וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית העתידני של מיקרוסופט מ-1990: מה התגשם?

חזון הבית החכם שכל המכשירים שלו מתקשרים זה עם זה הוא הטרנד הלוהט ביותר השנה אצל ענקיות הטכנולוגיה. איך דמיינו אותו לפני יותר מ-20 שנה?

סרטון של מיקרוסופט משנת 1990 – בית חכם. יוטיוב, צילום מסך
מחשב-על מחבר את כל הבית. מתוך הסרטון של מיקרוסופט, צילום מסך/צילום מסך, יוטיוב

העתיד של היום הוא לא העתיד של פעם, והעתיד של פעם נראה מטופש. זה חוק טבע: כל מי שמתיימר לספר לכם איך ייראו החיים שלכם בעוד 20 שנה – טועה, ובדרך כלל טועה באופן מגוחך במיוחד. העולם מתקדם, אבל הוא אף פעם לא מתקדם בדיוק כמו שחשבנו.

אחד הדברים שמוכרים לנו באופן קבוע בתור העתיד הוא חזון הבית החכם. אפל, למשל, ניסתה השבוע למכור לנו את "הבית החכם" שלה – שהוא למעשה בית שבו פועלים כמה מוצרי אפל ומדברים זה עם זה. העניין הזה של בית חכם היה מרגש יותר אם הוא היה חדש –אבל כאמור, הוא רחוק מאוד מזה. עוד ב-1990, מיקרוסופט סיפרה לנו על נפלאות הבית החכם שבו נגור בקרוב, בסרטון המאוד נכון לתקופתו הזה:

למעשה, חלק גדול מהחזון שמציגה מיקרוסופט בסרטון הזה כבר התגשם – רק החליף שם. את ההודעה "את באה לארוחת צהריים?" לא שולחים אל ה"פי. סי. הנייד" של הילדה, אלא פשוט מסמסים לה לסמארטפון. כנ"ל לגבי מחשב האוטו, והשילוב המופלא שלו עם המפות של ווייז. הטלוויזיה החכמה שאפשר לעשות בה pause לחדשות, ולבחור סרט מערוץ אחר, היא פשוט טלויזיה חכמה או סטרימר. ה"ספר האלקטרוני נטול הכבלים" הוא טאבלט.

חלקים אחרים בחזון עוד לא התגשמו ממש – אבל גם הם החליפו שמות: המקרר ופח האשפה החכמים הם חלק ממה שנקרא היום "האינטרנט של הדברים", שלא ממש הגיע לכל בית עדיין, אבל אולי עוד יקרה, והוא אחד התהליכים הטכנולוגיים הכי מדוברים בחברות הגדולות בשנה האחרונה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
סרטון של מיקרוסופט משנת 1990 – בית חכם. יוטיוב, צילום מסך
אפשר להודיע לאימא אם מגיעים לארוחת ערב!/צילום מסך, יוטיוב

אבל השילוב של כל זה כ"בית חכם" – לא קרה, והאמת - ספק גדול אם יקרה. הבית החכם של מיקרוסופט כולל מסכים בכל מקום, כולל הפסנתר (תראו לי אמא אחד שתסכים שהפסנתר יגיד לילד שלה שהגיע הזמן ללכת לראות טלוויזיה), ואפילו מחוץ לבית: הוא מחליף את מנעול הדלת, ומחליט את מי להכניס או לא להכניס הביתה. אתם מגיעים הביתה, המחשב מזהה אתכם ופותח לכם את הדלת - אלא אם כן הוא מקבל מסך כחול, ואז אתם תקועים מחוץ לבית שלכם עד שהתמיכה הטכנית תתקשר אליכם. יש הרבה מה לומר לטובת ההמצאה הפשוטה והגאונית: מפתחות.

אבל הסיבה האמיתית שאנחנו לא חיים עדיין בבית חכם, ולא נחיה בבית כזה בקרוב, היא אחרת: להחליף טלפון פעם בשנתיים זה עניין פשוט יחסית. להחליף בית – לא כל כך. כשאתם מחברים את הבית שלכם למערכת הסופר-דופר-חדשנית-ביותר של מיקרוסופט, או של כל חברה אחרת, אתם מתחייבים לאותה מערכת למשך פרק זמן ארוך - למרות שאין ספק שבתוך חצי שנה הבית החכם שלכם יהיה מיושן, וכולם כבר יעברו לבית חכם 2.0.

הצעידה אל העתיד תוקעת אתכם בעבר. כך נראית מערכת "בית חכם", משוכללת להפליא ועובדת, הכוללת אפילו מסך מגע – משנת 1985. אם תתחייבו ל"בית חכם" עתידני וחדשני, בתוך זמן קצר גם הבית שלכם ייראה מיושן באותה המידה.

מערכת בית חכם משנת 1985. mgur.com, אתר רשמי
מערכת הבית החכם מ-1985/אתר רשמי, mgur.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully