וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל מוכרת את חטיבתה בקרית גת

TheMarker

22.5.2007 / 16:42

זאת תמורת 432 מיליון דולר במזומן. אינטל תשתף פעולה עם ST מיקרו להקמת מיזם שבבים משותף

ST מיקרו, אינטל ופרנסיסקו פרטנרס, הודיעו על חתימת הסכם להקמת חברת מוליכים למחצה עצמאית חדשה, מעסקים שיצרו בשנה שעברה הכנסות שנתיות משולבות של כ-3.6 מיליארד דולר. תחת תנאי ההסכם, ST תמכור לחברה החדשה את נכסי זיכרון הבזק שלה, כולל מיזם NAND שלה ומשאבי NOR אחרים, בעוד אינטל תמכור את נכסי ומשאבי NOR שלה. בתמורה תקבל אינטל 45.1% מהבעלות ו-432 מיליון דולר במזומן בסגירת העסקה. המשמעות היא שאינטל למעשה מוכרת את חטיבת זכרונות הפלאש שלה בקרית גת. ST תקבל 48.6% מהבעלות ו-468 מיליון דולר במזומן בסגירת העסקה.

פרנסיסקו פרטנרס, חברת השקעות פרטית מקליפורניה, תשקיע 150 מיליון דולר במזומן עבור מניות המייצגות 6.3% מהבעלות, בכפוף להתאמות בנסיבות מסוימות. במקביל קיבלה החברה החדשה התחייבויות להלוואה ארוכת טווח של 1.3 מיליארד דולר ומימון ביניים של 250 מיליון דולר.

המיקוד האסטרטגי של החברה החדשה יהיה באספקת פתרונות זיכרונות הבזק (flash memory) עבור מגוון של התקנים צרכניים ותעשייתיים, כולל טלפונים סלולריים, נגני MP3, מצלמות דיגיטליות, מחשבים וציוד היי-טק אחר.

ניסיון ותיק - זיכרון חדש

"החברה החדשה תהיה ממוצבת לשרת לקוחות עם כל הרכיבים ההכרחיים לאספקת טכנולוגיות זיכרון לא-נדיף נוכחיות והדור הבא שלהן, תוך מתן האפשרות ל-ST להגדיר מחדש את השתתפותה בזיכרון הבזק", אמר קרלו בוזוטי, נשיא ומנכ"ל STs ויו"ר לא פעיל מיועד של החברה החדשה.

"לחברת הזיכרון החדשה יהיו האנשים, סדר הגודל וההובלה הטכנולוגית הדרושים למענה לצרכים של לקוחות הדורשים מוצרים בקדמת הטכנולוגיה בשוק תחרותי ביותר זה", אמר פול אוטליני, נשיא ומנכ"ל אינטל.

"מהקמתה תהיה החברה ספק מוביל של פתרונות זיכרון הבזק עבור תקשורת אלחוטית", אמר בריאן האריסון, המיועד להיות מנכ"ל החברה החדשה עם סגירת העסקה, וכיום סגן נשיא ומנהל כללי של קבוצת זיכרון הבזק באינטל. "אנו נוכל לספק ללקוחות פתרונות מלאים עם טכנולוגיות מבוססות NOR ו- NAND, אשר אנו מאמינים יספקו הזדמנויות משמעותיות לגידול ואת הפוטנציאל לפתח מוצרים עבור תחומי יישומים חדשים ואזורים גיאוגרפיים רבים".

חתמי ההלוואה הם תאגיד של בנקים. כספי ההלוואה ישמשו להון עבודה ותשלום לאינטל ול-ST עבור מחיר הרכישה. העסקה כפופה לאישורי רשויות ותנאי סגירה מקובלים, וצפויה להיסגר במחצית השניה של 2007.

מטה החברה החדשה שתנוהל ע"י בריאן האריסון המיועד להיות ה-CEO ומאריו ליצ'יארדלו, כיום סגן נשיא תאגידי של קבוצת זיכרונות הבזק של ST שיכהן כ-COO, יהיה בשווייץ, והיא תרשם בהולנד עם שמונה אתרי מחקר ופיתוח עיקריים ברחבי העולם וכ-8,000 עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully