וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעיון הורס

שני אחים ישראלים ביקשו בקיקסטארטר מימון לסוס עץ נוסטלגי שעיצבו בשם "מיי וודן הורס" - והפרויקט הפך ללהיט. איך זה קרה? ראיון

My wooden horse. גלעד משיח,
My wooden horse/גלעד משיח

בעידן של סמארטפונים, משקפי היי-טק ומחשבים ניידים, כמעט ולא רואים בשוק מוצרים אולד-טיימים, עשויים עץ. דברים שלא כוללים לפחות מסך מגע נפסלים די מהר על ידי קהילת האינטרנט, ובמיוחד על ידי הילדים שלהם, שמעדיפים פרקים של דורה באייפון מלצאת החוצה ולשחק. אבל נראה שעוד לא אבד הכלח על אותם מוצרי עץ: זוג האחים הישראלי הזה הגיע להצלחה ענקית בזכות צעצוע העץ הקלאסי ביותר: סוס הנדנדה.

האחים, נטע ואבנר שלגי, העלו ב-9 לינואר לאתר המימון קיקסטארטר פרויקט שעסק בצעצוע שהם פיתחו, העונה לשם My Wooden Horse: סוס משחק מעץ בעל מראה נוסטלגי. בפרויקט הם פנו אל קהילת האינטרנט, וביקשו ממנה לממן את המוצר בכדי שיכולו לשווק אותו לציבור הרחב. היעד שהם קבעו בכדי לעשות את זה היה 30,000$. ועכשיו אחרי כמעט חודש, הם הגיעו לסכום של כ- 100,000$.

הצלחה בסדר הגודל הזה היא מדהימה, ולא רק במושגים ישראלים. הפרויקטים שעולים לקיקסטארטר ומקבלים מימון כזה הם לרוב מוצרים טכנולוגים, משחקי מחשב או סרטים. מוצר עשוי עץ צריך להיות באמת מיוחד על מנת להצליח ברמה הזאת.

"הרעיון היה לעשות איזשהו אובייקט שהוא אובייקט מעצבים, אובייקט נוסטלגי", אומר נטע שלגי בראיון לוואלה! TECH, "משהו שיתאים לכולם, מבוגרים וילדים כאחד. רצינו לעשות משהו שיהווה אינטרפרטציה חדשה לסוס הצעצוע הקלאסי, ולא סתם זבל מסין שמתפרק תוך שנייה, אלא לעשות מוצר שיהיה אפשר להעביר אותו מדור לדור, כמו הצעצועים של פעם שהיו מחזיקים 50 עד 100 שנה".

"פנינו לקיקסטארטר כי רצינו להזיל את המוצר, כדי שיגיע לכל בית, הוא מסביר, "לפני שפתחנו את הפרויקט, כל סוס נעשה ביד, והסוסים עלו המון, בסביבות 350 דולר ליחידה. היום הוא עולה בסביבות ה-60 דולר".

כשקיקסטארטר החליט להכניס את הפרויקט של האחים לניוזלטר שלו, תחת הכותרת "מוצרים שאהבנו"- המוצר עבר מ-19,000$ ל-35,000 תוך שעתיים. הפרויקט מצליח מאוד בארץ ומחוץ לה, וקיבל סיקור בבלוגי טכנולוגיה רבים וביניהם גם האתר Tech Crunch. שלגי מספר שפונים אליהם גופים מרחבי העולם, בעיקר ממדינות עם קשר לסוסים כמו טקסס בארה"ב ואנגליה, ואפילו אלוף רכיבה אנגלי שביקש סדרת סוסים שלמה שנושאת את לוגו העסק שלו.

My wooden horse. גלעד משיח,
My wooden horse/גלעד משיח

"סוס העץ הזה הוא הוכחה שאנשים רוצים לחזור קצת אחורה. אנחנו מקבלים תגובות מאוד חמות ממנו. אנשים קונים אותו לנכדים שלהם, לחברים ולעצמם", אומר שלגי, "הוא מוצר לאנשים שרוצים משהו יותר נוסטלגי. מה שעוד יותר מפתיע זה שהדגם הנמכר ביותר הוא הפשוט מעץ, בלי הצביעה, וגם ערכת ההרכבה של המוצר- חלקים בלי לקה, לא צבועים, להרכבה אישית. אנשים פשוט מתגעגעים לזה, להטביע בזה את חותמם. זה מעיד על סוג של הלך רוח שעוד קיים למרות שאנחנו חיים בעולם טכנולוגי".

נראה שקיקסטארטר ממשיך לבסס את מעמדו כאתר שהוא יותר מאתר מימון חברתי, אלא רשת חברתית של ממש, כשהמוצרים שעולים אליו הופכים בהרבה מקרים לנחלת הכלל, ומטופחים על ידי הרבה אנשים, ולא רק כעוד אתר תרומות, והצלחות כשל My wooden horse מייצרות הרבה סקרנות לגבי סוג המוצרים שגם מסוגלי להצליח באתר הזה בעתיד.

My wooden horse. גלעד משיח,
My wooden horse/גלעד משיח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully