וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גרסה חדשה ל'חלונות' - כבר בשנה הבאה

לפי דיווחים, מיקרוסופט כבר מפתחת את Windows Blue - היורשת של 'חלונות 8', שתושק בשנה הבאה ותהווה שינוי מהותי

הגרסה הבאה של מערכת הפעלה "חלונות": אולי כבר בשנה הבאה. בלוג הטכנולוגיה The Verge מדווח כי מיקרוסופט עסוקה כעת בפיתוח גרסה הבאה למערכת ההפעלה שלה, אך זו לא תהיה בפיתוח שלוש שנים – כפי שקרה בדרך כלל עד כה – כי אם פחות משנה. לטענת הבלוג, מערכת ההפעלה החדשה, שמפותחת תחת שם הקוד Windows Blue, תושק כבר בקיץ הבא.

הדיווח גורס כי לא מדובר יהיה בטלאי או חבילת עדכונים, כי אם בגרסה חדשה ל-Windows – זאת בדומה לאסטרטגיית השדרוג של אפל המתחרה, אשר משיקה מדי שנה גרסאות חדשות למערכת ההפעלה שלה. Blue צפויה להביא עמה לא רק שינויי ממשק, כי אם גם שינוי מהותי מאחורי הקלעים, לממשק הפיתוח של יישומי חלונות. והיישומים שפותחו עבור Windows 8 אמנם יעבדו, אך המפתחים יתבקשו לפתח עבור הסביבה החדשה.

בהתאם לאסטרטגיה החדשה, צפויה Blue לעלות הרבה פחות מ-Windows 8, או אף להגיע בדמות עדכון חינמי. לאחר מכן, תשודרג Windows בכל שנה ושנה, זאת כדי ליישר קו עם אפל (ובמידה מסויימת גם עם לינוקס), ולשמור על הרלוונטיות של חלונות בעת בה שוק הטכנולוגיה הצרכנית משתנה במהירות רבה.

ההחלטה על שינוי קצב השדרוגים עשויה להיות חלק באסטרטגיה שיווקית חדשה של מיקרוסופט, שכוללת דגש על ניסיון להרוויח ממוצרי חומרה ואפליקציות. אפל, למשל, מאפשרת לעצמה למכור את מערכות ההפעלה שלה במחיר נמוך יחסית, ושמה דגש על עדכונים תכופים, כי את הכסף שלה היא עושה ממכירת המכשירים שמשתמשים במערכת ההפעלה הזו וממכירת אפליקציות צד שלישי. מיקרוסופט, נזכיר, השיקה לפני כחודש את הטאבלט שלה – Surface, והשמועות גורסות כי בשנה הבאה תשיק גם טלפון סלולרי ואולי אף מכשיר להזרמת תכני מולטימדיה אל מסך הטלוויזיה.


עוד בנושא:

- 'חלונות 8' נמכרה ב-40 מיליון עותקים תוך חודש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully