וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מגבירה את האכיפה על הפרת זכויות יוצרים

סוכנויות הידיעות

31.12.2006 / 11:42

פורטל האינטרנט סוהו הורשע לאחר שאיפשר הורדת סרטים ללא אישור. האתר נקנס ב-140 אלף דולר לאחר שאיפשר למנויים להוריד את סרטי "שר הטבעות" ו"הארי פוטר"

בית משפט בסין הרשיע את פורטל האינטרנט הסיני סוהו.קום בהפרת זכויות יוצרים לאחר שאיפשר למנויים להוריד יותר מ-100 סרטים אמריקאים, בהם סרטים מסדרת "שר הטבעות" ו"הארי פוטר", ללא אישור האולפנים שייצרו אותם. בית משפט בבייג'ינג אף הטיל על סוהו קנס בסך 1.09 מיליון יואן (139 אלף דולר), והורה לחברה לפרסם הודאה רשמית על כך שהפרה את חוקי זכויות היוצרים. התביעה נגד סוהו הוגשה על ידי אולפני סרטים בהוליווד.

פסיקת בית המשפט נגד סוהו באה על רקע הגברת האכיפה של רשויות בחוק בסין נגד הפרות זכויות יוצרים. מוקדם יותר החודש, הרשיע בית משפט בשנגחאי קמעונאית סרטי DVD מקומית בגין מכירת גרסה פירטית של סרטים הוליוודיים. איגוד אולפני הסרטים (MPA) בארה"ב זכה עד כה ב-15 תביעות שהגיש בגין הפרת זכויות יוצרים בסין, ו-35 תביעות נוספות תלויות ועומדות.

עם זאת, לא כל התביעות שהוגשו לאחרונה נגד חברות סיניות בגין הפרות זכויות יוצרים זכו לאוזן קשבת בבתי משפט סיניים. כך למשל, בחודש שעבר זכתה מפעילת מנוע החיפוש המקוון הסינית, באידו.קום, בתביעה שהוגשה נגדה על ידי קבוצת חברות מוסיקה לאחר שהפעילה מנוע חיפוש של קבצי MP3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully