וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תדברי על יו

כל העולם מדבר על אפליקצית מסרים ישראלית חדשה שקורעת את האפ-סטור, וכל מה שהיא יודעת זה לשלוח לחברים את צליל עם הקריאה: יו. אז למה בישראל לא מפרגנים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
YO/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתרי הטכנולוגיה בכל העולם חמים בימים האחרונים על YO (יו). למי שבמקרה לא מכיר, מדובר באפליקציה שמאחוריה עומד היזם הישראלי אור ארבל, שכל מה שהיא עושה זה לשלוח לחברים את הקריאה: "יו". יש לה ממשק צבעוני מוצלח ופשוט לשימוש, אייקון חיצוני סגול כולו, שנראה כאילו לא עבר עיצוב במכוון, איכות סאונד של קסטה מהאייטיז והיא לא מציגה פרסומות. אה, ויש לה מיליון דולר (ולכם אין) שכפי הנראה הגיעו בעזרתו של משה חוגג, מייסד מובלי.

האפליקציה מדורגת בעשרייה הראשונה בחנות האפליקציות החינמיות באפ-סטור האמריקאי (הייתה מקום 3 בשיאה. יש גם גרסה לאנדרואיד) וכולם יורדים עליה. תשאלו את סטיבן קולבר:

בארץ פחות מפרגנים

התגובות בישראל לא לקחו את ההצלחה בכזו קלילות כמו קולבר. "הדבר הטפשי הזה" כינה אותו בשיחה פרטית מייסד חברת סטארט-אפ. "אני לא רואה איך ניתן לבנות עסק סביב YO", כתבה בפייסבוק יועצת בכירה לחברות סטארט-אפ. אפליקציה ישראלית בשם happysale הופצה, אפליקציה שהיא פארודיה על YO, והיא שולחת את המילה DUDE. ובאתר גיקטיים הגדילו לעשות ופרסמו מאמר דעה ללא קרדיט, שטוען שעכשיו בעקבות גיוס הכסף של יו, 5 מפתחים ילכו לעבוד על פיתוח המוצר במקום לעשות משהו מועיל.

קצת מבאס לראות את חוסר הפרגון הזה. משה חוגג עצמו העלה סטטוס אתמול בנושא כשכתב: "בניגוד לכתבות בארצנו האהובה (האוכלת יושביה) הנה הכתבה שהכי מספרת את הסיפור מאחורי יו, מי שמעניין אותו מוזמן לקרוא גם מה קרה אבל גם מה אני ואור חושבים על זה מהצד שלנו".

אני דווקא בעד YO, והנה הסיבות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

אדם יוצר משמעות

"YO" היא מילה שמקבלת כל פעם משמעות שונה, המתאימה עצמה לחיים, וזה הזיקוק הכי טהור של פונקציית האפליקציות. כשמישהו חולה אפשר לשלוח לו "יו" של - איך אתה מרגיש? כשאתה רוצה להיפגש איתה אתה יכול לשלוח "יו" של - ערה? וכשאין מה לומר, אתה פשוט שולח "יו" - זה יסכם את הכול. בדומה למערכון של קולבר, זו אפליקציה ריקה מתוכן שהמשתמשים ימלאו אותה במשמעות.

It's a show about nothing

אני לא מכיר את משה חוגג או את אור ארבל אבל אני מוכן להתערב שהם גדלו על סיינפלד. ברור שזה ריק מתוכן, המדיום הוא המסר. לכן זה ויראלי כל כך.

חלק מהביקורת שיצא לי לקרוא מתייחסת לכך שזו חברה שיחסי הציבור שלה טובים מהמוצר עצמו, והם הספיקו לקבל כבר גם חדשות שליליות, כשלפי דיווח נמצאה פרצת אבטחה באפליקציה המאפשרת להשיג דרכה מספרי טלפון של משתמשים באפליקציה.

ואכן כמות החשיפה במקרה של יו היא יוצאת דופן, והיא אחראית להרבה מההורדות של האפליקציה. אבל גם כמשתמש פרטי שלחתי אותה לעוד אנשים להורדה. כלומר, יש בה גם משהו שמעורר תגובות ושיתוף. דווקא בגלל שהיא לא לקוחת את עצמה כל כך ברצינות. וזה כיף. חבר שאל אותי מה דעתי על האפליקציה - אם זה גאוני או דבילי. ואני אוהב את זה בדיוק בגלל שזה דבילי.

זוכרים את הפרק שסיינפלד נפרד מחברה שלו רק כדי שהוא יוכל להמשיך לעשות את הקול Hellooooooo?

הייפ על פי נוע תנוע

YO היא מוצר ויראלי והמיקום באפ-סטור בנוי על טרנדים. זה שהאפליקציה נמצאת בחנות ההורדות כרגע לפני פייסבוק או יוטיוב לא אומר שום דבר. זה טוב לכותרות בעיתונים ישראלים. ההשוואה אל חברות הענק לא במקום.

בעיניי הם כרגע יותר על תקן פלאפי בירד, ואף אחד לא משחק יותר פלאפי בירד. אם תהיה להם המשכיות, ובסיס גולשים חוזר אחרי שההייפ יחלוף, נוכל לדבר על ערך אמיתי של עסק, אפילו כזה שאין לו מודל עסקי מפרסומות.

עד אז, שייהנו מהמיליון דולר, זה כסף קטן בעולם של החברות האלו. זה לא שמארק צוקרברג הקים את פייסבוק בשביל להוביל את האביב הערבי, הוא עשה את זה בשביל להשיג בחורות. אז מה רע לנו אם יו יהפוך להיות ה"ערה" החדש?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully