וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לרכישת טלפון: איזה מוח תרצו לסלולרי שלכם

אייפון, אנדרואיד, סימביאן, אולי חלונות או אפילו בלאקברי? באיזה מוח תרצו לצייד את הסלולרי הבא שלכם

על חמש מערכות הפעלה דיבר המדריך: אנדרואיד, iOS, חלונות הניידת, סימביאן, בלאקברי. רוב מכשירי הטלפון שנמכרים כיום בישראל מבוססים על אנדרואיד של גוגל, כשהמקום השני שייך למכשירי הטלפון של אפל, אייפונים, המשתמשים ב-iOS. חלונות הניידת, Windows Phone בלעז, היא מערכת הפעלה שתושק בארץ בקיץ או סתיו הקרובים, סימביאן היא מערכת ההפעלה הותיקה של נוקיה שמסרבת למות, ומערכת ההפעלה של בלאבקרי היא, ובכן, מקרה קשה.

עוד במדריך:

מדריך המכשירים - יוני 2012

סמארטפון או לא סמארטפון: מי בכלל צריך "טלפון חכם"?

איפה קונים את הטלפון: במה עדיפה רשת הסלולר על השוק הפרטי, ובמה לא?

הסמארטפון הפשוט ביותר - iOS

מערכת ההפעלה של אפל היא מערכת ההפעלה האלגנטית ביותר בשוק המקומי. היא פשוטה להפעלה, נוחה להפליא ומאוד ידידותית למשתמש. אייפון נועד להיות סמארטפון לאנשים שבכלל לא ידעו שהם רוצים סמארטפון כשהושק ב-2007, והמגמה הזו ממשיכה גם היום. והסיבה לכך היא לא רק האינטואיטיביות של מערכת ההפעלה, אלא גם חנות האפליקציות שלה.

החנות הזו, שהושקה לפני פחות מארבע שנים, היא חנות האפליקציות הטובה ביותר לטלפונים סלולריים כיום. רוב רובן של תוכנות שעושות רעש בתקשורת מגיעות לאייפון, לא לאנדרואיד. המשחקים השווים ביותר, אפליקציות כמו אינסטגרם, יישומי פרודוקטיביות מרשימים - הם כולם כאן. ואפל גם מגנה על משתמשיה, מנסה לחסום תוכנות מזיקות ולא מאפשרת להתקין תוכנות צד שלישי בלי לפרוץ את המכשיר.

מצד שני, יחד עם האלגנטיות ומבחר המכשירים האלה, מגיעות לא מעט הגבלות - חלקן ניתנות לפתרון באמצעות פריצת המכשיר, ואחרות נשארות. כך, זוהי מערכת ההפעלה בה הכי קשה להחליף רינגטון (אלא אם אתם קונים אחד מחנות המדיה, שלא פועלת בישראל), ויש לא מעט הגדרות אותן אפל לא תתן לכם לשנות, פשוט כי אנשיה חושבים שהם יודעים יותר טוב מכם מה אתם צריכים.

הסמארטפון המתקדם ביותר - אנדרואיד

מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, שתפסה נתח שוק ניכר בישראל בזכות סדרת גלקסי של סמסונג ומתוחזקת היטב גם על ידי חברות כמו מוטורולה, LG ו-HTC, היא מערכת ההפעלה הפתוחה ביותר שיש כיום בשוק העולמי. אתם יכולים לשנות את הממשק שלה, להתקין עליה תוכנות גם מחוץ לחנות הרשמית ולשלוט כמעט בכל אספקט של המערכת.

אך למרות שמבחינה אובייקטיבית כל אלה נשמעים כמו ייתרונות, עבור אנשים שלא מבינים בטכנולוגיה מדובר במערכת שיכולה להיות מתסכלת נורא. הרבה יותר קשה למצוא בה חלק מההגדרות, התוכנות שהתקנתם עשויות לקרוס בקלות רבה יותר מאשר באייפון, והרבה יותר קל להרוס את המערכת אם אתם לא מבינים מה האתם עושים. מעבר לכך, המערכת סובלת מפרגמנטציה - כשגרסה חדשה שלה יוצאת, ממש לא כל המכשירים מקבלים אותה, וגם אם כן - זה עשוי לקחת חודשים.

אז אם אתם לא אוהבים טכנולוגיה, ורוצים סמארטפון בלי לדעת באמת מה אתם רוצים מהסמארטפון שלכם, אנדרואיד עשויה שלא להיות מערכת ההפעלה האידאלית עבורכם. אם אתם כן רוצים סמארטפון אותו אפשר לעצב כמו גוש פלסטלינה כדי שיתאים לכם, אנדרואיד היא האופציה המועדפת.

הגרסה העדכנית של אנדרואיד היא גרסה 4.1, שהושקה בסוף יוני, אך טרם הוכרזה למכשירים שאינם מסדרת נקסוס של גוגל. אי לכך, יש לבדוק שהמכשיר אותו אתם רוצים לרכוש מגיע עם אנדרואיד 4.0 או שיש לו אפיק שדרוג רשמי לגרסה 4. אם לא, מדובר במכשיר שיהיה מיושן מאוד בקרוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

סימביאן - רק אם אתם חייבים

אין דרך נעימה לומר את זה - סימביאן היא מערכת הפעלה גוססת. מי שהייתה המערכת הכי מתקדמת לטלפונים באמצע העשור הקודם, היא כיום המיושנת והמעצבנת שבמערכות ההפעלה לסמארטפונים. אפילו עם העדכונים האחרונים עבורה, שהפכו את המערכת לשמישה ומהירה הרבה יותר, היא לא מצליחה להתחרות באנדרואיד ובאייפון. ובנוקיה יודעים את זה, כשהם מעבירים את רוב המכשירים המתקדמים ביותר של החברה לחלונות מובייל.

למה, אם כך, שמישהו יקנה טלפון סימביאן? או שהוא ממש זול והמחיר הוא השיקול העיקרי, או שיש לכם יישום ארגוני כזה או אחר שדורש שימוש בסימביאן. תסריט שלישי הוא שאתם ממש רוצים את הטלפון של נוקיה שמגיע עם מצלמת 41 מגהפיקסל - הוא משום מה מושק עם סימביאן.

חלונות - חכו לקיץ

Windows Phone - ממשיכת דרכה של "חלונות מובייל" המזעזת של מיקרוסופט - היא מערכת ההפעלה הסלולרית המגניבה והנוחה ביותר בשוק היום. העיצוב והממשק שלה פשוט כמו האייפון, אך מתקדם כמו אנדרואיד, עם ייחוד בדמות המשבצות החיות - צלמיות שלא רק מאפשרות לכם לגשת לאפליקציות אלא גם מציגות מידע מהאפליקציות האלה. וכן, היא גם נראית מעולה.

בעיה אחת יש לה, ל-Windows Phone, והיא היעדר תמיכה בעברית. זו בעיה שתפתר בעדכון הגדול הבא שיגיע כנראה בסוף הקיץ, אז גם תשיק נוקיה (וכנראה גם גם מתחרותיה) את מכשירי Windows Phone בישראל. בינתיים ניתן לרכוש את המכשירים האלה בשוק החופשי, אך כאמור, רק אם אתם לא צריכים מקלדת עברית וממשק עברי.

בלאקברי - לעסקים בלבד

אם אתם מתלבטים בין מכשיר בלאקברי לבין מכשיר שאינו בלאקברי, כנראה שבלאקברי אינו עבורכם. מדובר במכשיר שיודע לעשות רק דבר אחד טוב - להיות סמארטפון עסקי, ואין לו מה להציע לקהל שלא צריך חיבור של שרת המייל הארגוני לווריד. מצד שני, אם אתם צריכים סמארטפון רק למיילים, ואפליקציות הן שימוש משני - במיוחד אם אתם צריכים מכשיר עם מקלדת פיזית מלאה - רוב הסיכויים הם שתלכו על בלאקברי. זה עד כדי כך פשוט.

אזהרה שאולי הינה קצת מרחיקת לכת, אך נדרשת בימינו, היא שיצרנית הבלאקברי - RIM הקנדית - נמצאת בצרות. לא ברור כמה זמן תמשיך החברה לתמוך במכשיריה שנמצאים בשוק, זאת על רקע התוכניות שלה להציג מערכת הפעלה חדשה ושונה.

עוד במדריך:

מדריך המכשירים - יוני 2012

סמארטפון או לא סמארטפון: מי בכלל צריך "טלפון חכם"?

איפה קונים את הטלפון: במה עדיפה רשת הסלולר על השוק הפרטי, ובמה לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully