וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יודע מה זה ווב 2.0?

גיא גרימלנד

5.6.2007 / 16:12

סקר: למעלה ממחצית מהמנהלים הבכירים במשק הישראלי לא יודעים מה משמעות המונח ווב 2.0. ומי זה בכלל טים אוריילי?

בועה, אקזיטים, ווב 2.0 - הבאזוורד האלו זורמים במהירות בסצינת הסטארט אפים וההיי-טק. עד כמה המונחים האלו נהירים למקבלי החלטות במשק? מסתבר שלא ממש. סקר חדש שנערך על ידי מטריקס ו-BDI בקרב 108 מנהלים בכירים ומנהלי מערכות מידע במשק הישראלי מצא כי 52% מהמנהלים הבכירים אינם יודעים מה פירוש המושג ווב 2.0. הנתון היותר חיובי הוא שרק 13% ממנהלי מערכות המידע ציינו שאינם יודעים מה משמעות המונח ווב 2.0.

מהסקר עולה ש-55% מהמנהלים הבכירים שידעו את פירוש המונח ווב 2.0 ו-46% ממנהלי מערכות המידע, אמרו כי הם מתכוונים להשתמש ביכולות ווב 2.0 באסטרטגיית המכירות, השיווק והקשר עם הלקוחות השנה או בשנה הבאה.

יתכן שאחת הסיבות לכך שמחצית מהמנהלים הבכירים לא יודעים מה משמעותו של המונח נובעת מהבלבול הרב ששורר סביב מונח זה. ווב 2.0 הוא שם קוד גנרי לאוסף של טכנולוגיות אותן טבע גורו הטכנולוגיה טים אוריילי בכנס שאירגן באוקטובר 2004 בסן פרנסיסקו.

אוריילי ציין כי ווב 2.0 היא "ארכיטקטורה של השתתפות" - מבנה שמורכב מקישורים בין יישומי רשת, המבוסס על העיקרון שהמשתמשים הם אלו שיוצרים את התוכן ולא רק צורכים אותו. הוא בנוי גם מממשקי תכנות פתוחים שמאפשרים למפתחים גמישות רבה ואפשרות לגרום ליישומי הווב להתנהג באופן דומה ליישומים שולחניים: למשל, שמירה על קשר עם השרת בלי לרענן את כל העמוד עם כל שינוי שמוכנס בו.

תוצאות הסקר מראות שלמרות שהתקשורת הכלכלית והטכנולוגית נוטה לכתוב חדשות לבקרים על טרנד ווב 2.0, ארגונים ומנהלים בכירים עדיין נמנעים מלהבין את התמורה הגדולה שנובעת מהמונח. מגמה זו מאוששת גם מסקר שפורסם לפני כחודש על ידי חברת המחקר מקינזי. הסקר מצא כי חברות וארגונים נוטים לדבר על אימוץ של טכנולוגיות ווב 2.0, אבל איטיים בהשקעות בבלוגים, בוויקיס (פלטפורמה שמאפשרת לאחד מידע ממשתמשים שונים - כמו בוויקיפדיה) או בטכנולוגיות המשתפות מידע בין משתמשים. אגב, המגזר הבנקאי הוא גם זה המכיר בצורה הטובה ביותר את המונח ווב 2.0, לעומת 38% בלבד במגזר התעשייה.

60% מהבכירים: גידול בתקציבי IT ב-2008

בהתייחסם לשאלה האם חל גידול בתקציב טכנולוגיות המידע (IT) בשנת 2006, ענו 60% מהמנהלים הבכירים ו-45% ממנהלי מערכות המידע, כי חל גידול בתקציב בשנת 2006. לגבי השוואת שנת 2008 ביחס לשנת 2007, קיימת תמימות דעות בין המנהלים הבכירים למנהלי מערכות המידע על השינויים הצפויים: 60% מהמנהלים הבכירים ו-59% ממנהלי מערכות המידע צופים גידול בתקציב שנת 2008.

על נושא אחד יש קונצנזוס: קרוב ל-50% מהמנמ"רים והמנכ"לים חושבים שיש למערכות מידע תרומה "במידה רבה מאד" ומעל 30% "במידה רבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully