וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים לדרך: פרויקט השקיפות של תומר אביטל מומן במלואו

במסגרת הפרויקט יישכרו חוקרים פרטיים שיעקבו אחרי חברי כנסת במשך 100 ימים וידווחו על פעולותיהם לציבור. הגולשים נרתמו ותרמו מעל 100 אלף שקלים דרך אתר מימון ההמון Headstart

כשלושה חודשים לאחר שפרסם העיתונאי תומר אביטל את פרויקט "100 ימים של שקיפות" באתר מימון ההמון Headstart, הושלם המימון שלו סוף סוף. מעל 900 גולשים תרמו מעל 100 אלף שקלים לטובת הפרויקט, שנועד לעקוב אחר פעולותיהם של אנשי ציבור בכנסת ולדווח עליהם לציבור למשך תקופה של 100 ימים, באמצעות העסקת חוקרים מקצועיים. "בגדול, אנחנו רוצים להכפיף את נבחרי הציבור לסטנדרטים אחרים וחדשים של שקיפות ציבורית", נכתב בעמוד הפרויקט, "בקטן, אנחנו רוצים לדעת עם מי הם נפגשים, ומדוע הם מבריזים מהמליאה". המהלך יזכה לליווי משפטי צמוד וכפוף למסגרת החוק (לא יהיו האזנות סתר או צילומים נסתרים במקומות פרטיים, למשל). המעקב אמור להתחיל במהלך מושב החורף בכנסת בנובמבר.

מיום שהתפרסם הפרויקט, הוא עורר עניין וסקרנות בקרב הגולשים. "מקווה שזה יוביל לאיזשהו שינוי בהתנהלות הח"כים, או לפחות שידעו - הציבור הגדול רואה הכול", נכתב בתגובות לפרויקט, "פרויקט חשוב לעתיד הדמוקרטיה בישראל", ו-"שקיפות היא הצעד הראשון ללהפוך את הממסד הזה חזרה לממסד שמשרת את האזרח, ולא ההיפך כפי שקורה עכשיו".

"הציבור יושב בבית ולא יודע איך באמת הכול עובד", אמר אביטל לוואלה! חדשות בשבוע שעבר, "בסוף הדברים האלה תוקעים רפורמות לפני שהן נולדות ופוגעות בכיס של האזרח. הכנסת היא המקום הכי עוצמתי בארץ. 61 יכולים לחייב בחוק כל דבר שהם רוצים. אם נחזק את הכנסת ונשלח לשם אנשים עם עמוד שדרה, יהיה מספק שנבוא פעם בארבע שנים כדי להצביע".

תומר, מזל טוב.
"אני בהלם. אני יושב פה בחמ"ל שלנו, בסלון המהפכה, עם אורלי בר לב הפעילה החברתית שעוררה בי השראה עובדת איתנו, וכבר כמה שעות לא הסתכלתי בעמוד הפרויקט. נשאר לנו עוד סכום קטן להשלים את המימון והציעו לי שכבר נשלים אותו בעצמנו, אבל מה שהיה חשוב לי זה לא הכסף, אלא הלגיטימציה הציבורית. ועכשיו הם הוכיחו לי שזה באמת חשוב להם, שזה באמת בא להם טוב!"

הופתעת שזכית לכזאת תמיכה ציבורית?
"כבר שנים אני משתעשע עם רעיונות כאלה, עד שהגיעה הפלטפורמה הנכונה. כשהתחלתי את הפרויקט חצי מהאנשים אמר לי לא לעשות את זה, והחצי השני אמר לי לקבוע סכום יותר קטן למימון. אבל ידעתי שסכום קטן יותר לא יהיה מספיק משמעותי, והיה לי חשוב לגרום לציבור להבין שזה נוגע לכולנו".

אז מה עושים עכשיו?
"השלב ראשון זה לחלק את התשורות לגולשים (תגמולים שנשלחים לתורמים לפי בחירתם וגודל התרומה שלהם - ר"ר), כדי לעמוד במילה שלי. ואז צריך להתחיל בהכנות לדרך. זה ייקח כמה שבועות. הטיוטה מוכנה, האסטרטגיה כבר מוכנה, כבר ישבתי עם חלק מהחוקרים וצריך שוב לשבת ולהתארגן. אני גם מתכנן להמשיך לגייס כמה שיותר כסף עד הרגע האחרון. כל שקל יכול לעזור,לגייס עוד חוקר, לממן עוד יום. כל שקל יילך למקום הנכון".

מילה לאומה?
"אני כל כך מתרגש ומודה לכל אדם שתרם לפרויקט. כשיאיר לפיד נבחר הוא אמר לבוחרים שלו 'אני לא אשכח אתכם', וישר שכח אותנו. אבל אני באמת אומר, זה פרויקט של כולנו. כל תורם הוא בעל מניות בתהליך הזה, ואני אעשה הכול לעמוד בציפיות של כולם. מגיע להם. מגיע לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully