וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת הדרכים של סימביאן

דידי חנוך

31.8.2009 / 14:05

מוסד סימביאן, שמנהל את התפתחות מערכת ההפעלה הסלולרית בעלת הקוד הפתוח, חשף מה צפוי בשלבים הבאים שלה

סימביאן היא מערכת ההפעלה המצליחה ביותר לסמארטפונים כיום, תודות להכללתה בכל המכשירים המתקדמים של נוקיה וגם בקומץ מכשירים של חברות אחרות כגון סמסונג, סוני אריקסון ו-LG. אבל למרות הפופולריות שלה, מערכת ההפעלה נחשבת למפגרת טכנולוגית לעומת הדור החדש של פלטפורמות סלולריות, כגון אייפון 3.0, WebOS של פאלם ואנדרואיד של גוגל.

במהלך השנה וחצי הקרובות צפויה סימביאן לעבור מייקאובר מלא, החל ב-Symbian^2 שתצא לקראת סוף השנה. לאחרונה שחרר מוסד סימביאן מצגת שכוללת את השינויים שיופיעו במערכת ההפעלה בשלוש הגרסאות הבאות שלה.

סימביאן^2 - וובית וממוקמת

מערכת ההפעלה הסימביאנית הראשונה שמאחדת את הקוד מהגרסאות השונות הקיימות. תכלול את תחילת שינוי הממשק, עם עמוד בית חדש והסתמכות על יישומי ווב. זאת מערכת ההפעלה הראשונה של סימביאן שמחסלת את פיצול "גרסה למסכי מגע" ו"גרסה ללא מסכי מגע" המטריד.

בגרסה זאת נראה יותר מהוידג'טים שהחלו להופיע במכשירים כגון N97. כאן גם תתווסף מסגרת ליישומים מבוססי מיקום שתאפשר ניצול אפקטיבי יותר של ה-GPS כאמצעי ליידוע תוכנות. לדוגמה, הגעה הביתה תוכל לבטל אוטומטית יידוע על מיילים. דוגמה אחרת שמופיעה במפת הדרכים היא מעבר ליד בנק שתגרום לתזכורת בנוסח "לא רצית להפקיד צ'ק?"

סימביאן^3 - גרפית ומקוונת

הגרסה הבאה של מערכת ההפעלה תצא למכשירים באמצע השנה הבאה ותכלול תמיכה בשכבות גרפיות. כך, תוכל מערכת ההפעלה להציג מסך שיחה מעל תוכן וובי שפתוח, ולבצע מעברים חלקים יותר בין יישומים. גרסה זו של מערכת ההפעלה תכלול שיפורים בארכיטקטורת הרשת שתשפר את היכולת להזרים וידאו ולבצע שיחות VOIP. עוד בתחום הרשת, תשופר היכולת של המכשיר לחפש רשתות WiFi מבלי לרוקן את הסוללה.

סימביאן^3 צפויה לכלול גם תמיכה בקבצים שגודלם מעל 2 גיגבייט, ותתמוך ב-HDMI ו-HDCP. במילים אחרות, ניתן יהיה להשתמש בה לצפיה בתוכן HD, בין אם במכשיר או על מסך גדול.

סימביאן^4 - המהפך

השינויים שייערכו בשתי הגרסאות הקודמות הן, יותר מכל, הנחת השורשים למה שצפוי בסוף 2010 עם צאת הגרסה הזאת של מערכת ההפעלה. זאת הגרסה שתכלול ממשק מגע חדש לגמרי בכל המכשיר, וסביבת פיתוח המבוססת על פלטפורמת QT. זאת הגרסה בה תישבר תאימות יישומים. מצד שני, יישומים שייבנו ל-Maemo, מערכת ההפעלה הלינוקסאית של נוקיה, צפויים לדרוש התאמה מינימלית על מנת לעבוד גם כאן.

גרסת ^4 צפויה לכלול גם את מה שסימביאן מכנים בשם SHAI - ראשי תיבות של Symbian Hardware Abstraction Interface. מדובר בממשק שאמור להקל משמעותית את התאמת כל מכשיר אינדיווידואלי למערכת ההפעלה, מה שאמור לקצר את תהליך הפיתוח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

מה זה אומר?

מכשירים ראשונים עם Symbian^2 צפויים לצאת לשוק לקראת סוף השנה הנוכחית. אם מוסד סימביאן יעמוד ביעדיו ויצליח להוציא גרסה חדשה כל חצי שנה, נראה התקדמות מהירה מאד במערכת ההפעלה שנוקיה שמה כיום ביותר ויותר מכשירים בעלי תמחור נוח יותר ויותר.

במהלך כנס נוקיה וורלד, שייערך בהמשך השבוע, נשוחח עם אנשי נוקיה ועם אנשי מוסד סימביאן, על מנת לקבל מושג טוב יותר בנוגע לתהליך, והמקום בו הוא נמצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully