וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס קבע: הניידות עד דצמבר 2007

ערן גבאי

24.5.2007 / 17:10

שר התקשורת יטיל קנס של כ-2 מיליון שקל לחברה בגין ההפרה הקודמת. התוכנית אמורה היתה להיות מיושמת בספטמבר 2006

שר התקשורת אריאל אטיאס הכריז היום שתוכנית ניידות המספרים, שתאפשר לכל מנוי תקשורת לעבור בין מפעילים תוך שמירה על מספר הטלפון האישי בתוך 3 שעות בלבד, תצא אל הפועל לא יאוחר מה-1 בדצמבר 2007. בכך נענה משרד התקשורת לדרישה של בזק, שטענה באוזניו כי לא תהיה מוכנה קודם לכן להענקת השירות, זאת למרות שכוונת השר המקורית היתה לאפשר את השירות כבר בספטמבר או אוקטובר 2007.

נזכיר כי התוכנית אמורה היתה להיות מיושמת באופן מלא כבר בספטמבר 2006, אך חברות התקשורת כולן לא עמדו בלוח זמנים זה ונהפכו למפרות חוק. משרד התקשורת דורש כעת מחברות הטלפוניה בישראל לתקן את ההפרה וליישם את תוכנית ניידות המספרים עד לתאריך ה-1 בדצמבר 2007, ומקווה שלא ייאלץ להתעמת עם החברות פעם נוספת, שכן כעת עומדים לרשות השר סנקציות גבוהות בהרבה אותם הוא יוכל להפעיל נגד החברות, בדמות קנסות כספיים גבוהים שיכולים להגיע עד כדי כ-12 מיליון שקל.

השר אטיאס אמר היום, כי "המספר הוא החסם המרכזי שבגינו לקוחות אינם עוברים בקלות מחברה לחברה. לכן, השקעתי מאמצים מרובים כדי שנוכל לעמוד ביעד שהצבתי - ניידות מספרים בשנת 2007. אני משוכנע שניידות המספרים בתוספת פעולות נוספות שמשחררות את הצרכן מכבילה לחברת תקשורת אחת תגרום לכך שהתחרות במגזר הפרטי תתעורר. הניידות תרחיב את התחרות בענף הטלפוניה הסלולרית והנייחת, תוזיל את המחירים ותיטיב עם צרכני התקשורת בישראל".

החשש מביזיון נוסף ביישום התוכנית במועד החדש השפיע על החלטתו של השר אטיאס לקבוע את דצמבר כמועד ליישום התוכנית. "למרבה הצער, חברות הטלפוניה הפרו חוק חשוב. משרד התקשורת משוכנע כי החברות יכלו לעמוד מבחינה טכנולוגית בתאריך שנקבע, אך הן בחרו שלא לעשות זאת מטעמים השמורים עמן. אשר על כן, המשרד מתייחס לכל חברות התקשורת הרלוונטיות לנושא זה - כחברות המפרות את החוק, על כל המשתמע מכך", אומרים במשרד התקשורת.

היערכות מתמשכת

חברות הטלפוניה פנו לבג"ץ בטענה שהן לא היו ערוכות ליישם את התוכנית מבחינה טכנולוגית בספטמבר 2006. בג"ץ דחה את הדיון בעתירה מחודש מארס 2007 לחודש יוני 2007. בפני המשרד עמדו אז שתי ברירות: האחת להמתין לדברו של בג"ץ בעניין; והשנייה לפעול להוצאתה לפועל של התוכנית בכל דרך אפשרית.

"מאחר שבכל יום שעובר נגרם עוול רב לציבור הצרכנים ומכיוון שאיננו סמוכים ובטוחים כי בג"ץ ידון בנושא גם במועד החלופי, החליט המשרד לפעול בכל דרך כדי ליישם את התוכנית במועד המוקדם ביותר. לשם כך, המשרד פתח בדיאלוג נרחב עם כלל חברות הטלפוניה בישראל, לשם בירור התאריך הריאלי ליישום התוכנית, כאשר הנחת היסוד המניעה אותו היא החובה ליישם את התוכנית בשנת 2007, מחשש לגרירה נוספת של היישום.

"במהלך החודשים האחרונים, דרש המשרד מכל החברות לערוך בדיקות טכנולוגיות עצמיות ובדיקות בינן לבין החברות האחרות שיעדן בדיקת הוצאתה לפועל של התוכנית בצורה הטובה ביותר ובמינימום תקלות. מהבדיקות שערך מול החברות, הסיק המשרד כי אין תאריך אחיד אשר בו כלל החברות תהיינה מוכנות ליישום התוכנית. ישנן חברות אשר תוכלנה להיערך מוקדם יותר מהאחרות (המוכנות נעה בין חודש אוגוסט לחודש דצמבר).

מאחר ולשם הוצאתה לפועל של התוכנית בצורה מושלמת ובמינימום תקלות, נדרשת מוכנותן של כלל החברות, הציב המשרד תאריך יעד המאוחר ביותר של 1 בדצמבר 2007, ליישומה של תוכנית ניידות המספרים", קבע המשרד בהודעתו.

בנוסף לכך, וכפי שדווח ב-TheMarker באחרונה, החליט המשרד להטיל על החברות קנס כספי המחולק לשניים: לתקופה מיום 1 בספטמבר 2006 עד יום 30 נובמבר 2007 או עד מועד תיקון ההפרה על ידי החברות, לפי המוקדם מביניהם, על פי גובה הקנסות הקבועים בחוק, קרי קנס שעשוי להגיע לכדי 2 מיליון שקל לחברה; במקביל, לתקופה מיום 1 בדצמבר 2007 עד מועד תיקון ההפרה על ידי החברות, בהתאם לשיעור הקנס הכספי על פי התיקון האחרון לחוק התקשורת, שעשוי כאמור להגיע לכדי 12 מיליון שקל לחברה.

מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, הודיע למנהלי חברות התקשורת כי הוא עדיין שוקל אם להטיל עליהן את הקנס בגובה כ-2 מיליון שקל בגין התקופה מספטמבר 2006 עד מועד היישום החדש בדצמבר. מרדכי הדגיש כי ככל שהחברות יקדימו את יישום התוכנית, לטובת ציבור הצרכנים, הן יוכלו להפחית את הקנס המושת עליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully