וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית אייפון חדשה: 'מי יהודי ומי לא'

14.9.2011 / 16:59

אפליקציית אייפון מגלה מי מהסלבס יהודי. ארגון אנטי-גזעני כבר טוען שמדובר בשערוריה. המפתח (היהודי) אומר שזה רק לכיף

אפליקציה אנטישמית או דווקא אפליקציה אוהדת יהודים? זה מה שמנסים רבים להחליט לגבי אפליקציית "יהודי או לא יהודי?" (Jew or Not a Jew?) שהתווספה בחודש שעבר לחנות של אפל. האפליקציה מאפשרת למשתמשים להזין שם של אישיות מפורסמת ולקבל תשובה אם מדובר בסלב בן דת משה וישראל או לא – כולל פירוט אם מדובר ביהודי משני הצדדים או רק מצד אחד של ההורים.

את האפליקציה, שמחירה דולר, יצר מפתח צרפתי-בריטי בשם ג'ונתן לוי, שכבר משמו ניתן להבין שסביר להניח שאינו אנטישמי ושסביר להניח שלא יצר את התוכנה כדי שאנשים ידעו ממי להיזהר. "אני לא דובר של כל היהודים, אבל כיהודי אני יודע שבקהילה שלנו אנו שואלים לא פעם אם מישהו הוא יהודי או לא. אין בכל כל דבר שלילי, להיפך, מדובר בגאווה", הסביר את הרציונל מאחורי האפליקציה, ואמר שכל מטרתה היא לבדר.

ארגון נגד גזענות צרפתי בשם SOS Racisme לא מתרשם מזהות המפתח ומכוונתו. הוא מתקומם על קיומה של האפליקציה ודורש מאפל להסירה מהחנות, בטענה שהיא מפרה את חוקי צרפת, האוסרים איסוף מידע אישי על אנשים ללא הסכמתם, כולל גזעם, דתם ונטייתם המינית. גם הארגון היהודי-צרפתי CRIF מצטרף למתנגדים, ונשיאו ריצ'רד פרסקוויר הצטרף לקריאה להסרת האפליקציה מהחנות. "זה לא רק מזעזע, אלא גם לא חוקי. אם מישהו רוצה שמשהו אישי כמו הדת שלו יישאר פרטי – זה חייב להישאר כך", הצהיר. בצרפת רגישים במיוחד לנושא בירור זהות דתית, לאחר סערה שהתחוללה בפברואר השנה, כאשר התברר פיצ'ר ה-Autocomplete של גוגל בצרפת נוהג להציע להשלים את שמותיהם של פוליטיקאים עם המילה "יהודי".

בהפניה שניתנה לאפליקציה באתר שמציג אפליקציות הקשורות ליהדות מודגש כי לא רק שלא מדובר בגזענות נגד יהודים, אלא גם לא בגזענות הפוכה, נגד גויים. "האפליקציה נועדה לכיף ולא לשום דבר אחר. היא לא מכוונת להוכיח עליונות על כל קבוצה גזעית אחרת. היא רק מראה שבעזרת עבודה קשה הצליחו יהודים רבים, פעמים רבות ממשפחות מהגרים, להגיע להכרה".

חברת אפל, מצידה, עדיין לא הגיבה לדרישת ההסרה ולא התייחסה לנושא.

הביעו דעתכם בפייסבוק שלנו: אפליקציה לגיטימית או גזענית?


עוד בנושא:

- בצרפת מחפשים את היהודים

  • עוד באותו נושא:
  • אייפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully