וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפד 2: מבט ראשון

אייפד 2 דומה מאוד לדור הראשון של הטאבלט מבית אפל, אך האם זה אומר שהוא איננו יורש ראוי? רמז: לא

פעם בכמה שנים, אפל עושה מהפכה. החברה מוציאה לשוק מוצר שמצליח להלהיב את התעשייה ואת הצרכנים בדרך ליצירת סטנדרט חדש, לטוב ולרע. החברה עשתה זאת, ברמה כזו או אחרת של הצלחה, עם האייבוק (קודמו של המקבוק), האייפוד, האייפון והאייפד. ואז מגיע הדור השני של המכשיר “המדהים/המהפכני/המהפנט”, שגורם לאנשים להתחיל לתהות על קנקן המדיניות של אפל להוציא דור חדש למכשיריה מדי שנה, ואולי גם קצת לקלל אותה.

ברוכים הבאים לדור השני של האייפד, אל תתחילו לקלל עדיין. אנחנו כאן כדי להסביר לכם מה קורה. אבל קודם, כללים בסיסיים: זו איננה ביקורת, אנחנו לא נוהגים לכתוב ביקורות לאחר 12 שעות שימוש בגאדג'ט, וזה כל מה שהיה לנו עד כה עם האייפד. אלו הן מחשבות, שאולי תעזורנה לכם להגיע להחלטה האם מדובר במכשיר שמתאים לכם, בהיעדר ביקורות מפורטות בשפה העברית. הסיבה לכך שהמחשבות האלה נכתבות עכשיו היא שהאייפד השני כבר התחיל להימכר בישראל – לא ביבוא של איידיגיטל, כי אם ביבוא של חנויות גאדג'טים דוגמת זו שהביאה לנו את המכשיר - מה שאומר שחלקכם ירצו כבר עכשיו להחליט האם שווה לקנות את מחשב הלוח החדש. במקביל, איידיגיטל וחנויות אחרות כבר הורידו את מחירי האייפד הראשון, מה שיגרום לאלה מכם שרוצים אייפד לתהות האם שווה להשקיע בדור השני, או שהדור הראשון מספיק טוב.

אל תקנו את האייפד הראשון כי הוא זול יותר

קראו היטב את הכותרת. ברוב המכריע של המקרים, היא נכונה לגביכם. הסיבה לכך טמונה בדרך בה אפל עובדת על מוצריה. כיוון שבכל שנה יוצא לשוק דור חדש של מוצרים, אפל יודעת שהיא צריכה לעבוד, מבחינת התוכנה לפחות, עם מספר דורות במקביל. והיא עושה את ההתאמות הנדרשות – גורמת לכך שמערכת ההפעלה תוכל לתמוך הן בחומרה החזקה יותר, והן בזו החזקה פחות. אבל בחומרה החזקה פחות, התוכנה החדשה תעבוד הרבה פחות טוב.

קחו כדוגמה את מקרה iOS 4 – מערכת ההפעלה הנוכחית של אייפוד/אייפון/אייפד. כשהמערכת רק יצאה לשוק, היא עבדה נהדר עם אייפון 3GS, אבל על האייפון 3G, שיצא רק שנה קודם לכן, היא כבר עבדה הרבה פחות טוב. וזה הולך להיות הרבה יותר בולט עם האייפד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבב ה-A5, שהחליף באייפד 2 את ה-A4 של הדור הראשון, כולל לא סתם מעבד חזק יותר, כי אם מעבד כפול ליבה. כמו כן, הרכיב הגרפי שלו חזק הרבה יותר מזה של ה-A4. ואם כיום זה לא אומר הרבה – כששמים את אייפד 1 מול אייפד 2 לא רואים הבדל מהותי במהירות – בעוד שנה, אחרי כמה עדכונים ל-iOS, אייפד 1 יישאר הרחק מאחור.

מי כן יכולים להרשות לעצמם לוותר על הדור השני לטובת ה-500 שקלים שייחסכו? אנשים שעבורם מדובר במוצר שלם, ולא במחשב שמתעדכן. אם אתם קונים את האייפד להורה קשיש שרק רוצה דפדפן נוח, גישה פשוטה למייל ולקרוא ספרים על האייפד, הדור הראשון יעשה את העבודה. פחות טוב מהדור השני, אבל כאמור, במקרה המדובר זה לא משנה.

אל תשדרגו מהאייפד הראשון

קראו היטב את הכותרת. ברוב המכריע של המקרים, היא נכונה לגביכם. הסיבה לכך טמונה בדרך בה אפל עובדת על מוצריה. כיוון שבכל שנה יוצא לשוק דור חדש של מוצרים, אפל יכולה לקחת את הזמן שלה וללטש מוצרים באיטיות יחסית. צמצום משקל פה, שאיבת שומן אלקטרוני שם – כל אלה לאו דווקא מורגשים מאוד. רק אם תסתכלו על אבולוציה לאורך כמה דורות, תראו הבדלים משמעותיים באמת. ושוב נחזור לדוגמת האייפון – בין הדגם הראשון לבין ה-3G לא היה הרבה הבדל, אך אם תשוו את האייפון 1 לאייפון 4, מדובר במכשירים מאוד שונים.


אז נכון, רק לציין שהעובי צומצם מ-13.4 מ"מ ל-8.8 מ"מ, והמשקל ירד מ-680 ל-601 גרמים לא יעשה צדק עם השינוי שעבר על האייפד. הדור השני של הטאבלט נוח הרבה יותר, באמת מרגיש קל יותר והינו מחשב הלוח היפה ביותר מחוץ לעיצובי קונספט. אבל שימוש של מספר שעות בו לחלוטין לא גרם לי לסלוד מאייפד 1. כששמים את שני המכשירים זה לצד זה, החדש נראה הרבה יותר טוב, אבל אם אייפד 2 רחוק מהעין, אתם לא תאכלו את הלב כי יש לכם "רק אייפד 1”. אפילו זמן הסוללה שלהם דומה מאוד – כ-10 שעות (קצת יותר אצלנו, בשימוש רציף ב-Wifi).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם הוספת המצלמות היא לא סיבה לשדרג, אלא אם אתם ממש צריכים לעשות שיחות וידאו באמצעות האייפד (ואתם לא). למעשה, המצלמה האחורית מצליחה להעליב, כי במחשב לוח שיוצא לשוק בתחילת 2011 לא צריכה להיות מצלמה עם חיישן של פחות ממגהפיקסל. זה אמנם מספיק טוב כדי לצלם וידאו בהפרדה גבוהה (אבל לא באיכות גבוהה), אבל תמונות סטילס שהמצלמה הזו מפיקה הן מזעזעות. ועל המצלמה הקדמית אין בכלל מה לדבר – היא נועדה אך ורק לשיחות.


בעוד שנה לכל היותר, תשיק אפל כנראה את הדור השלישי של האייפד, ויש לקוות כי ההבדל בינו לבין האייפד הראשון יהיה מהותי מספיק כדי להצדיק שדרוג. כיום, זו פשוט זריקת כסף

אייפד 2 – למי זה טוב?

על השאלה שבכותרת ניסינו לענות עוד כשיצא הדור הראשון של האייפד, והתשובה נשארה זהה: לצרכני תוכן. האייפד הוא, נכון להיום, הדרך הכי טובה לתעדכן במייל ו-RSS על מסך גדול בלי הטרחה שבפתיחת מחשב; קונסולת המשחקים הלא-מחייבים הטובה ביותר בשוק; ואחד הספרים האלקטרוניים הנוחים ביותר.

בו בזמן, אסור להתבלבל בינו לבין מחשב אמיתי. מערכת ההפעלה שלו – iOS, סגורה מאוד , ואם לא תפרצו אותה, תצטרכו להסתפק בדברים אותם אפל מאפשרת להכניס למכשיר. המקלדת הוירטואלית לא נוחה מספיק לכתיבת טקסטים ארוכים, ומקלדות חיצוניות הופכות את כל החבילה להרבה פחות אטרקטיבית.

קצת מצחיק לכתוב שהאייפד 2 הוא הטאבלט הטוב ביותר בשוק, פשוט כי הוא היחיד מהדור הנוכחי שכבר הגיע לכאן, אבל זה לא הופך את המשפט לפחות נכון. האם זו סיבה לקנות אותו? את זה תחליטו אתם.

תודה לחנות iStore בתל אביב, אשר כבר החלה למכור את האייפד 2, על השאלת המכשיר

  • עוד באותו נושא:
  • אייפד 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully