וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמות גולשי האינטרנט צמחה ב-10% ב-2006

ליאור הנר

12.3.2007 / 11:04

ישראל במקום השני בשעות הגלישה החודשיות. בעולם יש כיום כ-747 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 15 ומעלה, על פי נתוני קומסקור

חברת מדידת האינטרנט קומסקור פירסמה דו"ח חדש, לפיו בעולם יש כיום כ-747 מיליון משתמשי אינטרנט בגילאי 15 ומעלה. הנתונים נכונים לינואר 2007. נתון זה מהווה צמיחה של כ-10% בהשוואה לסקר מקביל שנערך ב-2006, אז נמדדו כ-676 מיליון משתמשים. נתוני קומסקור אינם כוללים גלישה מטלפונים סלולריים וממקומות ציבוריים כמו קפה אינטרנט.

ישראל מדורגת במקום השני בבדיקת כמות שעות הגלישה הממוצעות בחודש, אחרי קנדה, עם כ-37.4 שעות שימוש בממוצע. בסקר נכללו גם משתמשים בפס צר שהורידו את הממוצע. בסקר קודם של קומסקור, שנערך לפני כ-10 חודשים, הוכתרו הישראלים כמובילים העולמיים עם יותר מ-57 שעות גלישה חודשיות בממוצע.

למקום הראשון הפעם הגיעו הגולשים הקנדים, המבלים בכל חודש ב-39.6 שעות בגלישה באינטרנט בממוצע. למקומות הבאים הגיעו דרום קוריאה, ארה"ב, בריטניה, צ'ילה וברזיל, בהתאמה. חברת קומסקור ציינה כי כמות הגולשים בפס צר קטנה והחדירה של פס רחב במדינות המובילות בשעות הגלישה גדולה, מה שמסביר את מספר השעות הרב שמבלים הגולשים ברשת.

אתרי מיקרוסופט בראש

הסקר מדד גם את האתרים הפופולריים ביותר בקרב המשתמשים. למקום הראשון הגיעו קבוצת אתרי מיקרוסופט השונים ברחבי העולם עם 510 מיליון משתמשים ייחודיים. למקום השני הגיעה גוגל שלאתריה נכנסו כ-502 מיליון משתמשים. לאתרי יאהו נכנסו כ-467 מיליון משתמשים. במקומות הבאים, הרחק מאחורי שלושת המובילים, נמצאים קבוצת טיים וורנר (262 מיליון גולשים), אי-ביי (248 מיליון גולשים), ויקיפידה ואמזון.

הסקר בדק את כמות גולשי האינטרנט בכל מדינה. במקום הראשון נמצאת ארה"ב עם כ-153 מיליון משתמשים, כ-2% יותר מבשנה שעברה. סין מזנבת בה עם שיעור צמיחה גדול פי 10 העומד על 20%. בסין יש כיום קרוב ל-87 מיליון משתמשי אינטרנט בהשוואה ל-72 מיליון משתמשים בשנה שעברה.

במקומות הבאים נמצאות יפאן, גרמניה, בריטניה, דרום קוריאה וצרפת, בהן כמות גולשים גדולה אך שיעור צמיחה קטן. במקום השמיני ברשימה נמצאת הודו, מדינה בעלת אוכלוסיה עצומה וחדירת אינטרנט קטנה למדי ופוטנציאל צמיחה עצום. להודו יש כיום רק 21 מיליון משתמשים אך קצב הצמיחה עמד בשנה האחרונה על 33%.

החשיבות של אוכלוסיות משתמשי האינטרנט העולמית היא גדולה מאוד. "משתמשי אינטרנט מחוץ לארה"ב מהווים 80% ממשתמשי האינטרנט בעולם ומדינות מתפתחות צומחות בעשרות אחוזים בכל שנה בכמות משתמשי האינטרנט שלהם", מסביר בוב איוינס, מנכ"ל קומסקור אירופה. לפי דעת מומחים, חדירת הטכנולוגיה למדינות כמו סין והודו תגדיל בשנים הקרובות את חדירת האינטרנט בצורה משמעותית יותר וסביר שהן יעקפו בקרוב את כמות המשתמשים בארה"ב ובאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully