וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך לרכישת טלפון: איפה לקנות טלפון סלולרי?

בחברת הסלולר, בחנות פרטית או אולי אפילו בחו"ל - איפה קונים טלפון סלולרי, ומה היתרונות וחסרונות של כל אפשרות?

נכון להיום, יש לישראלים אפשרות לרכוש טלפון משלושה מקורות: חברת הסלולר, השוק החופשי בישראל והשוק החופשי בחו"ל. לכל אחד מהמקורות האלה ייתרונות וחסרונות משלו, כשהפרשי המחירים יכולים להגיע למאות, ואפילו אלפי שקלים.

חלקים נוספים במדריך:

מדריך המכשירים - יוני 2012

סמארטפון או לא סמארטפון: מי בכלל צריך "טלפון חכם"?

אם כן סמארטפון - מאיזה סוג: אנדרואיד, iOS, או אולי בכלל מערכת הפעלה אחרת?

אפשרות א' - רכישה בחו"ל

האופציה הזולה ביותר, ברוב המקרים, היא רכישת מכשיר בחו"ל. גם אם אתם רוכשים אותו דרך חברת שילוח בינלאומי ומשלמים מס פעמיים - הן כשאתם לא מקבלים החזר עליו כאשר המכשיר יוצא ממדינת היעד, והן בכניסה לישראל - במקרים רבים המחיר יהיה נמוך יותר מאשר בישראל. מה עוד, שמבחר המכשירים הרבה יותר גבוה כשלא מוגבלים להיצע המקומי. אך עם המחיר הנמוך מגיעות מספר מגבלות.

הראשונה היא מגבלת אחריות. ברוב המקרים - כולל רכישת מכשירי אפל בחלק מהמדינות - האחריות על מכשירי סלולר אינה בינלאומית. במילים אחרות, תצטרכו להביא את הטלפון למעבדה פרטית אם הוא יתקלקל, ואולי גם לשלם לא מעט כסף על התיקון שלו.

המגבלה השניה היא מגבלת תאימות: מכשירי סלולר שונים פועלים בתדרים שונים, ועליכם לוודא כי התדרים של המכשיר אותו אתם מתכננים לקנות תואמים לתדרי הרשת בה אתם מתכננים להשתמש בטלפון. בחלק מהמקרים התאימות תהיה חלקית, מה שיגרום לבעיות קליטה במקומות בהם רמת הקליטה נמוכה מלכתחילה.

המשך של בעיית התאימות מתבטא בכך שכשמדובר במכשירי אנדרואיד, הטלפון עשוי שלא לכלול ממשק עברי ומקלדת עברית אם תקנו אותו בחו"ל. זו בעיה אותה ניתן לתקן - לפחות כשמדובר במקלדת, אותה ניתן פשוט להתקין דרך חנות היישומים של גוגל. תיקון הממשק ידרוש מישהו שמתמצא באנדרואיד או מסוגל לעקוב אחר הוראות שמפורסמות בפורומים העוסקים בנושא, ואלה לא תמיד פשוטות.

המגבלה השלישית היא מגבלת החוקיות. זו בדרך כלל בעיה תיאורטית, המכס לא נוהג להחרים מכשירים ביבוא אישי, אך כדאי לכם לדעת כי מספר מכשירים חדשים משתמשים בתדרים שלא אושרו לשימוש אזרחי על ידי משרד התקשורת.

אפשרות ב' - השוק החופשי

אופציית הביניים היא רכישת המכשיר בשוק החופשי בישראל. כאן המחיר יהיה גבוה יותר מאשר בחו"ל, אך יגיע גם עם כתובת אליה תוכלו לפנות במקרה שהמכשיר מתקלקל. בנוסף, רבות מהחנויות המקומיות מוכנות למכור לכם את הטלפון בתשלומים - דבר נוסף שמקל על רכישה של מכשיר יקר. בנוסף, מוכרים בחנות מקומית יוכלו לפתור עבורכם חלק מהבעיות ולהסביר אילו מכשירים יתמכו ברשת שלכם.

הבעיות ברכישה מהשוק החופשי הן בעיקר תוצר של השוואה אל הרכישה מחברת הסלולר. כך, למשל, חנות פרטית שנותנת לכם אחריות עשויה להיעלם לפני תום האחריות, ואילו חברות הסלולר (לטוב ולרע) נשארות כאן. הבעיה השניה לא צריכה לעניין אתכם, אבל כדאי להזכיר אותה בכל זאת: חקירת מכס שנפתחה בתחילת השנה בודקת האם חלק מהיבואנים מעלימים מס כשהם מביאים את הטלפון הסלולרי. מעבר לכך, חברת סאני - יבואנית מורשית של מכשירי סמסונג לישראל, גורסת כי מספר חנויות פרטיות מכרו את העברית אותה היא פיתחה. בו בזמן, ממש לא כל השוק הפתוח הוא שוק אפור, ישנם לא מעט יבואנים הוגנים והגונים.

אפשרות ג' - רכישה מחברת הסלולר

האפשרות השלישית היא אפשרות לרכוש את המכשיר מרשת סלולר מקומית. במרבית המקרים, זו האפשרות הכי פחות משתלמת עבור הלקוח, זאת בזכות חוק ניתוק זיקה שקובע כי על רשת הסלולר לתת את אותן ההנחות שמקבל הלקוח הרוכש מכשיר מהרשת ללקוח שקנה את המכשיר מחוץ לרשת. במילים אחרות, אם מי שרוכש אייפון מפלאפון מקבל זיכוי כשהוא מדבר בסכום מסויים, גם מי שרכש את האייפון בחוץ והביא לפלאפון את החשבונית זכאי לאותו ההחזר. זו אחת הסיבות לכך שחברות מתרחקות ממודל הזיכוי בחודשים האחרונים.


אז למה בכל זאת לקנות דרך רשת הסלולר? שתי הסיבות העיקריות הן פריסת תשלומים ואחריות. רשת סלולר מסוגלת לפרוס את תשלום המכשיר ל-36 תשלומים, מה שמעטים בשוק הפתוח מסוגלים לספק. כמו כן, אחריות בתוך הרשת חוסכת מכם את החשש שהרשת תסגר או שהמכשיר לא ייתמך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הערה: בעיות גרסה באנדרואיד

הערה הבאה מתייחסת רק לטלפוני אנדרואיד: מכשירי אנדרואיד מתעדכנים מדי פעם בגרסה חדשה של מערכת ההפעלה. היה ויצרן הטלפון החליט שהגרסה החדשה תופץ למכשירכם, בתחילת הדרך היא בדרך כלל מופצת למכשירים פתוחים - נטולי מיתוג של חברות סלולר - ולאחר מכן דרך החברות השונות. אם מכשירכם פתוח לגמרי, כנראה תקבלו את הגרסה בתחילת הדרך. אם, לעומת זאת, רכשתם מכשיר שבמקור שוייך לרשת סלולר כלשהי, הרשת הזו צריכה לאשר את העדכון לפני שזה יופץ למכשירכם.

במקרה של רכישה מרשת ישראלית, כל מה שזה אומר זה שהעדכון עשוי להתעכב מספר חודשים, בהם הרשת תעבור עליו, תראה שאין בעיות ותטעין את התוכנות של לגרסת העדכון הספציפית. במקרה של רכישה מהשוק הפתוח או רשת בחו"ל, יש מצב שתצטרכו לבצע עדכון ידני כדי לשמור על העברית.


גילוי נאות: וואלה! ופלאפון הן חלק מקבוצת בזק.

חלקים נוספים במדריך:

מדריך המכשירים - יוני 2012

סמארטפון או לא סמארטפון: מי בכלל צריך "טלפון חכם"?

אם כן סמארטפון - מאיזה סוג: אנדרואיד, iOS, או אולי בכלל מערכת הפעלה אחרת?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully