וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גוגל מפתחת לפטופ עם מסך מגע

21.2.2013 / 13:20

גוגל ממשיכה להעמיק לתחום החומרה, וכעת עובדת על מחשבים ניידים עם מסך מגע שיתבססו על מערכת ההפעלה כרום

גוגל מפתחת לפטופים עם מסך מגע המבוססים על מערכת ההפעלה כרום, כך מדווח הוול סטריט ז'ורנל על פי מקורות. לפי הדיווח, המחשבים החדשים יושקו בהמשך השנה. עדיין לא ידוע מהן חברות החומרה שמפתחות את המכשירים עבור גוגל, והחברה גם תצטרך שמפתחי תוכנה ייבנו אפליקציות מתאימות למכשירים אלה - שיוכלו לעבוד הן על מערכת ההפעלה שלה והן דרך מסך מגע.

מדובר בצעד נוסף בנסיונה של גוגל להרגיל את הציבור למחשוב ענן. מחשבי הכרום הנוכחיים שלה ("כרום בוק", המיוצרים על ידי סמסונג ואייסר ועולים בין 199 ל-249 דולר) נועדו בעיקר כדי להריץ שירותים שונים (מעבדי תמילים ומשחקים, למשל) בגרסאות רשת במקום גרסאות המותקנות מקומית על המחשב. עד עתה לא זכו מחשבים אלו להצלחה גדולה בשוק, בין השאר מכיוון שהוכרזו ב-2009, בסמוך לתחילת מהפכת הטאבלטים - שלקחה את המחשוב הנייד לכיוונה שלה. מחשבי כרום הראשונים הושקו ב-2011. לפי אנליסטים, ברבעון הרביעי של 2012 נמכרו כ-100,000 לפטופים מבוססי כרום בארצות הברית - שיפור מדור המחשבים הקודם, אך מספר נמוך בהרבה מהמחשבים הניידים שנמכרו עם מערכת ההפעלה 'חלונות' של מיקרוסופט.

"בטווח הארוך - כדי להיות תחרותיים, רוב המוצרים יצטרכו לכלול אפשרות מגע", אמר לוול סטריט ז'ורנל סטיבן בייקר, סגן נשיא בחברת המחקר NPD. "כרום חייבת ללכת בכיוון זה עם מוצרים בעלי מסך מגע".


עוד בנושא:

- הכרומבוק מנצח את חלונות 8?
- גוגל שוב מנסה להשיק לפטופ: כרומבוק ב-249$

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully