וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד משתדרג

דידי חנוך

28.10.2009 / 3:25

גרסה 2.0 של מערכת ההפעלה הסלולרית יוצאת למפתחים, ותגיע בקרוב למכשירים. מה מתחדש? רב מגע ושיפור באנשי הקשר

אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, זוכה לגרסה חדשה השבוע. אנדרואיד 2.0 שוחררה אמש למפתחים, והיום צפויה ההכרזה על מה שעשוי להיות המכשיר הראשון שיריץ את הגרסה החדשה - Droid של מוטורולה.

בהודעה באתר המפתחים של אנדרואיד, מפרטת גוגל מה התחדש בגרסה החדשה. שני החידושים הגדולים ביותר הם השיפור המשמעותי לאנשי הקשר והתמיכה ברב מגע. עמוד אנשי הקשר, כפי שניתן לראות בוידאו, יאפשר גישה מהירה וקלה למגוון אמצעי תקשורת, ואף למיפוי מיקום. הרב מגע מוזכר רק בחטף בהודעה של גוגל, כהסבר לשיפור במקלדת הוירטואלית. אבל ערכת הפיתוח מאפשרת למפתחים גישה מלאה ליכולותיו, ביישומים ומשחקים. אין ספק שנראה יישומים מעניינים שינצלו אותו.

בנוסף, ניתן כעת לסנכרן חשבונות שונים למכשיר, כולל מייל משרתי Exchange, שכולם יסוכנרנו לתיבת מייל אחת משולבת. גם ממשק המצלמה ישודרג, עם תמיכה למצבים שונים ואפקטים, ותמיכה מובנית בפלאש. הדפדפן זוכה בתמיכה ב-HTML 5, ובאופן כללי משתדרג באופן שאולי ישים אותו בראש מצעדי הדפדפנים - אם כי זה משהו שנאלץ לבדוק בעצמנו, כמובן. לוח השנה כולל אפשרויות ניהול ארועים מתקדמות, כולל הזמנת משתתפים, ציון האם הם מגיעים וכיו"ב.

ברמת החומרה, כוללת הגרסה החדשה תמיכה בבלוטות' 2.1, כולל תמיכה בקשר בלוטות' בין שני מכשירים לשימושים חברתיים או למשחקים. מערכת ההפעלה החדשה תתמוך גם במגוון רחב של גדלי מסך ורזולוציות. הגרסה החדשה כוללת תמיכה מובנית במספר רב של שפות, אך עברית אינה אחת מהן. נראה שהיבואנים הישראליים והמפעילות המקומיות ייאלצו להמשיך לעשות את תהליך הלוקליזציה בעצמן, מה שעלול לגרום להשקות מאוחרות יותר.

זאת בהחלט נראית כמו הגרסה לה פיללנו, וזאת עשויה להיות גרסת האנדרואיד הראשונה שמספקת חווית ממשק תחרותית מול הממשק של האייפון, לצד היכולות המתקדמות יותר שיש בחלק מהמכשירים. בשבוע הקרוב אנו מצפים לשתי הכרזות חשובות לפחות של מכשירי אנדרואיד (Droid היום, ומכשיר האנדרואיד הראשון של סוני אריקסון בשבוע הבא), ואלה עשויים להתחיל להטות את הכף. כתבתי בעבר שאני צופה שאנדרואיד תעקוף את אייפון תוך שנתיים. אם החזון שאנו רואים כעת יתחיל להתממש כפי שנראה, הרי שניתן לתקן את התחזית הזאת לשתי מילים: בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully