וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדליפה הגדולה: יש ממה לחשוש?

TECH

1.9.2014 / 11:05

חשבונות הענן של ג'ניפר לורנס וקייט אפטון נפרצו, ולרשת דלפו תמונות חושפניות במיוחד שלהן. אז האם הקבצים שלנו בטוחים על הענן? ואיפה הכי בטוח לשמור תמונות עירום? שירות וואלה!טק למתערטלים

סייבר. ShutterStock
אילוסטרציה: ShutterStock/ShutterStock

הרשת סוערת בעקבות דליפת הענק של תמונות עירום, בכיכובן של מפורסמות כמו ג'ניפר לורנס, קייט אפטון, ליה מישל, ויקטוריה ג'אסטיס וקירסטין דאנסט. גולש באתר פורצ'אן (המאכלס בקביעות טרולים, האקרים וסתם מופרעי אינטרנט מקצועיים) פרסם שרשור שלם של התמונות שברשותו, ומשם התמונות הופצו ברחבי הרשת. לדברי הגולשים בפורצ'אן, היו נסיונות של אתר הרכילות TMZ לרכוש את התמונות מהפורץ, אבל הוא העדיף לעשות שירות לציבור ולפרסם אותן בחינם. אם כי במקביל, הוא טוען שיש ברשותו גם סרטוני סקס של ג'ניפר לורנס, ומציע אותם לגולשים בתמורה לסכומי כסף שיעברו לחשבון הפייפאל שלו.

ההערכה היא שהגולש השיג את התמונות האינטימיות על ידי פריצה לחשבונות הענן של קרבנותיו. הוא אף פרסם רשימה של עוד עשרות מפורסמות שגם החשבון שלהן נפרץ לכאורה על ידו. השחקנית ויקטוריה ג'אסטיס מיהרה להכריז בטוויטר שלה שהתמונות מזויפות, אך הסוכן של ג'ניפר לורנס אישר את אמיתותן והשחקנית מרי אליזבת' ווינסטד צייצה בטוויטר שלה: "מכיוון שאת התמונות שלי שפורסמו כבר מחקתי מזמן, מפחיד לחשוב איזה מאמץ הושקע בלמצוא אותן בכל זאת. תנחומיי לכל מי שהחשבון שלה נפרץ".

האקרים פרצו לחשבונות הענן של שחקניות הוליוודיות. http://www.4chan.org/, צילום מסך
הקבצים שגנב ההאקר, בצילומי מסך של הדסקטופ שלו/צילום מסך, http://www.4chan.org/

נכון לכתיבת שורות אלה אפל עדיין לא הגיבה על הפריצה לענן של לקוחותיה, אבל הסיפור כבר מעלה חששות בקרב גולשים: האם שמירת קבצים בענן היא מסוכנת יותר מאשר שמירתם על מחשב או במכשיר טלפון? אחרי הכול, ענן הוא פלטפורמה רחבה ונגישה יותר, לכאורה.

אז התשובה יותר מסובכת מסתם ?כן? או ?לא?. האקרים יכולים לפרוץ לטלפונים ולמחשבים, כפי שמעידה הפריצה לטלפון של סקרלט ג?והנסון לפני כמה שנים. והטלפונים של רובנו לא מאוד מאובטחים. במקרה של שירותי ענן, על פניו מי שמגן לכם על המידע הן חברות ענק, עם מנגנוני אבטחה טובים משמעותית, אבל אלה לא חסינות מפני פריצות, וגישה לבסיס נתונים שכזה יכולה להניב את שם המשתמש והסיסמה שלכם גם אם לא טווחתם אתם אישית על ידי הפורצים. תמונות העירום שלכם לא יהיו בטוחות כל עוד הן שמורות על מכשיר שמחובר לאינטרנט. וככל שהתמונות יהיו שמורות על יותר מכשירים - כך גדל הסיכוי לפריצה. בהנחה כמובן שתמונות העירום שלכם יהיו כל כך מעניינות וחשובות עד שהאקרים יטריחו את עצמם לפרוץ לכם למחשב.

אם יש ברשותכם קבצים רגישים או תמונות חושפניות - הדרך הבטוחה ביותר לשמור עליהם היא על דיסק און קי, או כרטיס זיכרון - ורצוי עם תוכנת הצפנה. להזכירכם, גם לפני עידן הסמארטפונים, סרטי העירום של פמלה אנדרסון התפרסמו לאחר שהגנב פרץ פיזית לביתה ושדד את הקלטות, כך שבסופו של דבר, לא כדאי לסמוך על העובדה שהנחתם את הדיסק און קי מתחת לכרית. דאגו לאבטח גם את ההתקן עצמו. ובכל הנוגע לשמירה על הסלולרי - היזהרו בעיקר מסמארטפונים עם גיבוי אוטומטי של לענן - כי אז יש שני אפיקי פריצה: לטלפון עצמו, ולענן.

ועם כל הכבוד להאקר של פורצ'אן, שפרץ לענן של כוכבניות כדי לסחוט מגולשים כסף בפייפאל, כדאי תמיד לזכור את הגורם העיקרי מבחינה סטטיסטית לדליפת תמונות חושפניות לרשת: אקס מניאק. אז העצה הכי טובה היא, בחרו בקפידה את האקסים שלכם. והעצה העוד יותר טובה, ואותה יכולתם כבר לקבל בחינם מאימא שלכם: פשוט אל תצטלמו בעירום. ושימו על עצמכם משהו למען השם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

סייע בהכנת הכתבה: דניס ויטצ'בסקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully