וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IFA 2012: מצלמת גלקסי: עדיפה על מצלמות הסלולרי

המצלמה אותה הציגה סמסונג בתערוכת IFA היא מוצר מעניין, במובן הטוב של המילה. השאלה מה יהיה מחירה

ה-Galaxy Camera אינו מוצר מפתיע, על הנייר לפחות. דבר קיומה של המצלמה האנדרואידית (מצלמנדרואיד זה מלה טובה? חוו דעתכם בתגובות) דלף כבר לפני חודשים, ובחברות הצילום מדברים כבר לפחות שנה על מצלמות אנדרואיד כתחום עתידי פוטנציאלי. ניקון הציגה את שלה רק לפני כמה ימים. סמסונג - ויש לזכור כי היא יצרנית מצלמות פוקט גדולה בזכות עצמה - אתמול בערב, ונראה שזו רק ההתחלה. כיום, כשאנדרואיד היא כבר מערכת הפעלה יציבה, אין סיבה טובה לא לעשות את זה, ויש הרבה סיבות טובות כן.

גם המפרט הטכני אינו מפתיע. כצפוי, זהו טלפון אנדרואיד בתוך גוף של מצלמת פוקט. מעבד כפול ליבה? יש. הגרסה האחרונה של אנדרואיד? גם יש. קישוריות סלולרית? כאן (עוד על כך בהמשך). אפשרויות שיתוף סטנדרטיות של אנדרואיד עם הענן? נוכחות. נשאלת רק השאלה כמה זמן ייקח עד שמישהו ישים על המכשיר הזה חייגן ויגרום לו לעבוד גם כטלפון סלולרי.

קשה להבין בצורה טובה עד כמה המצלמה נוחה להחזקה, עקב מתקן למניעת גניבות שהיה מחובר אליה בעמדת ההדגמה, שקצת הרס את שיווי המשקל ואת המבנה שלה. אך על פניו, היא לא נראית שונה מאוד ממצלמות פוקט אחרות - למעט המסך העצום - 4.8 אינץ' גודלו. כמעט כל השליטה במצלמה, חוץ משליטה בזום והצילום עצמו, מתרחשת דרך המסך הזה.

הרבה יותר טוב מהמצלמה הסלולרית הרגילה

אפליקציית הצילום שמותקנת במצלמה היא, כראוי, מתוחכמת מאוד. יש כאן את כל ההגדרות הסטנדרטיות שאתם מצפים למצוא במצלמת כיס - מאפשרות קביעת הגדרות ידנית, דרך מצבים אוטומטיים שנועדו למצבים ספציפיים כמו צילום בתנועה או צילום לילה. הממשק הזה עדיין לא הגיע לגרסה הסופית שלו, כך נראה, וסבל מאיטיות מסויימת, במיוחד כשרצינו לקבוע הגדרות במצב ידני, אבל מבחינה עיצובית הוא הגיוני - סדרה של גלגלות וירטואליות גדולות, מהסוג שיש בשעונים מעוררים באנדרואיד ובאייפון.

סמסונג מתגאה גם בכמה מצבים "אמנותיים", כמו מצב מיוחד שמאפשר "לצייר" דברים באמצעות מקור אור בתמונה חשוכה. ניסינו את זה בתערוכה, בתנאים פחות מאידיאליים, וזה יצא - ובכן - פחות מאידאלי. למעשה, סקר קצר ולא מדעי בקרב אנשים סביבנו גילה כי כל המצבים האמנותיים האלה הם אמנם גימיק נחמד, אך מעטים משתמשים בהם בצורה קבועה. אך יש לזכור כי מדובר במצלמת אנדרואיד, ואת השטיקים האמנותיים שמובנים במצלמה אתם אולי פחות תאהבו, אך את הפליטרים של אינסטגרם רבים מכם כבר אוהבים. ובגלל שזו מצלמת אנדרואיד, עם גישה לחנות היישומים של אנדרואיד, שום דבר לא יפריע לכם להוריד את האפליקציה ולצלם תמונות אינסטגרם על ציוד צילום הרבה יותר טוב מהמצלמה הסלולרית הרגילה שלכם.

חיבור וויי-פיי בלבד? לא כאן

ולאחר שתצלמו את התמונות, גם לא תתקשו להעלות אותן לרשת. הסיבה לכך היא אחת ההחלטות היותר מעניינות של סמסונג בנוגע ל-Galaxy Camera - היעדר גרסה עם קישוריות Wifi בלבד. יש למצלמה הזו רק גרסאות עם קישוריות סלולר בנוסף ל-Wifi, וסמסונג אף מתכננת למכור את ה'גלקסי קאמרה' דרך המפעילות הסלולריות ברחבי העולם.

מצד אחד, זה מציק - בסמסונג מבקשים מכם לשלם על חבילת שימוש חודשית במצלמת כיס, זאת בנוסף לחבילת האינטרנט שיש לכם בטלפון הסלולרי. נכון שהם לא יכולים להכריח אתכם לעשות את זה, והמקום של כרטיס סים יכול להישאר ריק, אבל מצד שני, הכוונה שלהם ברורה ונשמעת הגיונית: גם אם אתם לא מסתפקים במצלמת סלולר, ורוצים "ברזל" איכותי יותר לצילום, עם עדשת זום גדולה וחיישן טוב יותר ממצלמה סלולרית, אין זה אומר שצריך להפסיק לגבות תמונות בענן ברגע שהן צולמו, או שלא תוכלו לשתף את התמונה בפייסבוק וטוויטר רגע לאחר שצילמתם אותה.

אף מצלמה של טלפון סלולרי לא תוכל, בעתיד הנראה לעין לפחות, להתחרות בזו שסמסונג הציגה אתמול. כי בסופו של יום, אפילו עם חיישן של 41 מגהפיקסל כמו ב-Pureview של נוקיה - החלק האופטי חשוב להפליא. אף יצרן טלפון לא ידחוף לכם עכשיו עדשה כמו זו של הגלקסי קאמרה לתוך המכשיר הסלולרי - זה יהפוך אותו ללא-נוח מדי בפונקציה שעודנה הכי חשובה בטלפון סלולרי, הצמדת הטלפון לאוזן.

מהדקות המועטות שלנו במחיצת ה-Galaxy Camera נראה כי מדובר במוצר מעניין, במובן הטוב של המלה. לא קשה למצוא שימושים למערכת ההפעלה המובנית בתוכה, ומעניין לראות גם אילו אפליקציות תפותחנה במיוחד עבור האיכות המשמעותית-יותר-גבוהה ממצלמת סלולר רגילה שיש כאן. עכשיו רק נשאר לראות כמה כסף תבקש סמסונג על המצלמה, והאם יהיה זה סכום שאנשים יהיו מוכנים לשלם על מצלמת כיס.


עוד בנושא:

- IFA 2012: סמסונג הכריזה על Galaxy Note 2, מצלמה חדשה ומחשבי 'חלונות 8'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully