וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ווינדווס פון בעוקבים

27.4.2011 / 11:59

אחרי הגילויים שהאייפון והאנדרואיד שומרים מיקומי משתמשים, מסתבר שכך גם מערכת ההפעלה הסלולרית של מיקרוסופט

אחרי אפל וגוגל, עכשיו מסתבר שגם מיקרוסופט אוספת מידע על מיקומם הפיזי של לקוחותיה. שבוע לאחר שנודע שהאייפונים והאנדרואידים שומרים את פרטי המיקום של המשתמש, מתברר שמערכת ההפעלה Windows Phone 7 משדרת למיקרוסופט קבצי מידע קטנים הכוללים מספר זיהוי של המכשיר, פרטים על רשתות וויי-פיי קרובות ואת מיקומו של המכשיר לפי ה-GPS המותקן בו. אתר Cnet, המדווח על כך, מציין שעדיין לא ברור כמה זמן נשמר המידע הזה ומהי תכיפות שידורי המיקום על גבי האינטרנט.

מיקרוסופט טוענת כי היסטוריית המיקומים לא מאוחסנת ישירות על המכשיר, בניגוד לקורה באייפון של אפל, ושהפרטים הנשלחים אליה אינם נשמרים. בנוסף, במכשירים קיימת אפשרות לבטל את כל שירותי הניטור. לפי הכתוב באתר Windows Phone, לחברה יש בסיס נתונים הכולל מיקומי אנטנות סלולריות ונקודות וויי-פיי, כך שייתכן ונימוקה של החברה לשליחת המידע הוא איתור מיקום יעיל יותר שמשרת את הלקוח ולא מצריך שימוש אינטנסיבי ב-GPS, שמרוקן את סוללת המכשיר. עם זאת, שימוש כזה אינו מצריך שליחת קוד זיהוי של המכשיר אל מיקרוסופט.

הגילויים שהתרחשו בשבוע שעבר בנוגע לשמירת המיקום במכשירי אייפון ואנדרואיד הקימו סערה שגררה אחריה כבר תביעות, וכן זימון של נציגי אפל וגוגל לשימוע בסנאט. האם גם נציגי מיקרוסופט יצטרכו להצטרף עכשיו לדיון זה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully