וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעולות פיננסיות באינטרנט

רפאל פוגל

8.5.2007 / 16:06

49% מגולשי האינטרנט בישראל חוששים מקניה ברשת. 25% מהגולשים מבצעים פעולות בנקאיות ו-22% מהם נוהגים לערוך קניות

חברת סימנטק הודיעה על תוצאות סקר חדש בנושא קניות באינטרנט. הסקר חושף כי 49% מגולשי האינטרנט בישראל חוששים מקנייה או ביצוע של פעולות כספיות ובנקאיות באינטרנט. בנוסף, 70% חוששים ממסירת פרטים אישיים בצ'אטים או בפורומים, ו-71% חוששים ממסירת פרטי כרטיס אשראי בקנייה או ביצוע של תשלומי חשבונות באינטרנט.

הסקר בוצע עבור סימנטק על ידי InterSight מחקרי שוק מתקדמים מקבוצת שילוב. הסקר נערך בקרב 505 גברים ונשים בגילאי 18 ומעלה במדגם ארצי, אקראי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינת ישראל.

הסקר של סימנטק חושף כי 64% מהציבור גולשים באינטרנט, כשמרביתם גולשים לפחות פעם ביום. תדירות הגלישה באינטרנט גבוהה יותר בקרב גברים בהשוואה לנשים ופוחתת עם העלייה בגיל. 39% מכלל הגולשים (25% מהציבור) מבצעים באינטרנט פעילות פיננסית כלשהי, ובממוצע מבצע כל גולש כ-1.6 סוגי פעולות כספיות.

הרגלי הגלישה

קניות ופעולות בנקאיות מבוצעות בשיעור דומה על ידי כרבע מהגולשים: 25% מהגולשים נוהגים לבצע פעולות בנקאיות באינטרנט ו-22% מהגולשים נוהגים לערוך קניות באינטרנט. תשלומי חשבונות באינטרנט (חשמל, ארנונה, מים וכו') מבוצעים בשיעור נמוך יותר - 16% בלבד. גברים מבצעים באינטרנט יותר פעולות קניה ותשלום בהשוואה לנשים, וגילאי 49-18 מבצעים יותר פעולות באינטרנט בהשוואה לגילאי 50 ומעלה.

הקונים באינטרנט רכשו בשנה האחרונה בממוצע כשני מוצרים באינטרנט. מבדיקת סוגי המוצרים שנרכשו עולה כי סוג המוצרים הפופולרי ביותר הנו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - 60% מהגולשים שעורכים קניות באינטרנט רכשו מוצרים מקטגוריה זו.

אחריהם ברשימה מופיעים שירותי תיירות (כרטיסי טיסה או בתי מלון) עם 46%, מוצרי מחשוב וגאדג'טים עם 37%, כרטיסים להצגות או לסרטים עם 20%, ספרים עם 17%, רהיטי בית או גינה עם 10% ומוצרי מזון עם 5%.

"כיום יותר ויותר גולשים מבצעים פעולות כספיות שונות באינטרנט", אומר ארז מור, מנהל מכירות למגזר הביתי בסימנטק אזור הים התיכון. לדבריו, "הגידול המואץ במגוון איומי האבטחה, ובכלל זה במספר ההונאות המקוונות (פישינג), מחייב את הגולשים להיות כל העת עם היד על הדופק. עליהם לוודא כי הם מבקרים אך ורק באתרי סחר ובנקאות מוכרים הידועים כמאובטחים כהלכה וכי אותם אתרים שומרים על פרטיהם האישיים של הגולשים. בנוסף מומלץ להקליד את כתובת האתר ישירות בדפדפן ולא דרך קישור, מחשד להפניה לאתרי דמה, ולהשתמש בתוכנות אבטחה המוודאות שאינכם גולשים באתרים מזויפים או בלתי מאובטחים".

"חשוב מכל, יש להסתמך על היגיון בריא; אם משהו נראה חשוד, יש להימנע מביצוע כל פעולה פיננסית, ובכלל זה רכישות, תשלומי חשבונות ופעולות בנקאיות שונות", מדגיש מור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully