וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירי של אפל: המהפכה הגדולה הבאה היא דיבור עם המחשב

4.10.2011 / 22:26

אין אייפון 5? אל תתאכזבו. ההכרזה המרכזית של אפל הערב, מערכת שליטה קולית בשם Siri, היא מהפכה שוות ערך לאייפד ואייפון

עידן חדש בעולם המחשוב התחיל היום, וכמו במקרים רבים במהלך העשור האחרון - אפל היא האחראית להתחלה הזו. החברה שהפכה נגני מוזיקה ניידים, קניות מולטימדיה ברשת, ממשקי מגע ומחשבי לוח ל"דבר הגדול הבא", עשתה זאת שוב. והפעם זוהי שליטה קולית שתופסת את קדמת הבמה.

באירוע שהתקיים לפני מספר שעות בקמפוס החברה בקופרטינו, אשר בקליפורניה, הכריזה אפל על שילובה של תוכנת Siri - מערך שליטה קולית בטלפון, במכשיר אייפון 4S - הטלפון החדש שהוכרז באירוע. בניגוד להכרזות אייפון הקודמות, סירי הועמדה במרכז ההכרזה, ולא הברזל החדש. כי הוא אמנם מהיר יותר פי 2 מקודמו, עם מצלמה טובה יותר וחיי סוללה טובים יותר, אך סירי היא המהפכנית באמת.

עוד בנושא:

אפל מכריזה: אייפון 4S ו-Siri. אין אייפון 5
כך התנהלה מסיבת העיתונאים - דיווח בוואלה! TECH
אייפון 4S אינו כשלון, ממש לא

במהלך האירוע בו הושקה המערכת, היא נשאלה שאלות כמו "תמצאי לי מסעדה יוונית מעולה בפאלו אלטו" (התשובה: למצוא את כל המסעדות היווניות בפאלו אלטו ולסדרן על פי דירוג), "כמה ימים נשארו עד לחג המולד?" (התשובה: 82) ו"אני צריך מטריה עכשיו?" (התשובה: תחזית מזג האוויר). מעבר לכך, מסוגלת סירי להקריא לכם מסמכים, לקבוע עבורכם פגישות ועוד. בינתיים, יש לומר, באנגלית, גרמנית וצרפתית בלבד.

ובכך, בדיוק, טמונה הגאונות של אפל - בהנגשת טכנולוגיות חדשות והפיכתן למשהו שכל הצרכנים יכולים להבין, וכל צרכנים יכולים להשתמש בו. שליטה קולית היא לא דבר חדש. אפילו "חלונות" תומכת כבר מספר שנים בביצוע פעולות קוליות, ואנדרואיד הכניסה את האפשרות הזו מזמן. וזה לא שהאנשים לא יודעים על האפשרויות האלה - בוודאי שהם יודעים. אך אימוץ הטכנולוגיה הזו איטי להחריד. הסיבה: היא פשוט לא נוחה מספיק. אתם נדרשים להתרגל למחשב, להבין איזה פקודות הוא יבין ואיך לדבר איתו - לא להפך. סירי, על פי מה שראינו הערב, היא הדוגמה הראשונה לתוכנה שבאמת מצליחה להבין אתכם.

מדברים עם המחשב

התוכנה הזו נולדה מתוך CALO - אחד ממיזמי האינטליגנציה המלאכותית הגדולים ביותר שנערכו בארה"ב. מטרת המיזם הייתה לגרום למחשב להבין אתכם - לא פקודות ספציפיות כי אם שפה טבעית, בה בני אדם מדברים בינם לבין עצמם - ולעזור לכם. וסירי רצתה לעשות זאת על מכשיר האייפון. ביצועיה, יש לומר, היו טובים מספק כדי שאפל תקנה את החברה המייצרת בשנה שעברה.

סירי, אותה אנחנו מקבלים בתוך אייפון 4S החדש היא כבר לא סתם אפליקציית אייפון. באפל גרמו לה להפוך לחלק אינטגרלי מהמכשיר - כזה שיכול לגשת לכל התוכנות המובנות בו ולדבר איתן. ולא רק אליהן - סירי יודעת "לדבר" גם עם ויקיפדיה, ולא פחות חשוב מכך, עם וולפרם אלפא - מנוע חיפוש שמטרתו לא למצוא דפים ברשת אלא לחשב תשובות לשאלות באמצעות גישה לכמות מדהימה של מידע סטטיסטי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מ-ה-פ-כ-ה

לפני כשנה, אמר סמנכ"ל הטכנולוגיות ב-HP, פיל מקיני, בראיון לוואלה! TECH כי הסיבה לכך שאנשים עדיין משתמשים בעכבר ומקלדת היא לא כי אין פתרונות טובים יותר, אלא כי הפתרונות האלה לא טובים מספיק כדי לגרום לאנשים לעבור אליהם. לדבריו, עבור שיפור של 10 אחוזים בנוחות אף אחד לא יתרגל מחדש לבצע פעולות שכבר הפכו לכמעט-אינסטינקטיביות, אך עבור שיפור של 50 אחוזים כבר יש על מה לדבר. וסירי, בהנחה ותצליח באמת ללמוד אותנו בצורה טובה מספיק, היא נקודת השינוי הזה.

כי בסופו של יום, הרבה יותר נוח להכתיב למחשב טקסט כאילו יש לנו עוזר צמוד, מאשר להדפיס אותו באמצעות מקלדת. והרבה יותר נוח להגיד לטלפון "מתי הטיסה שלי לניו יורק יוצאת?" מאשר ללכת לבדוק את זה במייל. אם תחשבו על זה במשך שניה, תוכלו למצוא המון פעולות שיכולות להפוך קלות יותר בזכות השליטה הקולית.

בעוד כשבועיים נראה את סירי בפעולה בשוק רחב, כשהיא תושק יחד עם אייפון 4S. אז נוכל להתחיל ולראות האם היא מצליחה לממש את ההבטחה, האם היא באמת מספיק נוחה-יותר כדי שאנשים יתחילו להשתמש בה. ואם כן, אין ספק שמתחרות אפל, דוגמת גוגל, יתחילו להתאמץ מאוד כדי לקדם את הטכנולוגיה עוד יותר. בדיוק כפי שאייפוד, אייפון ואייפד עשו לתעשיות שלהם - הכריחו אותן להתחיל להתפתח במהירות גבוהה הרבה יותר מבעבר. ואז, אז העידן החדש שהתחיל היום יהפוך למציאות של כולנו.

מה אתם חושבים על האייפון החדש? בואו לדבר על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully