התמונות המתקבלות

האנטר מור בראיון טלוויזיוני

"אתה פאקינג טיפש ואני עושה כסף מהטעויות שלך"

פוסטים ב-Is Anyone Up בנויים בצורה זהה: בתחילה מופיע צילום של עמוד פרופיל הפייסבוק של קורבן החשיפה. אחריו – תמונות של האדם כאשר הוא לבוש. ולאחר מכן: תמונות עירום שלו, רובן פורנוגרפיות לחלוטין, כולל קלוז-אפים על אברי מין ותיעוד אוננות. כדי לסיים את הדאחקה מוסיף מור לסוף הרצף הזה תמונה מצחיקה הקשורה יותר או פחות לתיעוד, או קטע מיוטיוב. הניווט באתר מאפשר לצופה החטטן לבחור בין תמונות של גברים או נשים או לפלח את הפוסטים לפי העיר בארצות הברית/קנדה בה צולמו האקסים הנחשפים.

התוצאה: רבים בזים לו והוא אפילו מקבל איומי רצח. כשהוא מקבל דואר שנאה מאנשים שגילו את עצמם מעורטלים באתרו – הוא בדרך כלל מפרסם את הטקסטים הללו שם וצוחק עליהם. להקת רוק מפלורידה סירבה לנגן בפסטיבל מוזיקה שהתקיים ב-2011 מכיוון שהיה בקהל. מספר חודשים לפני כן הציג מור באתר שלו תמונת עירום של בסיסט הלהקה. לפני ארבעה חודשים הותקף מור פיזית ונדקר על ידי אישה שנחשפה ב-Is Anyone Up. הוא ברח פצוע מהזירה ונזקק לניתוח.

"למה אני צריך להגן על עצמי?", אמר מור נטול ההתנצלות באחד הראיונות. "זה מסתכם בזה: אתה פאקינג טיפש ואני עושה כסף מהטעויות שלך. אולי זה נשמע רע, אבל איך תלמד אחרת איך לא לעשות את זה שוב? זה כאילו שאתה משחק רולטה רוסית ומקווה שלא תפסיד".

כן, ללא ספק מדובר בטיפוס. הוא גם מעלה תמונות עירום של עצמו לאתר, ופעם אפילו העלה קטע וידאו בו הוא מתועד מאונן כאשר הוא שיכור. פרטי ההתקשרות שלו – כולל מספר טלפון, מוצגים לראווה באתר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"שם זין על פייסבוק"

Up יצר תרבות רשת קטנה סביבו, הכוללת גם סלנג משלו. "גנרגויל" (Gnargoyle), למשל, היא "נקבה מגעילה שפרסמו את התמונות שלה באתר. בדרך כלל היא שמנה, ואולי גם שעירה, מכוערת ומקועקעת", כך מסביר עמוד ה-FAQ של האתר. "מנגויל" (Mangoyle) הוא המקבילה הגברית לכך.

האתר מהדהד גם מחוץ לרשת: שתי להקות, אחת ניו-יורקית ואחת גרמנית הוציאו כל אחת שיר בשם Is Anyone Up? המתאר את הקונספט של האתר. עם הפופולריות החלו אנשים גם לשלוח תמונות עירום של עצמם בפורמט המופיע באתר, ובחורות צעירות מצהירות שהן מחכות שיגיעו לגיל 18 כדי שיוכלו לשלוח את תמונותיהן כדי שיתפרסמו באתר. מור עצמו זכה לעדת מעריצים קטנה ומוזרה. אלו מציפים את הפוסטים שבאתר בתגובות, כותבים למור בטוויטר (גם לאתר יש טוויטר משלו) ומגנים עליו כאשר הוא מותקף מילולית. מספר בחורות צעירות אפילו הציעו לו לגאול אותן מבתוליהן.

האויב הנוכחי של מור הוא הרשת החברתית הפופולרית בעולם. החודש מחקה פייסבוק את הפרופיל שלו ואת "עמוד הלייק" של האתר. פייסבוק לא מאפשרת להזין לינקים המפנים ל-Is Anyone Up בתוכה ומאיימת בצעדים משפטיים נגד המפעיל. לאחרונה שלחה לו מכתב הדורש הפסקה מידית של שימוש בתמונות המסך שהוא לוקח ממנה באופן שוטף. שימוש זה הוביל רבים מה"מככבים" באתר לסגור את חשבון הפייסבוק שלהם – עקב הבושה וגם עקב הצפה של הודעות ובקשות חברות שקיבלו לאחר הפרסום.

"מאז שהאקס שלי העביר את התמונה שלי ל-isanyoneup.com נאלצתי להתמודד עם חברים, משפחה וזרים שראו אותי ערומה ברשת. אתם אולי חושבים שזה מצחיק, אבל לפעמים אני לא רוצה לצאת מהבית עם המשפחה לקניון, כי אני חוששת שמישהו יזהה אותי ויגיד משהו לאמא שלי. אני בושה למשפחתי, הערך העצמי שלי צנח. אני כבר לא יודעת מה לעשות", כתבה קורבן של האתר בפוסט שפרסמה. "לאחר שפורסמה תמונותיי באתר הרבה אנשים יצרו איתי קשר בפייסבוק. רבים מהם היו מרושעים, כתבו הודעות פוגעניות וקראו לי זונה", סיפרה אחרת.

לא הולך להפסיק לעולם

מור לא מתרגש מהאיום של פייסבוק. "הגבתי למכתב שלהם עם תמונה של הזין שלי", סיפר. "אני מקבל מיליון דרישות כאלה ביום. אני לא שם זין ולא הולך להפסיק לעולם", הוא מצהיר ומבטיח שעוד לא שמעו ממנו את המילה האחרונה. "יש לי חרא מטורף שישנה את העולם. יציגו אותו באתר הרכילות TMZ. סלבריטיז גדולים שלחו לי תמונות של סלבריטיז גדולים יותר – אבל אני לא הולך לפרסם את זה, בשלב הזה".

  • עוד באותו נושא:
  • isanyoneup.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully