וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: GPass

דידי חנוך

30.9.2008 / 4:30

בין אם אתם מפחדים מהאח הגדול, או סתם רוצים לצפות בוידאו מ-Hulu, תוכנת השבוע שלנו נועדה לכם

הפרטיות שלנו בסכנה. יש הטוענים שהיא אשליה. בכל מגע בינינו לבין אתר ברשת, אנחנו משאירים טביעת אצבע, שהיא כתובת ה-IP שלנו. ומי שממש ירצה, יוכל להשתמש בה כדי לזהות אותנו.

ויש מי שכבר מזהה אותנו, או ליתר דיוק מזהה מי אנחנו לא: אמריקאים. אני מדבר, כמובן, על אתרים שנעולים לגולשים מארצות הברית בלבד, שהבולט והמשמעותי ביניהם הוא Hulu, אתר הוידאו המשובח שכולל סדרות שלמות וסרטים מלאים.

בעבר כתבנו כאן על Hostpot Shield, תוכנה שנועדה לאפשר לגולשים ברשתות WiFi ציבוריות לגלוש בבטחה, ובדרך גם מסווה את המיקום שלהם ומאפשרת לגלוש באתרים נעולים. אבל Hostpot Shield היא פתרון שרחוק משלמות. היא מוסיפה סרגל בראש המסך שלכם, היא מאטה משמעותית את הגלישה, ויש לה נטייה לקרוס לפעמים. ובאופן כללי, היא תוכנה לא מאד אלגנטית.

GPass, תוכנת השבוע שלנו להיום, מספקת שירות דומה באופן מעט שונה. באמצעות התוכנה, ניתן להריץ כל תוכנה שמתחברת לאינטרנט ולהסוות את זהותם ומיקומם של הגולשים. אם אתם משתמשים בנתב, צריך לפתוח את הפורט בו התוכנה משתמשת, אחרת גם היא מאטה משמעותית את הגלישה. אבל לאחר פתיחת הפורט, ניתן לגלוש בה ללא חשש מזיהוי.

GPass מספקת חלופות להסוואתכם ברשת. ברירת המחדל עבדה בעבורנו היטב. חלופה אחרת היא שימוש בהצפנה המובנית בסקייפ. אחת העובדות הפחות ידועות אודות סקייפ היא שהתוכנה מצפינה את השיחות שנערכות דרכה באופן די מוחלט. אבל בבדיקות שלנו, GPass לא הצליחה להתחבר באמצעות הסקייפ, מה שמותיר את ברירת המחדל.

למרבה המזל, ברירת המחדל עובדת, כאמור. בגלישה רגילה, כמעט ולא חשנו בהאטה, וגם ההאטה בסרטונים לא מאד משמעותית - אם כי שווה להקפיא את הרצתם של סרטים ולתת להם להיטען, אחרת הם נתקעים לעתים קרובות. ואם תבחרו לצפות בוידאו ברזולוציה גבוהה, אולי כדאי שתתכננו פעילות חלופית בזמן שהוידאו נטען. אבל בסה"כ, חוויית השימוש בתוכנה טובה מאד. ובמחיר של 0 ש"ח, היא גם שווה לכל נפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully