וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטית ממכללת הדסה פרסמה בפייסבוק צלב קרס

הגולשים התלוננו בעמוד של מכללת הדסה, שבתגובה הודיעה: "נפעל במלוא חומרת הדין". במקביל, עובדת רשות הדואר שכתבה בפייסבוק "שמאלנים לתאי הגזים" קיבלה תלונות גם היא, אך רשות הדואר הודיעה שזכותה של העובדת להביע את דעתה

האם אוניברסיטה אחראית להתבטאויות פייסבוק של הסטודנטים שלה, והאם גוף כמו דואר ישראל אחראי להתבטאויות בפייסבוק של העובדים שלו? הבוקר פרסם איש הימין הקיצוני מיכאל בן ארי בפייסבוק שלו צילום של עמוד הפרופיל של סטודנטית ערבייה במכללת הדסה בירושלים. תמונת הקאבר של הסטודנטית היא ציור של צלב קרס לבוש כחייל ישראלי. "מה אתם אומרים? ?הסטודנטית? במכללת הדסה תמשיך לקבל מלגות והעדפה מתקנת והקלות במבחנים?" כתב בן ארי. לאחר מכן העלה עוד פרופיל של מישהי שלטענתו לומדת במכללת הדסה, שפרסמו תמונה של חייל ישראלי פצוע וכתבה "הלוואי שכולם יחזרו כך".

סטודנטיות במכללת הדסה בהתבטאויות קיצוניות נגד צה"ל. פייסבוק, צילום מסך
סטודנטיות במכללת הדסה בהתבטאויות קיצוניות נגד צה"ל/צילום מסך, פייסבוק

בתגובה חברי העמוד של בן ארי - לאחר שאיחלו לשתיים מוות בשלל דרכים כמובן - הציפו את עמוד הפייסבוק של מכללת הדסה בדרישה שיטפלו בנושא. "נראה לי שאתם צריכים לעשות סדר וניקיון בסטודנטים אצלכם!" כתבו.

מנהלי העמוד של הדסה הזדרזו ופרסמו תגובה, וביקשו ממיכאל בן ארי לפרסם אותה גם בעמוד שלו: "המכללה האקדמית הדסה ירושלים דוחה בסלידה, בבוז ובשאת נפש התבטאויות אלימות וקיצוניות. המכללה בודקת את כל האפשרויות החוקיות העומדות לרשותה ותפעל במלוא חומרת הדין, למיגור התופעה המחפירה הזו. המכללה עושה כל שביכולתה לשמור על מרקם החיים העדין והמורכב ולא מוכנה בשום פנים ואופן לאפשר התבטאויות קיצוניות מעין אלו". לגולשים הזועמים הבטיחו: "אנחנו מתייעצים עם גורמים משפטיים בנושא".

סטודנטיות במכללת הדסה בהתבטאויות קיצוניות נגד צה"ל. פייסבוק, צילום מסך
סטודנטיות במכללת הדסה בהתבטאויות קיצוניות נגד צה"ל/צילום מסך, פייסבוק

"זה רק קצה הקרחון", אומר בן ארי, "רוב הפרנסה של מכללת הדסה הם סטודנטים ערבים, והם מכווני מטרה לאוכלוסיה זו. לפני שבועיים הם חזרו בהם מפרסום על הקלות למוסלמים עקב ?המצב המורכב?, בעקבות סטטוס שלי. התקשרו וממש ביקשו שאסיר את צילום המסך, בו רואים במפורש את הנטייה הגזענית של המכללה" (מדובר בהודעה שפרסמה הדסה באתר, לפיה סטודנטים מהמגזר הערבי יקבלו מועד מייוחד לבחינה עקב המצב. בעקבות פניית בן ארי נמחקה ההודעה והמכללה הודיעה שמדובר היה בטעות - ר"ר).

ממכללת "הדסה" נמסר כי הגולשת שפרסמה את תמונת צלב הקרס איננה סטודנטים במכללה האקדמית הדסה. היא עזבה את הלימודים ב 19.6.2014 לאחר שנה אחת. "לגבי הגולשת שפרסמה את תמונת החייל הפצוע, המכללה בוחנת את כל האפשרויות החוקיות העומדות לרשותה ותפעל במלוא חומרת הדין למיגור התופעה המחפירה".

מוקדם יותר הבוקר פרסם בן ארי גם סטטוס נגד צה"ל שכתבה עובדת ערביה ב"סופר פארם", ובתגובה קראו גולשיו להחרמת הרשת.

מהצד השני, התלוננו גולשים בעמוד הפייסבוק של רשות הדואר על עובדת החברה, שכתבה סטטוס "שמאלנים לתאי הגזים". בתגובה השיבו מנהלי עמוד רשות הדואר כי אין להם אחריות על התבטאויותיהם של עובדים. "מדינת ישראל היא מדינה דמוקרטית, בא רשאי כל אזרח להביע את דעותיו. חלק מעובדי חברת בדואר מחזקים דף פייסבוק אישי משלהם, בו מביעים את דעותיהם הפרטיות, ומשתפים מחוויות היום יום שלהם, כמו מרבית החברים בפייסבוק. אין ביכולתנו למנוע התבטאויות כאילו ואחרות", כתבו בתגובה.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully