וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק מתגמשת: מותר לשתף תמונות של הנקה

TECH

16.6.2014 / 13:01

בעבר, תמונות של נשים מניקות היו נחסמות בפייסבוק באשמת הפצת עירום ופורנוגרפיה. בעקבות מחאת רשת בנושא, פייסבוק משנה את הכללים

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

האם קמפיין הפטמות של סקאוט וויליס הצליח? בתחילת החודש סיפרנו כאן על קמפיין "שחרור הפטמה" (#freethenipple) שיזמה הבת של ברוס וויליס, ושאליו הצטרפו גולשים רבים, במחאה על הצנזורה המופעלת ברשתות החברתיות על פטמות נשיות. כידוע, לפייסבוק ואינסגרם יש כללים מאוד נוקשים כנגד תמונות של פטמות נשיות: אסור להראות אותם, לךא חשוב הקונטקסט. מותר לשתף תמונה בוטה של דוגמנית מושפלת חצי ערומה שמפרסמת משקה, אבל אם תשתפי תמונה שלך מניקה את בנך - את כנראה הולכת להיחסם.

המדיניות הזאת הובילה כאמור לפתיחתו של קמפיין רשת סוער, בין השאר של אימהות, שדרש שיפסיקו להתייחס לפטמות נשיות כאל תועבה פורנוגרפית. כעת, נדמה שהושגה התקדמות בנושא: אתר הדיילי מייל מדווח על שינוי במדיניות של פייסבוק כלפי תמונות שבעבר היו חוטפות חסימה מיידית.

מתוך קמפיין הרשת "שחרור הפטמה". פייסבוק, צילום מסך
מתוך קמפיין הרשת "שחרור הפטמה": גם רובי וויליאמס הצטרף/צילום מסך, פייסבוק

מתברר כי בעקבות המחאה, פייסבוק שינתה את הכללים וכתבה בעמוד ה"עזרה" של האתר: "אנו מסכימים כי הנקה היא דבר טבעי ויפיפה, ושמחים להיווכח עד כמה זה חשוב לאימהות לשתף את חוויית ההנקה בפייסבוק [...] הרוב המכריע של תמונות מסוג זה מאושר על ידי המדיניות שלנו".

אחת האימהות שהובילו את המאבק, פאלה סקור, בדקה את המדיניות החדשה והעלתה תמונת הנקה לפייסבוק שלה - ואמנם היא קיבלה אזהרת מחיקה, אך מיד קיבלה הודעת התנצלות על הטעות והתמונה הושבה למקומה. "פייסבוק מפנימה סוף סוף שנשים, או לפחות אימהות מיניקות, יכולות להשלים עם גופן ולשתף תמונות שלהן ללא חלק עליון (או בפעולת הנקה) בלי שייחסמו באשמת 'פרסום עירום'", כתבה סקור. השאלה שנשאלת עכשיו היא אם שינוי המדיניות יאפשר לנשים להעלות גם סתם תמונות עם פטמות חשופות, בלי תינוק צמוד אליהן. אתן מוזמנות לנסות.

אחת מהתמונות שהעלתה פאלה סקור לפייסבוק שלה:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully