וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי אי-ביי גדלו ב-24% - מעל לתחזיות

24.1.2007 / 23:38

ענקית המסחר המקוון רשמה ברבעון הכנסות של 1.72 מיליארד ד' - גידול של 29%. סיפקה תחזית טובה מהצפוי לשנה הנוכחית

אי-ביי (סימול EBAY), מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, דיווחה היום על גידול דו-ספרי ברווחיה והכנסותיה, הודות לשיפור בעסקי שירות פיי-פאל. אי-ביי, הנסחרת במכפיל רווח של פי 24 מרווחיה החזויים, רשמה רווח של 346 מיליון דולר, או 25 סנט למניה, ברבעון הרביעי של שנת 2006, גידול של 24% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. בניכוי רישום אופציות כהוצאות רשמה החברה רווח של 28 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.

ענקית המסחר המקוון רשמה ברבעון הכנסות של 1.72 מיליארד דולר - גידול של 29% לעומת הרבעון המקביל ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 1.67 מיליארד דולר. כמו כן, הודיעה היום החברה על כוונתה לבצע קנייה חוזרת נוספת של מניותיה, בהיקף של שני מיליארד דולר, במהלך השנתיים הקרובות, לאחר שבמהלך הרבעון הרביעי רכשה בחזרה 31 מיליון ממניותיה, בשווי של מיליארד דולר.

בשנת 2006 כולה רשמה החברה רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 1.05 דולר למניה, גידול של 24% לעומת השנה הקודמת ו-3 סנט למעל לתחזיות האנליסטים. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות שנתיות של 6 מיליארד דולר, גידול של 31% לעומת שנת 2005 ומעל לתחזית האנליסטים להכנסות של 5.9 מיליארד דולר.

במבט קדימה, סיפקה החברה תחזית שנתית שהיתה גבוהה מהערכות האנליסטים. אי-ביי צופה כי רווחיה השנה יהיו 1.29 דולר למניה, לעומת תחזית האנליסטים לרווח של 1.23 דולר למניה, ותחזית קודמת של אי-ביי לרווח של 1.22 דולר למניה. בשורה העליונה צופה החברה הכנסות שנתיות של 7.3-7.05 מיליארד דולר.

הכנסות עסקי המכירות הפומביות המקוונות של אי-ביי גדלו ב-24% ברבעון הרביעי של 2006, ל-1.24 מיליארד דולר. הכנסות שירות פיי-פאל, המאפשר לשלם עבור רכישות באינטרנט באמצעות כרטיסי אשראי, גדלו ב-37% ל-416.8 מיליון דולר, כרבע מהכנסות החברה.

הכנסות חברת הטלפון האינטרנטית סקייפ הסתכמו ברבעון ב-66 מיליון דולר, גידול של 164% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת. נכון לסוף הרבעון הגיע מספר המשתמשים הרשומים בשירות ל-171 מיליון, גידול של 129% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת.

"כל שלושה היחידות העסקיות של החברה רשמו תוצאות מרשימות ברבעון, ובכלל זה הכנסות שיא של עסקי המסחר המקוון, מחזורים תשלומים ערים בשירות פיי-פאל, וגידול תלת-ספרתי במספר משתמשי סקייפ", אמר מנכ"לית אי-ביי, מג וויטמן, בעת פרסום הדו"חות.

מניית אי-ביי, אשר נפלה בשנה שעברה ב-30%, נסחרת בירידה קלה במסחר לאחר הסגירה, לאחר שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של 4.8%.

בשנים האחרונות נרשמה האטה ניכרת בקצב צמיחת המכירות באתר אי-ביי, מרמה של יותר מ-50% לפני שנתיים לשיעור של כ-25% השנה. ההאטה באה על רקע תחרות גוברת מצד אתרי מסחר מקוון אחרים. באחרונה פתחה ענקית האינטרנט גוגל (סימול GOOG) במסע שיווק אגרסיווי של שירות התשלומים המקוון בכרטיסי אשראי, גוגל צ'ק אאוט, המתחרה בשירות פיי-פאל של אי-ביי.

עם זאת, אי-ביי אינה קופאת על שמריה, ובחודש נובמבר העניק שירות פיי-פאל ללקוחותיו הנחות ופטור בדמי משלוח בהיקף של 100 מיליון דולר. במקביל, גם מרחיבה החברה את פעילותה לתחומים חדשים, ומוקדם יותר החודש הודיעה אי-ביי על רכישת אתר מכירות הכרטיסים למופעים סטאב-האב (StubHub) תמורת 310 מיליון דולר.

אי-ביי מתחרה ישירות בסטאב-האב בשוק מכירות הכרטיסים, והרכישה עשויה לבסס את מעמדה כמובילת השוק, שנהנה מצמיחה ערה לנוכח השימוש הגובר ברשת לרכישת כרטיסים. אי-ביי היתה קרובה לרכישת סטאב-האב בעבור 20 מיליון דולר ב-2002, אך העסקה נפלה ברגע האחרון בגלל אי הסכמה לגבי המחיר. עם זאת, באותה שנה רכשה אי-ביי את פיי-פאל תמורת 1.18 מיליארד דולר במניות, ומאז גדל חלקו של שירות לכדי כרבע מהכנסות החברה. בשנת 2005 רכשה אי-ביי את חברת שופינג.קום הישראלית תמורת 621 מיליון דולר, ובאותה שנה גם רכשה את חברת הטלפון האינטרנטית סקייפ תמורת 2.6 מיליארד דולר.

דו"חות אי-ביי באים יום לאחר שענקית האינטרנט יאהו (סימול YHOO) דיווחה על רווח לפני הוצאות חד פעמיות של 16 סנט למניה ברבעון הרביעי - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 14 סנט למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully