וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה מציגה: סמארטפון ללא עתיד

הסמארטפון החדש של נוקיה, N9, כולל ממשק חדש ועיצוב נטול כפתורי פנים. בנוקיה כבר החליטו שאין לו עתיד

נוקיה מציגה: שירת הברבור של מיגו. ענקית הסלולר הפינית הציגה היום לראשונה את ה-N9 - סמארטפון חדש שמקיים את ההבטחה אותה נתן מנכ"ל החברה סטיבן אלופ לפני מספר חודשים, עת נכנסה נוקיה לשיתוף פעולה אסטרטגי עם מיקרוסופט. אלופ אמר אז כי במהלך 2011 תשיק החברה מכשיר אחד עם מערכת ההפעלה Meego, עליה עבדה נוקיה עם אינטל, זאת לפני שתתמקד במכשירי Windows Phone 7.

N9 הוא המכשיר הזה. מדובר בטלפון עם עיצוב ייחודי - אין לו כלל מקשי פנים (פתיחה של נעילת המסך מתבצעת באמצעות שתי נקישות על המסך). מבחינת המפרט, תוכלו למצוא כאן מעבד במהירות גיגההרץ, מסך AMOLED בגודל 3.9 אינץ' (854x480), גיגהבייט אחד של זכרון, 16 או 64 גיגהבייטים של שטח אחסון, מצלמה עם חיישן 8 מגהפיקסל וסוללה שאמורה להספיק ל7-11 שעות שיחה. בנוסף, כמו האייפון, גם ה-N9 משתמש בכרטיס מיקרו-סים ולא בכרטיס סים פשוט.


ל-N9 ממשק חדש לגמרי, שמזכיר את WebOS של פאלם - כדי לצאת מאפליקציות למסך הבית, פשוט מזיזים את האצבע משולי המסך למרכז. יש לו גם שלוש תצוגות שונות למסך הבית וגרסה מובנית ייחודית של תוכנת הניווט Nokia Maps. מה שאין לו, זה עתיד.

הסיבה לכך היא שבנוקיה החליטו לזנוח את MeeGo אחרי השקת N9. לטענת מנכ"ל החברה, אחרי השקתו תועבר מערכת ההפעלה הזו למצב של אינקובציה - פיתוח פנימי בתוך החברה, לא במטרה להשיק מכשירים חדשים שמבוססים עליה אלא כדי לנסות וליצור תובנות לקראת הדור הבא של מערכת הפעלה סלולרית. מבחינת נוקיה, מדובר בניסיון להתכונן ליום שאחרי Windows Phone 7.

ומה עם היום של WP7? הרי למרות חתימת ההסכם בין נוקיה למיקרוסופט, טרם זכינו לראות את פירותיו הראשונים. סטיבן אלופ טוען שנראה אותם כבר השנה. המכשיר הראשון שמבוסס על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, בגרסת Mango החדשה שלה, יגיע, לדבריו, לשוק כבר השנה. אלופ סייג את דבריו באמרו כי כמות גדולה של מכשירים תופץ רק ב-2012, כך שנראה כי השנה מדובר יהיה בהשקה נקודתית מוגבלת.

גילוי נאות: וואלה! ויורוקום, נציגת נוקיה בישראל, נמצאות באותה הבעלות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלום ולהתראות/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully