וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפעילי הסלולאר הוירטואלים יורידו המחירים"

ערן גבאי

22.2.2007 / 11:51

סקירה של סאני קובעת כי "שחקני סלולר חדשים יוזילו מחירים ויגדילו אחוז הנטישה"

בסאני מסתובבים בימים האחרונים עם סקירה מקצועית על תחום ניידות המספרים שבחברות הסלולר לא יאהבו - כאילו לא הספיקה השנה הקשה שחווה אילן בן דב ב-2006 בכל הקשור למכירת מכשירי סלולר של סמסונג, כשאיבד למוטורולה את מעמדו כמשווק המכשירים מספר שתיים בענף.

"כניסת מפעילי סלולר וירטואליים, הפועלים על גבי תשתיות חברות הסלולר הקיימות, יכולה להביא לירידת מחירים ולהגדלה משמעותית של אחוז הנטישה בשוק הסלולר הישראלי" - כך נכתב בסקירה בנושא תוכנית ניידות המספרים. את התוכנית - שהגיעה לידי TheMarker - הכין שחר לנדאו, מנכ"ל משותף בחברת סאני, המשווקת את מכשירי סמסונג בישראל.

המפעילים הוירטואליים אליהם מתייחסת הסקירה, הם שחקני MVNO, הרוכשים דקות שיחה מחברות הסלולר הקיימות ומוכרים אותן במחירים נמוכים יותר לצרכן. המודל העסקי בנוי על כך שהשחקנים החדשים בסלולר אינם נדרשים לבצע השקעות עתק בפרישת רשתות, ויכולים להתחרות טוב יותר במחירי המפעילים הוותיקים.

תוכנית ניידות המספרים, המאפשרת לכל מנוי לעבור בין מפעילים שונים מבלי לוותר על מספר הטלפון האישי שלו, כבר גרמה למתח רב ביחסים שבין משרד התקשורת לחברות התקשורת. זו הפעם הראשונה שמשווק מכשירים גדול, כמו סאני, מתייחס לרפורמה הצפויה מזווית הניתוח של חברות הסלולר, ולא מזווית ניתוח השוק שלו עצמו - שוק המכשירים.

ההערכה היא שאם תצליח תוכנית ניידות המספרים בישראל, הרי שהיקף נטישת מנויי הסלולר יגדל. משווקות המכשירים ייהנו מכך, שכן בישראל קיימות שלוש טכנולוגיות סלולריות שונות, עם מכשירי קצה שונים, לארבע חברות סלולריות.

עיכוב ביישום התוכנית העביר את ההתדיינות, בין חברות הסלולר לבין משרד התקשורת, לבג"ץ. בינתיים, התוכנית שיישומה הובטח לצרכן הישראלי כבר בספטמבר 2006, תופעל כנראה לראשונה בסוף 2007.

רבים תולים תקוות גדולות בכך שהתוכנית תצליח לייצר בישראל תחרות מחודשת, בעיקר בתחום הסלולר, אך מידת הצלחתה מוטלת לא פעם בספק.

בסקירה של סאני נכתב כי אם יושקע כסף בשיווק, הרי שתיתכן השפעה חיובית על רמת אימוץ השימוש בשירות בישראל. תהליך העברת מנוי ממפעיל אחד לשני אמורה לקחת כ-4-3 שעות, ללא תשלום נוסף וללא צורך מצד המנוי לפנות בעצמו לחברה הננטשת. לכך, נכתב בסקירה, תיתכן השפעה חיובית.

מידת ההשפעה ואימוץ השירות עשויים להיות מינימליים, בשל חסמי החלפה גבוהים בישראל. המפעילים הסלולריים פועלים ליצירת חסמי יציאה בעזרת פעולות שימור ומניעה, נכתב בסקירה של סאני; עוד נקבע בסקירה כי "למפעיל אין אינטרס לשווק את השירות, כי הוא גורם לגידול בנטישה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully