וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון בזק הדיח את יעקב גלברד

ערן גבאי

30.4.2007 / 12:56

יעזוב את תפקידו כמנכ"ל ב-45 הימים הקרובים. על פי הידוע, גלברד צפוי להיות זכאי לקבל את התנאים שהובטחו לו בחוזה

מנכ"ל קבוצת בזק, יעקב גלברד, הודיע היום לדירקטוריון בזק על החלטתו לפרוש פרישה מוקדמת עקב הנסיבות שנוצרו. החברה הביעה תודה והוקרה למנכ"ל גלברד על שירותו ותרומתו לקבוצת בזק. להודעה זו קדמו דיונים בין עורך הדין של גלברד לבין עורכי הדין של חברת בזק בניסיון להגיע להבנות בעניין תנאי הפרישה שיוקנו לגלברד.

גלברד שנדחק להודיע על התפטרותו בשל הפרשות הקשות שנחשפו בבזק בשנה וחצי האחרונות, והפרשה של אי מחיקת הציוד בפלאפון שהחלה כבר לפני 4 שנים, הגיע לסיכום והבנה עם הדירקטוריון על פרישה ביוזמתו.

ישיבת הדירקטוריון היום החליטה שגלברד יסיים את תפקידו בבזק, וכי בתוך 45 יום יושלמו פרטי התנאים להסכם הפרישה. על פי הידוע, גלברד צפוי להיות זכאי לקבל את התנאים שהובטחו לו בחוזה ההעסקה האישי, כולל שווי הבונוסים והאופציות בגין השנים בהן כיהן בחברה.

נזכיר כי תוכנית האופציות לבכירים בבזק שבוטלה בעקבות הכשלים צפויה לעלות מחדש לאישור הדירקטוריון במהלך החודשים הקרובים, וגלברד צפוי ליהנות מחלקו בה בגין 2006 בלבד. בדירקטוריון בזק מעוניינים להגיע להסדר גם עם רשות ניירות ערך שיקטין מאוד את הסיכוי שהרשות תבחר לפתוח בחקירה בעקבות הכשלים שאותרו.

תוקם ועדה לאיתור מנכ"ל

יעקב גלברד מסר היום בהודעה אישית מטעמו כי "בחמש וחצי השנים האחרונות שרתתי את בעלי המניות והעובדים בקבוצת בזק. בתקופה זו הקדשתי, ביחד עם שאר מנהלי החברה ועובדיה, ימים כלילות לקידום ענייניה של הקבוצה. מאמץ זה נשא פרי בהבראת פלאפון ובשינוי עסקי וארגוני בחברת בזק לאחר הפרטתה. בנסיבות שנוצרו החלטתי בצער רב לסיים את תפקידי בחברה ולאחל לקבוצה ולעובדיה הצלחה בהמשך ביסוס בזק כמובילת שוק התקשורת".

דירקטוריון בזק החליט עוד היום על הקמת ועדת איתור למנכ"ל חדש. בראש ועדת האיתור יעמוד יו"ר הדירקטוריון דב ויסגלס. חברי הוועדה האחרים הם: דוד בלומברג (דח"צ), והדירקטורים אדם צ'זנוף, מיכאל גרבינר ומנחם ענבר. בינתיים ימשיך איקה אברבנאל לכהן כממלא מקום מנכ"ל החברה.

הדירקטוריון הודיע עוד כי יפעל ליישום מסקנות דו"ח הבודק והפקת הלקחים המתחייבים. הדירקטוריון הודיע כי ישונו באופן מיידי חלק מסדרי עבודת הדירקטוריון. השינויים יבוצעו - הן על פי המלצות דו"ח הבודק, והן על פי מסקנות אליהן הגיעה בשבועיים האחרונים ועדת משנה לפעילות הדירקטוריון, בראשות הדירקטור דוד בלומברג, שכבר החלה בהליך של בחינה עצמאית של סדרי ניהול הדירקטוריון. הוועדה סקרה את עיקרי עבודתה עד כה והוחלט כי בתוך 30 יום תציג הוועדה נוהל עבודה חדש וסופי לאישור הדירקטוריון.

בין השאר, קיבל הבוקר הדירקטוריון שורת החלטות בנושאים הבאים: הדירקטוריון יכונס לפחות אחת לחודש, ידון בנושאי הניהול השוטפים ויקבל סקירות של מנהלי החטיבות בחברה ומנכ"לי החברות הבנות; ימונה מזכיר חברה וכן יועץ משפטי חיצוני לדירקטוריון בנוסף ליועצת המשפטית של החברה; יומלץ לוועדת הביקורת למנות את הדירקטור החיצוני אייל יניב כיו"ר ועדת הביקורת; ישיבות דירקטוריון בזק תנוהל בעברית תוך תרגום סימולטני לאנגלית במידת הצורך; הפרוטוקולים של הדיונים יהיו מפורטים; ועדת הביקורת של הדירקטוריון תפעל לאיתור מועמד לכהונת מבקר פנים קבוע לחברה.

יו"ר דירקטוריון בזק, עו"ד דב ויסגלס אמר היום כי יש לדירקטוריון כוונה ברורה להפיק את מלוא הלקחים מהפרשות האחרונות. "שורת ההחלטות שקיבלנו היום, מלמדת שלא רק הפנמנו את כל הליקויים שנתגלו, אלא גם התחלנו מיידית בפעולה נמרצת לתקנם. כל חברי הדירקטוריון מאוחדים ברצון להשגת מטרה אחת מרכזית - לוודא שפעילות הדירקטוריון מעתה תהיה ללא דופי, וודאי ללא תקלות מצערות כפי שנחשפנו אליהן לאחרונה", אמר ויסגלס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully