וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט היכתה את התחזיות

טלי גולדשטיין

26.4.2007 / 23:45

החברה רשמה גידול של 65% ברווח הרבעוני על רקע מכירות ויסטה ואופיס 2007. מניית מיקרוסופט עלתה ב-3% אחרי המסחר

ענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול MSFT) דיווחה על עלייה של 65% ברווח הנקי ברבעון השלישי של שנת הכספים של החברה. זאת, על רקע מכירות ראשוניות של מוצרים חדשים כולל מערכת ההפעלה החדשה ויסטה. מניית החברה עולה ב-3% לאחר הסגירה.

חברת התוכנה הגדולה בעולם דיווחה על רווח נקי של 4.93 מיליארד דולר או 50 סנט למניה לעומת רווח של 2.98 מיליארד דולר או 29 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה עלו ב-32% ל-14.4 מיליארד דולר לעומת 10.9 מיליארד דולר בשנה שעברה. תחזיות האנליסטים היו לרווח של 4.5 מיליארד דולר ולהכנסות של 13.9 מיליארד דולר.

מיקרוסופט צפתה מספרים חזקים עבור הרבעון השלישי - תקופה שבמהלכה נהנתה החברה ממכירות ראשוניות של ויסטה ואופיס 2007. שני המוצרים הושקו ב-30 בינואר.

התוצאות כוללות הכנסות של 1.67 מיליארד דולר ורווח של 12 סנט למניה שנדחו מתקופות קודמות. מיקרוסופט הציעה קופונים לרוכשי המחשבים עבור ויסטה ואופיס 2007 ברבעון הקודם על מנת לעודד אותם לא לחכות ולקנות מחשבים המותקנים כבר עם התוכנות. החברה השהתה את רשימת הרווחים וההכנסות ממכירות מחשבים אלו עד שהלקוחות הגישו את הקופונים.

הכנסות החברה מעסקי מערכת חלונות עלו ב-67% ל-5.27 מיליארד דולר במהלך הרבעון השלישי. מכירות קונסולת המשחקים Xbox 360 ירדו ב-21% על רקע תחרות עזה.

גוגל נושפת בעורפה

מוקדם יותר היום, גברה גוגל על מיקרוסופט כשזכתה למספר המבקרים הגדול ביותר באתריה מבין כל חברות האינטרנט במארס. זאת, לאחר שמיקרוסופט זכתה בתואר בכל חודש מאז החלה חברת מידרוג האינטרנט קומסקור נטוורקס לערוך דירוג זה. בנוסף, גברה גוגל על מיקרוסופט, מוקדם יותר השבוע, וקטפה את הבכורה ברשימת המותגים המובילים בעולם.

גם בשוק הפרסום המקוון גברה גוגל על מיקרוסופט החודש. גוגל הצליחה לחטוף את חברת הפרסום המקוון דאבל קליק מתחת לאפה של מיקרוסופט, עבור 3.1 מיליארד דולר. מיקרוסופט, שהתעניינה גם היא ברכישת דאבל קליק, נחשבה למובילה במרוץ לרכישת חברת הפרסום המקוון. מאז ההודעה על רכישת דאבל קליק, נתונה גוגל לביקורת עזה מצד מתחרות כמו מיקרוסופט ויאהו, הטוענות כי העסקה תביא לכך שגוגל תשלוט בפועל בשוק הפרסום המקוון.

בכל זאת שומרים על המוניטין

מוקדם יותר החודש, הודיעה מיקרוסופט כי היא מתכוונת להציע גירסה מצומצמת של מערכת ההפעלה הפופולרית חלונות ושל קבוצת התוכנות למשרד אופיס למדינות מתפתחות, ב-3 דולרים. מדובר בחבילת תוכנות שבמדינות מערביות אמורה לעלות כ-150 דולר. התוכנית היא חלק מנסיונותיה של מיקרוסופט להיכנס לשווקים עניים, בהם יש קושי בהשגת מחשבים אישיים וגישה לאינטרנט. במארס, ענקית התוכנה מיקרוסופט החלה לייצר את תוכנת חלונות ותוכנות אופיס ברוסיה, על מנת לענות לביקוש העולה למוצרים מורשים.

במארס, מיקרוסופט הודיעה כי מכרה יותר מ-20 מיליון רשיונות של מערכת ההפעלה החדשה, ויסטה, בחודש הראשון לאחר השקתה. בנוסף, הודיעה ענקית התוכנה כי מערכת ההפעלה חלונות XP תפסיק להימכר ביחד עם מחשבים חדשים החל מינואר 2008.

עוד במארס, סגרה מיקרוסופט את אתר שיתוף קבצי הווידיאו סופבוקס למשתמשים חדשים מחשש שמשתמשים באתר הפיצו בו תכנים פיראטיים. צעד זה הגיע לאחר שמיקרוסופט הודיעה כי היא מצטרפת למאבק של חברות המדיה נגד פיראטיות באינטרנט על ידי יצירת אתר שיתוף קבצים הממומן על ידי פרסומות. סופבוקס הושק בשנה שעברה כתשובה של מיקרוסופט ליו טיוב.

בפברואר, הורה בית משפט פדרלי למיקרוסופט לשלם סכום פיצויים בסך 1.52 מיליארד דולר - סכום הפיצויים הגדול מעולם שנפסק בגין הפרת פטנט. זאת, בגין הפרת שני פטנטים של ענקית ציוד התקשורת הצרפתית-אמריקאית אלקטל-לוסנט, הקשורים לשמיעת קבצי מוסיקה במחשב במאות מיליוני העותקים של נגן המדיה של מערכת ההפעלה חלונות, Windows Media Player, ובכלל זה גירסתה החדשה, ויסטה, שמכרה מיקרוסופט לאורך השנים.

עם זאת, בסוף ינואר, דורגה ענקית התוכנה מיקרוסופט בראש רשימת החברות בעלות המוניטין הטוב ביותר בשנת 2006, שהרכיבו העיתון "וול סטריט ג'ורנל" וחברת המחקר האריס אינטראקטיב. לפי "וול סטריט ג'ורנל", פעילות הנדבנות של ביל גייטס היא זו שהעניקה למיקרוסופט את המקום הראשון ברשימה, אשר מדרגת לפי מוניטין את החברות הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully