וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: ג'ון אוליבר מסביר את נושא הנייטרליות רשת באופן קורע מצחוק

הסרטון המדובר ביותר ברשת בימים האחרונים הוא מונולוג של המגיש ג'ון אליבר בנושא נייטרליות רשת, שהריץ עשרות אלפי גולשים להפיל את אתר ה-FCC האמריקאי. אז למה חופש האינטרנט שלנו בסכנה, ואיך זה ישפיע עלינו?

נייטרליות רשת היא אחד הנשואים החשובים ביותר לכל מי שמשתמש באינטרנט. ובכל זאת, אף אחד לא יודע על הנושא כמעט שום דבר, משום שרובכם הפסקתם לקרוא כבר ב"נייטרליות רשת". אין דרך לדבר על חוקים ואינטרנט ולהיות מעניינים. עד שהגיע ג'ון אוליבר והסרטון פה למעלה, שעובר עכשיו מיד ליד ברחבי הרשת.

אוליבר מסביר בקלות את העניין החשוב הזה: בארצות הברית ספקיות האינטרנט דוחפות הצעת חוק שאומרת שהן יוכלו לתת לחברות אינטרנט, נניח נטפליקס, שירות שיאפשר העברת התוכן שלהן מהר יותר אם הן ישלמו יותר לספקיות. על פניו נשמע סבבה. רק שזה אומר שכל מי שלא תוכל לשלם - תישאר מאחור כי אף אחד לא ישתמש בה. וזה בדיוק הרעיון של מונופול - חברות גדולות יהיו ענקיות וחברות קטנות פשוט ייעלמו.

כדי להשתמש במונחים שמוכרים יותר, דמיינו שאתר אינטרנט גדול בישראל ישלם לספקית האינטרנט כסף כדי שיעבוד מהר יותר, בעוד בלוג עצמאי לא יוכל לשלם והסרטון אצלו יעבוד לאט. למי יהיה סבלנות לקרוא אז תחקיר שאם יש בו סירטון לוקח לו חמש דקות יותר לעלות? והופ, האינטרנט לא חופשי יותר. ואם להשתמש במשהו שיפגע בכולנו מיידית - טורנטים יעבדו הרבה יותר לאט.

כמובן שהעסק רלוונטיבינתיים רק בארצות הברית וטוענים שזה בשביל לעצור פיראטיות. אבל מתי אי פעם חברות גדולות עשו משהו לא בשביל עצמן? וכמובן, מה שמתחיל בארצות הברית יגיע הנה מהר מאוד.

למזלנו, יש עדיין מה לעשות. ה-FCC, הועדה שתחליט האם חוק הנייטרליות יעבור, מאפשרת לגולשים להביע דעתם על העניין. בסוף הסירטון מבקש אוליבר מכל הטוקבקיסטים באינטרנט לנצל כוחם לטובה ולהיכנס
ל- FCC.GOV/COMMENTS להביע דעתם. קריאתו הובילה לכך שכל כך הרבה גולשים נכנסו לכתוב את תגובתם, עד שאתר ה-FCC קרס לגמרי. מה שמראה שכן, אפשר להפוך נושא חשוב אך משעמם לנושא חשוב אך מעניין מצחיק, שיניע עשרות אלפי אנשים לפעולה. לפעמים טוב שיש ג'ון אוליברים בסביבה.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully