וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל וסמסונג מציגות: Chromebook ו-Chromebox

30.5.2012 / 11:41

גוגל וסמסונג הודיעו על הדור הבא של מחשבים העובדים על מערכת ההפעלה 'כרום': מחשב נייד ומחשב שולחני קטן

שיתוף פעולה נוסף בין גוגל לסמסונג: לאחר שסמסונג השיקה את שני סמארטפוני ה"נקסוס" האחרונים של גוגל ואת הדור הקודם של הלפטופים מבוססי מערכת ההפעלה של גוגל Chrome OS, הודיעו אתמול שתי החברות על השקת מחשב נייד Chromebook חדש וקופסת Chromebox – שהיא מחשב נייח קטן ("מיני PC"). הכרומבוק הוא גרסה עדכנית של קו הלפטופים העובדים על מערכת ההפעלה הבסיסית של גוגל – הנסמכת בעיקר על מחשוב ענן. הכרומבוקס, לעומת זאת, הוא פיתוח חדש.

הכרומבוק יכלול מסך בגודל 12.1 אינץ' ברזולוציה של 1280x800, ויכלול מעבד Core של אינטל ו-4 ג'יגה של זיכרון. יהיו לו שתי כניסות USB ומצלמת רשת ברזולוציה גבוהה. משקלו יהיה 1.5 קילו, והוא יוכל לעבוד שש שעות רצופות ללא הטענה. מחירו יהיה 449 דולר בגרסת וויי-פיי ו-549 דולר בגרסת וויי-פי + קישוריות סלולרית. הכרומבוקס יכלול מפרט דומה – מעבד Core של אינטל, 4 ג'יגה של זיכרון וקישוריות. הוא יגיע עם שש כניסות USB ויאפשר למשתמש לחברו למסך ברזולוציה של עד 1920x1200. מחירו יהיה 329 דולר.

הגרסה החדשה של Chrome OS שתותקן על שני מחשבים אלו תאפשר להם לעלות מהר יותר מהגרסאות הקודמות (פחות משבע שניות), וכן לתפקד טוב יותר הודות למעבד ה-Core (לעומת מעבד ה-Atom בו השתמשו קודם). גוגל מבטיחה שהמחשב הנייד יהיה מהיר פי 3 מדור הכרומבוק הראשון. מבחינת תוכנה מבטיחה גוגל שהמערכת החדשה תהיה "יותר כייפית".

"נגן המדיה המשופץ ועורך התמונות המובנה מאפשרים לשחק ולנהל את אוסף המדיה בקלות. דרך חנות כרום תוכלו לגשת לאפליקציות בידור כמו גוגל פליי, נטפליקס, קינדל, קלאוד רידר ופנדורה, ואפלפי משחקים כולל אנדרגי בירדס", נכתב בפוסט רשמי שפרסמה גוגל. הכרומבוק והכרומבוקס יוכלו גם להתחבר למחשב PC או מק בצורה מאובטחת – זאת בעזרת תוכנת שולחם העבודה Chrome Remote Desktop Beta.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully