וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפנט: מפת מתקפות סייבר

TECH

24.6.2014 / 11:52

מפה עולמית, המתעדכנת אונליין, מציגה התקפות סייבר. זה נראה כמו סרט מגניב משנות ה-80 וקשה להפסיק לצפות בזה. האם המידע מדויק? זה כבר סיפור אחר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארצות הברית תחת מתקפת סייבר. צילומסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתקפות סייבר מתרחשות כל שניה בעולם וסין מובילה את רוב המתקפות העולמיות בעוד יעדים שונים בארצות הברית סופגים את רוב המתקפות. ככה לפי מפה אינטראקטיבית מרהיבה של חברת NorseCorp המנטרת מידע ונתנונים ברשת. המפה המתעדכנת כל הזמן והצפייה בה מהפנטת. כאשר כל סוג מתקפה מקוטלג לפי צבע אחר וכל מתקפה מקבלת חיזוי גראפי משלה.

עם זאת, לא כל דבר הוא מתקפת סייבר ואי אפשר לומר שהמפה מדויקת לגמרי. "מדובר בהצגה ויזואלית מרשימה של מידע על התקפות", מודה רוני מיכאלי, מומחה אבטחת מידע, "השוק בו היא פועלת הינו ה Big Data Analytics Cyber, יש שיטענו שאין החזר (ROI) אמיתי על השקעה במוצרים או שירותים דומים. מדובר בשוק חדש שהתפתח בשנים האחרונות בעולם אבטחת המידע, Security as a service (SAAS) - הלקוח קונה שירות אשר מתיימר לספק לו מידע גולמי או מעובד על התקפות, כתובות IP של מתקיפים מידע פנימי שזלג לאינטרנט או תכנונים למתקפות על הארגון שלו. השירות לא מכסה את כלל פוטנציאל האיומים ויש לבחון את יעילותו לאחר תקופת ניסיון".

אין מתקפות על ישראל במפה?
"ישראל לא בפנים כי מדובר על מידע של לקוחות ומידע שהשרתים של אותה חברה קולטים. כפי הנראה, מרבית השרתים יושבים בספקיות בארצות הברית אז מרבית המידע רלוונטי לתעבורה שעוברת שם. כמובן שאין לטעות במחשבה שהחברה מנתחת מידע שמכסה את כל עולם הסייבר. אחד הקריטריונים שמעידים על ניתוק מסוים בין המפה למציאות הינו כאשר התקפות שידועות כנישתיות מקבלות בטבלה מקום ראשון".

כך או כך, אם תכנתתם לצפות במפת סייבר עתידנית אחת היום עם נגיעות של מלחמת הכוכבים, אנחנו ממליצים על המפה הזו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully