וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקי וידאו לגיל הזהב

18.3.2007 / 17:07

מחקר חדש שנערך בישראל מצביע על כך שמשחקי מחשב ווידאו מיוחדים למבוגרים מונעים הידרדרות בתפקודי המוח לעת זקנה

אימון המוח באמצעות תכנות מחשב מיוחדות יעיל יותר ממשחקי מחשב קלאסיים במניעת התדרדרות הכישורים הקוגנטיביים כתוצאה מהזדקנות. כך על פי מחקר חדש שנערך בישראל.

לאחרונה ניתן למצוא על מדפי ספריות הוידאו ומשחקי המחשב, לצד המשחקים החביבים על בני נוער, גם גרסאות בוגרות יותר של משחקים. המשחקים מיוצרים על ידי חברות מוכרות כמו נינטנדו, ומאטל, והם מבוססים על מחקרים שהוכיחו שעם קצת תרגול, מבוגרים יכולים לשמור על רמת התפקודים המוחיים שלהם גם בגיל הזקנה.

במהלך המחקר, שנערך בארץ, השוו חוקרים את השפעות המשחקים החדשים על המוח להשפעות של משחקי מחשבה קלאסיים דוגמת משחק הטטריס. הנבדקים במחקר היו כולם מעל גיל 50 והם שיחקו במשחקים בקביעות במשך 3 חודשים. החוקרים חילקו את הנבדקים לקבוצות, שחלקן שיחקו במשחקים הקלאסיים וחלקן במשחקים החדשים.

ממצאי המחקר העלו שיפור במצבם של כל הנבדקים, אך הקבוצות ששיחקו במשחקי המחשבה החדישים הראו את השיפור הגדול ביותר, במיוחד בזיכרון לטווח קצר וארוך וביכולת הריכוז. לדברי החוקרים, זוהי בשורה משמחת מאוד משום שתרגול קבוע של המוח באמצעות המשחקים הללו יכל לעכב השפעות כמו אלצהיימר ומחלות נוספות האופייניות לשכבת הגיל המבוגרת שפוגעות בזיכרון ובתפקודים הקוגנטיביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully