וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IFA 2012: האם ה'לפטאב' מסוגל להחליף את הלפטופים והטאבלטים?

ה'לפטאב' - שילוב של לפטופ וטאבלט, יכול להביא מהפכה לעולם המחשוב - במידה שחוויית השימוש בו תשתפר

לא בכל תערוכת טכנולוגיה מגיע הרגע בו אתם מבינים שהרגלי הצריכה של רבים מתושבי העולם המתועש הולכים להשתנות ממש בקרוב. לפעמים, תערוכת ענק אחת אחרי השניה מביאה לכם ידיעות על מסכים גדולים יותר ויפים יותר, מחשבים חזקים יותר ומאווררים נטולי להבים - חידושים מעניינים וכיפיים, אך לא מרעישים במיוחד. מדי כמה שנים, לעומת זאת, מגיעה לה התערוכה בה מוצגים לראשונה רבבות דגמי טלוויזיות HD בכל צורה ורמת מחיר,למשל, או תערוכה בה כל חברה אפשרית מציגה טאבלט.

תערוכת IFA שמתקיימת בימים אלה בברלין, היא אחת מהתערוכות האלה. ממסיבות העיתונאים הראשונות בה, דרך הביתנים השונים ועד לזרם הידיעות הנלוות - לפטאב הוא המלך. הכוונה היא לשילוב בין לפטופ לטאבלט, פועל יוצא של הצורך להתמודד עם קניבליזציית שוק הלפטופים על ידי טאבלטים כמו אייפד ועם מערכת ההפעלה החדשה Windows 8, שמותאמת למסכי מגע הרבה יותר מאשר לשימוש בעכבר ומקלדת.

הלפטאב יאפשר להרחיב את השימושיות

הבעיה היא שלמטרות האלה, עיצוב ה"צדפה" הרגיל של מרבית הלפטופים היום פשוט לא מתאים. לא נוח להשתמש בו כשרוצים רק מסך מגע, ולא את המקלדת. כתוצאה מכך, ולראשונה מזה שנים רבות, הלכו חברות המחשבים לכיוונים שונים לגמרי כשהן מנסות ליצור את הלפטאב המושלם.

לדל יש מחשב שהמסך שלו מסתובב 180 מעלות על ציר אופקי בתוך המסגרת החיצונית, לטושיבה יש סליידר שנראה כמו טאבלט עבה במצב סגור, אך אפשר להחליק מתוכו את המקלדת ולהטות את המסך כך שזה ייראה כמו לפטופ, לסמסונג יש לפטופ עם מסך מגע ומקלדת מתנתקת, לסוני יש גם סליידר משלה. הבחירה שלכם כשאתם באים לקנות לפטופ בחודשים הקרובים תהיה לא בין עשרות דגמים שנראים זהים, אלא בין צורות מחשב שונות לגמרי עם פונקציונליות שונה.

וזה כיף - הרעיון הזה, שסוף סוף תהיה דיפרנציאציה משמעותית בין מחשבים של חברות שונות. ולא פחות כיף לפנטז על כך שתוכלו להשתמש בלפטופ הבא שלכם כמו בטאבלט - להרחיב את השימושיות שלו בכל הקשור לצריכת תוכן ניידת וארעית. עם לפטאב תוכלו להתעדכן בחדשות ולקרוא מיילים בלי "לפתוח את הלפטופ", תוכלו לנצל את מסך המגע שלו לאינטרקציה נוחה יותר עם תכנים גם כשהוא נמצא ב"מצב מחשב", תוכלו לזנוח את האייפד או את טאבלט האנדרואיד ולעבור בחזרה לחלונות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להתעדכן בחדשות ולקרוא מיילים בלי "לפתוח את הלפטופ". Envy 2 של HP/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוויית שימוש לא אחידה

אבל רגע, לא כל כך מהר. הניידים החדשים - חלקם לפחות - אמנם נוחים יותר מאלה הקלאסיים, אך יש איתם בעיה גדולה: האייפד הצליח לא רק כי הוא טאבלט קטן ונוח, אלא גם בזכות מערכת ההפעלה, המהירות והאקוסיסטמה שלו. וכאן, יש לזכור, המחשבים החדשים מסתמכים על יסודות חדשים יחסית - חלונות 8.

בזמן השימוש הניסיוני בטאבלטים החדשים, שמריצים ברובם את הגרסה הסופית של מערכת ההפעלה החדשה מבית מיקרוסופט - אך לאו דווקא את החומרה הסופית שתהיה בהם כשיגיעו לשוק, התוצאות לא היו מאוד אחידות. במיוחד בטאבלטים שמבוססים על מעבדי אינטל, ועל הגרסה של "חלונות 8" שתומכת בתוכנות שלא פותחו במיוחד עבור מערכת ההפעלה החדשה - החוויה הייתה שונה מאוד ממחשב למחשב. חלקם היו איטיים מדי. בחלקם שכבת המגע לא הייתה טובה מספיק ולא זיהתה תנועות בקצוות המסך שאמורות להעלות את תפריטי ההגדרות של חלונות 8.

במחשבי Windows RT, שעובדים עם מעבדים המותאמים למכשירים ניידים, התוצאות היו הרבה יותר אחידות, אבל את המכשירים הללו הרבה פחות הוגן להשוות ללפטופים של היום כי הם דומים יותר מבחינת הפונקציונליות שלהם לטאבלטים - בלי תמיכה ביישומי "חלונות" קלאסיים ועם דגש על אפליקציות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

בינתיים: לנסות לפני שקונים

כך נוצר מצב בו הצרכן אמנם לא נפגע מהחידושים - בסופו של דבר הם מוסיפים, לא גורעים, ליכולות של המחשב הבא שלו - אך עשוי להיפגע מהקמפיינים השיווקיים והצורה בה הם מציירים את המחשבים החדשים. אנשים שמשתמשים היום בטאבלט ובמחשב נייד וחושבים שהמחשב הבא שלהם יחליף את שני אלה גם יחד, עלולים לגלות שהוא לא מספיק טוב בתור טאבלט. גרוע מכך, ייתכן שהפשרה עליה הם הלכו כשבחרו דווקא עיצוב שבמרכזו מסך מגע ולא שימושיות מחשב סטנדרטית עם מסך מגע כיכולת משנית - תפגע בהם.

השנה, יותר מבשנים האחרונות, חשוב מאוד שתתנסו במחשבים החדשים לפני שאתם קונים אותם, תבדקו את העיצובים השונים ולא תסתנוורו מהמגניבות המובנית בכך שהנה יש לו טאבלט שהופך ללפטופ, או לפטופ שהופך לטאבלט. זה חידוש מגניב, ומעניין, אך לא כל היישומים שלו יהפכו את החיים שלכם לקלים יותר.


עוד מתערוכת IFA 2012:

- Galaxy Note 2: רשמים ראשונים
- סמסונג מציגה: טלוויזיה אחת, שני תכנים שונים
- מצלמת גלקסי: עדיפה על מצלמות הסלולרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully