וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו-טיוב ישדר 4,000 שעות של קלאסיקות

סוכנויות הידיעות

12.2.2007 / 11:18

חתם על עסקה עם מפיצת התכנים הפרטית דיג'יטל מיוזיק. תקבל נתח מההכנסות מפרסום

יו-טיוב חתם על עסקה עם מפיצת התכנים הפרטית דיג'יטל מיוזיק גרופ לשידור 4,000 שעות של קלאסיקות טלוויזיוניות אמריקאיות כגון "Gumby" ו-"I Spy". תחת תנאי העסקה, יו טיוב תשתמש בטכנולוגית סינון מיוחדת על מנת לזהות שירים אשר כלולים בסרטוני וידיאו באתר ללא אישור דיג'יטל מיוזיק המחזיקה בזכויות היוצרים שלהם. במקרה של שימוש לא מורשה, דיג'יטל מיוזיק תהיה זכאית לפיצוי.

דיג'יטל מיוזיק תקבל נתח מההכנסות מפרסומות שיו טיוב תציג בדף האינטרנט שישדר את לוח הזמנים של סרטוני הווידיאו והמוזיקה שלה. לוח השידורים יהיה ללא תשלום עבור הגולשים כשהשירות ייכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

עסקה זו היא בין הראשונות אשר מאפשרות למשתמשים גישה חופשית ללא תשלום לסדרות טלוויזיה באורך מלא המשודרות דרך יו טיוב. חברות כגון CBS אמנם מפרסמות סרטוני וידיאו מסדרות טלוויזיה ביו טיוב, אך סרטונים אלו, בדרך כלל, מוגבלים באורכם. כמו כן, העסקה מהווה צעד נוסף במאמצי יו טיוב לייצר הכנסות מפרסומות, מאחר שיו טיוב אינה נוהגת, בדרך כלל, להציג פרסומות בדפים שבהם סרטוני הווידיאו משודרים - דבר שהיא מתכוונת מעתה לעשות בעת השימוש בתכני דיג'יטל מיוזיק.

ההסכם בא בעקבות הביקורת הציבורית הנרחבת של חברות הטלוויזיה והסרטים הגדולות כנגד הטיפול של יו טיוב בהורדות סרטוני הווידיאו ללא אישור בעלי התכנים. ויאקום, כמו חברות מדיה אחרות, בהן ניוז קורפ ו-NBC יוניברסל, מתוסכלות מכך שיו טיוב מרוויחה על חשבונן. מוקדם יותר החודש, ויאקום האמריקאית, החברה האם של ערוצי הטלוויזיה MTV וקומדי סנטרל, הורתה ליו טיוב להסיר יותר מ-100 אלף סרטונים הלקוחים מערוצים שבבעלותה. לדברי ויאקום, גולשים ביו טיוב צפו בסרטונים הפיראטיים כ-1.2 מיליארד פעמים. גוגל נענתה לדרישת ויאקום והורידה את הסרטונים.

בשנה שעברה, אמרה יו טיוב כי היא עובדת על פיתוח טכנולוגיה אשר תעזור לזהות תוכן פיראטי באתר ותאפשר לבעלי התכנים להוריד את התכנים הפיראטים או להשתתף בהכנסות מהפרסומות ששודרו בעת הצפייה בסרטונים. מספר חברות מדיה אמרו כי הטכנולוגיה מאחרות להגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully