וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף עידן הנטבוק

1.1.2013 / 12:23

סופה של קטגוריית מחשוב שהייתה פופולרית מספר שנים: אסוס ואייסר מצטרפות לשאר השוק ומפסיקות לייצר נטבוקים

סוף עידן הנטבוק מגיע. אסוס ואייסר, שתיים מהחברות הבולטות בקטגוריית המוצר הזאת, לא ייצרו השנה נטבוקים חדשים, ובכך יצטרפו לשאר החברות בשוק שחדלו מלשווק את הקטגוריה. זהו נתון משמעותי במיוחד לאור העובדה שאסוס למעשה המציאה את הנטבוק, כאשר השיקה ב-2007 את סדרת מחשבי ה-Eee. "שוק הנטבוקים ייסגר רשמית כאשר שתי החברות תסיימנה את המלאי הקיים שלהן", כותב אתר הטכנולוגיה הטאיווני Digitimes.

המאפיינים הבולטים של הנטבוקים היו משקל נמוך, מסך קטן יחסית (7-12 אינץ') ומעבד מסדרת "אטום" של אינטל, אשר היה מעבד זול וחלש יחסית. מטרתם הייתה להוות אלטרנטיבה זולה וניידת במיוחד ללפטופים גדולים. הקטגוריה החדשה הוכיחה את הצורך בה במכירות מרשימות, וב-2009 העריכה חברת המחקר ABI שב-2012 יימכרו בעולם 139 מיליון נטבוקים. כבר באותה שנה, עם זאת, החלה הירידה במכירות הנטבוקים - בין השאר בשל ירידה במחירי הלפטופים, מה שהפך את פער המחירים לפחות משמעותי.

ב-2010 הפכה הירידה לצלילה של ממש – לאור השקת האייפד מבית אפל. אייפד, הניסיון של אפל להנגיש מחשבי טאבלט לצרכנים, הציג אלטרנטיבה טובה לנטבוקים עבור אנשים שרצו מחשב זול כדי לצרוך תוכן, והצלחתו גרמה לחברות להפנות את מאמציהן אל פיתוח מחשבי לוח במקום נטבוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully